last van schaambeen en rug!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Pollewop, 25 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pollewop

Pollewop Actief lid

7 dec 2006
    477
    0
    0
    Moeder zijn!!
    Sinds het begin van mijn zwangerschap heb ik ontzettend snel last van mn rug. Bi ben bij de therapeut geweest..
    sinds 2 weken, heb ik daarbij veel last van mn schaambeen, echt ik word er niet goed van.
    Het begint gewoon al smorgens als ik opsta.
    Heeft iemand een idee hoe dit komt, of wat ik er aan kan doen?

2. RedRose

RedRose Actief lid

14 sep 2006
    235
    0
    0
    Hi,

Als ik jou was zou ik naar een ostheopaat gaan. Ik had precies het zelfde nl. Ging naar de fysio en die kon niet zoveel met me zei ie. Hij raadde me de ostheopaat aan. Toen ik daar kwam ging hij me helemaal onderzoeken. Voelen aan t schaambot en stuitje en deze bleken beiden scheef te staan. Hij heeft met oefeningen het schaambot recht gezet en ook voor het stuitje heb ik oefeningen bij hem gedaan. Na de 1e behandeling ging het gelijk super. Ik ben 2x geweest en tot nu toe nog geen 1x gedacht dat ik weer is moest gaan.

Hij vertelde dat als je schaambot en of stuitje niet goed staat je daar vele pijn aan hebt omdat de banden daar allemaal aan trekken.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt..

succes

3. Pollewop

Pollewop Actief lid

7 dec 2006
    477
    0
    0
    Moeder zijn!!
    ja dankje .. zal eens informeren

4. o0Noa0o

o0Noa0o Actief lid

22 jan 2007
    125
    0
    0
    Den Helder
    ik heb ook veel last van me schaambeen.
    Nou zei mijn verloskundige gisteren dat dat kwam omdat mij kindje in stuit ligt en dus met de billen/benen erop zit of zelfs trapt. Ik voel daar beneden wel continu getrap.

5. sandra1979

sandra1979 Fanatiek lid

Ik had veel last van mijn schaambeen omdat ik BI had (heb)....
    Bespreek het met je vk of h.a.
    groetjes sandra

6. inge75

inge75 Actief lid

12 jun 2006
    331
    0
    0
    Gelderland
    ik heb ook sinds een kleine week pijn in het schaambot, vanmorgen bij de controle wist de verloskundige mij te vertellen dat het kwam door het verweken van het kraakbeen aan de voorkant van het bekken. ze gaf als tips een ondersteunde band te dragen en om snachts met een kussen tussen de knieen te slapen en evt naar een bekkenfysio voor oefeningen en tips voor houding.

groet inge

7. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Ik ken dit ook als BI. Niet teveel zware bewegingen doen waarbij je je benen uit elkaar zet. Ook in bed je omdraaien met je knieën bij elkaar en de auto in en uitstappen met knieën bij elkaar.

Dit zijn de belangrijkste tips die ik kreeg. Daarnaast niet teveel in dezelfde houding en alleen rust is juist niet goed, af en toe rustig lopen of fietsen is juist heel goed. Sterkte!

Deel Deze Pagina