ik ken iemand die ook vanaf het begin geen gordel meer droeg, volgens de verloskundige beschermt het vruchtwater voldoende. Zij heeft wel eens ongelukken gezien met zwangere vrouwen die helemaal in de kreukels lagen en het kindje bewoog vrolijk heen en weer. Zal niet zeggen dat het ook anders kan, maar het is ook voor je eigen veiligheid, toch?
ik heb de hele zwangerschap gewoon de normale gordel omgehad, nee, het zat niet altijd lekker, maar ik duwde de onderste onder mijn buik.... en qua rijden...... ik rij heel veel..... zelfs nog de dag van mijn bevalling..... ik had er niet zo veel problemen mee.
Dat is dus niet waar.... Wij hebben een ongeluk gehad twee jaar geleden en mijn man had geen gordel om.... Gelukkig heeft de airbag hem gered! En niks geen brandwonden! Ik had gelukkig wel mijn gordel om (zoals altijd..) want aan mijn kant van de auto zat geen airbag. Het ging met 100 km per uur, dus ik was zeker door de voorruit gegaan als ik geen gordel om had gehad! En als je geen gordel omdoet als je zwanger bent en je vliegt door de voorruit dan is de kans natuurlijk erg groot dat je kindje het niet overleeft door hoe jij weer neerkomt op het wegdek. een gordel lijkt mij in dit opzicht nog altijd de beste oplossing!
Ik ben van mening zwanger of niet je MOET je gordel omhebben als je de verantwoordelijkheid neemt om in de auto te stappen. De ANWB raadt aan dat je je gordel gewoon moet dragen. Dat is het veiligst voor iedereen. De rechte band onder kan nekbeschadiging opleveren, de zwangerengordel kan bekkenbreuken opleveren (lekker tijdens bevalingen) en geen gordel........... vul zelf maar in. En als je zo'n klap maakt dat je gordel zo'n schade aanricht dat je kindje overlijdt, dan vraag ik me af hoe je er aan toe bent als je je gordel niet of anders draagt. Je moet kiezen uit allemaal kwaden..... dan zou ik de goedkoopste oplossing kiezen. En je kindje heeft meer aan je als je in leven bent met een hele nek en bekken. Maar dat is mijn mening. Als iemand ervoor kiest het anders te doen, prima! Maar dan moet er niet gezeurd worden over de gevolgen van de politie.
ik vind het een behoorlijke naieve gedachte dat je denkt dat als het een keer gebeurt dat iemand zij ongeboren kind red door juist geen gordel te dragen dat dat dan maar voor iedereen geld het is natuurlijk veiliger met gordel er zijn duizenden mensen die hun brood dagenlijks verdienen om dat uit te vinden.... en ik denk ook dat met een eventueel ongeluk de schuine gordel wel de klap opvangt ik heb zelf ook een ongeluk gehad en totaal geen last van me buik maar wel een dikke striem in me nek en op me borst
Ik lees dit topic met stijgende verbazing en verwondering. Je vraagt je af waarom de agent je van de straat haalde ? Hij had het al veel eerder moeten doen. Hoe dom kun je zijn om te beredeneren dat het "beter is voor de veiligheid om geen gordel om te hebben? Waarom denk je dat die dingen zijn uitgevonden? Omdat ze zo mooi staan bij je zwarte broek ? Sorry hoor, voor deze botte uitspraak maar daar zakt me echt mijn (positie)broek vanaf ! Er zijn ook gulden middenwegen, hoor. Kijk maar es bij Babywalz. Daar verkopen ze hulpmiddelen zodat je je gordel om kunt doen, zonder dat hij over je buik zit. Misschien een tip?
Je kunt het rechte stuk toch onder je buik doen??? Ik vind dat als je de gordel niet veilig vindt, je beter niet meer kunt autorijden
Helemaal mee eens!!!!! Ik probeer altijd te bedenken hoe ik me zou voelen als ik onverhoopt iemand aanrij. Als ik de veroorzaker ben en de andere bestuurder zou overleiden door het niet dragen van de gordel. Zou wel leven als de gordel gedragen zou zijn. Ik zou mij eeuwig KLOTE voelen, terwijl het voorkomen had kunnen worden. Nee mijn gordeltje zit ALTIJD om, dat is beter voor IEDEREEN. Maar iedereen moet het lekker zelf weten hoor, maar ga aub niet zeuren als je geconfronteerd wordt met de concequenties van je eigen daden.