Bijna 8 en een halve maand zwanger en dan dit....

Discussie in 'De bevalling' gestart door MissQ, 17 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

@Niki

Ik moet wel zeggen, dat ik het niet lekker vond zitten. Meestal stond ik in de file als ik naar mijn werk moest (duurde dan ook 1,5 uur voordat ik er was) en vanaf week 15 voelde ik mijn meisje al bewegen. Wat ik een verschrikkelijk gevoel vond was als ik ergens tegenaan geleund of dus die gordel om had, en zij dan ff ging draaien en die kont dan tegen die gordel aan duwde. Maar goed, dat was mijn gevoel. '

Hij klemde niet ofzo, zat verder ook prima, zolang mijn meisje maar lekker stil bleef liggen!

2. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Je bent verplicht een gordel te dragen, als je zwanger bent hoor!!!
    Wat wil je dan, met je kop door de voorruit???
    Terecht dat ze je een bekeuring hebben gegeven, je zet het leven van je baby zo op het spel.
    Dit is mijn mening!!!!!!!!!!!!!!

3. lisacar

lisacar Actief lid

Bedankt voor de waarschuwing Daphne. Dit wist ik niet. Dan toch maar weer het rechte stuk om de buik.

Gr. Carmen

4. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Je kunt hem ook onder je buik schuiven (ter hoogte van je schaambeen) dat kan niet zoveel kwaad.

5. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    vervelend dat je wel een bekeuring hebt gekregen........

tuurlijk is het waar dat het in de wet staat.....
    maar ik heb dit jaar een ongeluk in mijn nabijheid meegemaakt
    waar als die vrouw GEEN gordel omgehad had nu nog geleefd had!
    Die meneer ging inhalen en er kwam een auto tegenmoet die hij door omstandigheden niet gezien heeft en zijn daardoor op elkaar geknald! Waardoor de bijrijdster naar voren is geklapt en haar nek heeft gebroken door de gordel! bloed stroomde uit neus,ogen en oren! en bedankt O ZO VEILIGE GORDEL......
    maarrrrrr er zijn ook genoeg gevallen bekend waarbij hij wel heeft geholpen... thuis hebben wij nog auto's waar er niet eens een gordel in zit!

maar goed, ik zou heb in iedergeval omdoen... met welke motivatie is ieder zijn keuze!

6. ik heb tijdens al mijn zs-en altijd mijn gordel gedragen, ook wel met een speciale zwangerschapsgordel.

7. Aquarius

Aquarius Bekend lid

13 aug 2005
    912
    0
    0
    "Limbo"
    Volgens mij is dit juist erger, dat je dit niet mag doen als je al redelijk ver in de zwangerschap bent, aangezien het kindje dan ingedaald is en precies het hoofdje in geval van een ongeluk platgedrukt zal worden.
    Of zie ik dit fout.
    Ik heb het ding gewoon om, het heeft mijn leven al eens gered voor mij is die heilig zelfs op 5 meter afstand heb ik hem om.

8. Niet meer actief

@ anniek, in het verhaal wat jij aangaf, was de kans dat het overleefd erg klein hoor. Logischer zou zijn dat ze dit evengoed niet zou overleven. Want de impact wat ik me hierbij voorstel (inhalende auto, naar voren klappen en nek breken) moet gigantisch geweest zijn. Of de gordel was defect.

9. Mariebel

Mariebel Fanatiek lid

10 jan 2006
    2.373
    0
    0
    Drenthe
  10. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    @Anniek: iedereen kent wel zo'n verhaal. Omdat die bijzonder zijn, gaan die rond enzo. Ik ken ook mensen die het hebben overleefd dankzij een gordel. En het is natuurlijk door en door onderzocht.

11. Senna

Senna Fanatiek lid

8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    Ik vind het raar dat zij jou het advies geeft om in bezwaar te gaan tegen de bekeuring.. zou het helemaal apart vinden als ze hem kwijt schelden.

Zwanger of niet je moet gewoon je gordel om, ik denk dat het gevaarlijker is voor je kind zonder gordel dan met gordel als jullie een aanrijding krijgen.

12. Silly

Silly Fanatiek lid

24 okt 2005
    1.537
    0
    0
    Mee eens Senna.
    Ik draag ook altijd een gordel ook straks al ik tegen het einde van m'n zwangerschap loop.
    Nou hebben we net een nieuwe auto met zo'n heel irritant piepje wanneer je je gordel niet omdoet dus dan moet je wel ;) . O het zal er best wel weer uitgehaald kunnen worden maar dan denk ik die autofabrikanten doen dit niet voor niks, toch.

Silly

13. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    wat ik me afvraag is dit :
    Heel veel hier zijn anti-gordel.
    Is dat alleen in de zwangerschap of ook als je straks niet meer zwanger bent??
    Doe je dan ook vaak geen gordel om??
    Want dat lijkt me dan helemaal stom. Want dan ziet je kindje ( als ie wat ouder is) dat jij je gordel niet omdoet. Dus doet je kindje dat ook niet.
    Dan krijg je een ongeluk en vliegt je kind door de voorruit!!!!!!!!

