Ik ben benieuwd aangezien ik voorlopig nog thuis zal zijn met mijn zoontje, wat voor dingen ik allemaal kan doen (ook in de winter) om ons leven een beetje sociaal te houden (en niet al te duur), zodat ik andere moeders ontmoet en mijn zoontje andere kindjes. Zwembad, speeltuin, kinderboerderij, nog meer suggesties?
Peuterspeelzaal kan pas als hij 2 is..en hoe zit het dan met die speelochtenden? Wie organiseert zoiets? Hoe zoek ik dat?
Hier heb je op de kinderboerderij af en toe ook dreumes/peuterochtenden dan gaan ze samen dieren voeren/aaien en nog wat knutselen erg leuk dus misschien is dat ook bij jou in de buurt? Anders naar ballorig of zoiets? Vooral in de ochtend genoeg mama's met kleintjes te vinden. En idd peutergym of muziek op schoot!
Ik zie dat je ook in A'dam woont . Ik weet dat het eenmalig duur is, maar mijn zoontjes en ik genieten sinds zij één jaar zijn enorm van samen met een vriendin en haar dochter naar Artis gaan. Het blijft erg leuk, niet alleen om de dieren te kijken, maar ook de speeltuinen en of gewoon wat eten in een van de kindvriendelijke restaurants daar (betaalbaar en korting bij jaarkaart). Ook nu het koud is of bij slecht weer is, zijn de binnenverblijven erg leuk. Ik heb de jaarkaart er al zeker 4 keer uit en ik heb 'm pas sinds juli. Grote aanrader voor alle Amsterdamse moeders en vaders! Verder heb ik ouders in mijn buurt leren kennen door op elkaars kinderen te passen. Via de site oudermatch.com. Een Amsterdams initiatief, maar nu niet meer gratis als je berichten wil versturen. Voor mij echter ook om een oppas te vinden een zeer waardevolle investering van 30 euro per jaar.
Ik ga over een maand eigenlijk naar Haarlem verhuizen, iemand hier uit Haarlem? Zit er eigenlijk ook een dierentuin in Haarlem? Want dat is ook wel een leuk idee!
En je kunt natuurlijk ook een oproepje doen hier op zp naar moeders in A'dam en omgeving volgens mij onstaan er hier soms weleens leuke speelafspraakjes met mama's en kinderen
Oh, dan wordt het geen Artis Haarlem ligt dicht bij het strand, daar zou ik gebruik van maken! Misschien niet om mensen te ontmoeten, maar wel erg leuk als je met een anderen moeder en kind gaat of alleen met jouw zoon. Naast de kinderboerderij/babygym en zwemmen is er natuurlijk over een tijdje ook de bibliotheek met voorleesmiddagen voor kindjes etc. Ik zou bij je nieuwe CB eens rondkijken naar folders en misschien vragen wat er daar in de buurt zoal is.
misschien is iets van dreumesdans leuk! dit is meestal samen met 1 van de ouders. mijn dochter zit op peuterdansen en ze vind het helemaal geweldig! met mijn zoontje wil ik binnenkort op tuimeljudo gaan dit lijkt me ook erg leuk ( dit is judo voor 2 jarige)
Hoi hoi, Wat leuk dat je naar Haarlem gaat verhuizen! Ik woon ook in Haarlem...in welk buurtje ga je wonen?
Leidsevaartbuurt, en waar woon jij? Dreumesdansen klinkt trouwens wel erg leuk zeg dames, dat ga ik eens uitzoeken, en judo voor dreumesen, ik wist niet dat zoiets bestond
Ik woon in Schalkwijk...aan het randje van Heemstede... Ja klinkt inderdaad wel leuk allemaal maar denk dat we nog even moeten wachten totdat onze ukkies mee kunnen doen haha
JHaha geeft toch niet, misschien is het ene kind sneller dan de andere maar die van mij zie ik voorlopig nog niet dansen of judo-en
Bij het consultatiebureau weten ze vaak precies waar en wanneer die speelochtenden en andere activiteiten met kleintjes worden gehouden. Hier zelfs vanuit het CB gratis een cursus babymassage kunnen volgen. Organiseerden zij zelf en werden gesubsidieerd door de gemeente.
En iets van de spelotheek in de bieb?? Ben zelf ook al lang van plan om er heen te gaan, maar komt er steeds niet van. Vind dat Artis idee trouwens erg leuk. Ik woon te ver bij een dierentuin vandaan, anders was het erg leuk geweest.