Of je hebt al een kindje en je word weer zwanger en die ziet dan dat je je gordel niet aandoet. En denkt dan hoef ik het ook niet want die gordel zit bij mij ook niet lekker.
    Kinderen doen meestal de ouders na.

Of zie ik dat helemaal verkeerd??

14. Aquarius

Aquarius Bekend lid

13 aug 2005
    912
    0
    0
    "Limbo"
    @kiowa dat zie je helemaal goed meid.
    Bij ons is dat ook al, de kids zien dat pa de gordel niet omdoet en krijg ik commentaar als ik zeg dat als ze de gordel niet om doen ik niet wegrijdt.

Ik krijg tegenwoordig zelfs commentaar op de snelheid die ik rijdt. Dan zien ze een bord staan waar 80 op staat en dan rij ik bv 90 en dan begint dat gemekker weer.

15. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Voorop gesteld: ik draag de hele zwangerschap gewoon netjes mijn gordel. Zo, moge dat geen misverstanden opleveren...

Maarrrrrr......ik kan niet ontkennen dat ik het een erg beangstigend idee vind dat als ik plotseling keihard zou moeten remmen, die gordel een gigantische ruk geeft. Dat schuine gedeelte, daar maak ik me geen zorgen over. Maar ik kan niet geloven dat een hele harde ruk van het rechte gedeelte van een gordel geen kwaad kan aanrichten bij mijn babietje die al helemaal ingedaald is. Ik zie dat hetzelfde als een harde duw of klap in of op mijn buik. Dat is ook niet goed voor je kindje.

Natuurlijk voorkom je ernstige scenario's zoals door ruiten heenvliegen e.d. En natuurlijk heeft je kindje meer aan jou als je je gordel draagt. Daar ben ik het allemaal mee eens, anders zou ik die gordel niet dragen. Maar voor mij is het kiezen tussen twee kwaden. Het voelt niet goed.

OF mezelf door een ruit heen laten slingeren bij een ongeluk door mijn gordel niet te dragen.
    OF de gordel wel dragen met het risico dat mijn kindje daar en knauw van op kan lopen.

Het is jammer dat ik niet eerder wist dat er speciale zwangerschapsgordels bestaan.

16. Sjarrel

Sjarrel Bekend lid

28 jun 2006
    868
    0
    16
    huisvrouw
    Aalsmeer
    ik draag gewoon een normale gordel... duw idd die onderste band gewoon wat lager...
    en blijf met me handen tussen die band en me buik...
    dat niet me buik een flinke sodemieter krijgt als we een ongeluk krijgen of wat dan ook....
    maar gelukkig zit ik eens in de 3 weken hooguit in de auto :)
    dus is opzich kleine kans :)

17. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Als je hoogzwanger bent is het zowizezo niet zo slim om zelf veel te rijden, het is bewezen dat de concentratie en het reactievermogen dan sterk verminderd... als je ernaast zit kan je zelf nog je gordel enigzins vasthouden

18. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Ik zal de gordel vanaf nu ook weer normaal dragen.

Ik rij niet graag meer nu. Merk inderdaad dat ik trager reageer dan normaal, maar ook omdat andere weggebruikers vaak zo eng rijden dat ik er bang van word ! Stel je voor je krijgt een aanrijding doordat iemand zo hard rijdt, of midden op de weg. Ik vind het maar eng. Ben blij dat ik maar 15 minuten hoef te rijden naar mijn werk ... en dat ik nog maar twee weken werk !

Ik vind het fijner als mijn man rijdt. Die heeft geen last van een vertraagde reactie ! ;)

Groetjes,
    Nikki F

19. Chanel

Chanel Bekend lid

19 mrt 2006
    761
    0
    0
    Amsterdam
    Ik draag altijd me gordel ook nu ik zwanger ben. Me vriend rijdt altijd dus wat ik doe is de gordel iets losser doen zodat ik met me handen me buik kan vast houden. Zit ik toch goed vast en hoef dan ook niet zo bang te zijn dat als me vriend plotseling remt de baby een klap van de gordel krijgt.

20. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Hallo dames, vervelend dat jullie last hebben van de gordel. Maar het is inderdaad verplicht en op het berichtje van Marion wilde ik toch even reageren.

Als je een auto met airbags hebt en je draagt je gordel niet, komen de airbags met een botsing NIET uit!

Als je namelijk vol met je gezicht/armen etc. tegen een airbag aanklapt terwijl je geen gordel draagt kan de airbag door de klap kapot klappen en zit je met 3e graads brandwonden in je gezicht. Die gordel is er namelijk ook om dat te voorkomen. Vandaar dat bij de meeste auto's de airbag dus niet uitkomt als je geen gordel om hebt.

Ik dacht, ik laat het jullie even weten!

Liefs
    Manuela

Deel Deze Pagina