Goedenavond, mijn zoontje is eind deze maand alweer 8 maanden. Tot een paar dagen geleden kreeg ik volledige bv maar omdat ik het kolven wel zat was op het werk, heb ik net de bv overdag afgebouwd en krijgt hij ochtend plus avond en nacht nog borstvoeding. Dit gaat allemaal prima. Wat mijn vraag is; zowel dat ik volledige bv gaf en nu hij overdag kv krijgt, wordt hij in de nacht nog erg vaak wakker. Hij ligt op zn eigen kamertje ( al enige tijd), ik neem hem dan in bed en al liggend drinkt hij dan 1 borst. Hij valt dan in slaap ( ik meestal ook) en als ik weer wakker wordt, leg ik hem terug in bed. Hij heeft een paar nachten gehad ( af en toe tussendoor) waarin hij een uur of 5 achter elkaar sliep maar die zijn op 1 hand te tellen. Op het moment gaat hij om 1900 uur naar bed, hiervoor drinkt hij goed. Hij wordt dan wakker rond 22.30 uur 0030 uur 0200 uur 0500 uur en is dan tussen 0600 en 0700 uur definitief wakker. Ik vind het geen groot probleem om nachtvoeding te geven aangezien ik snel weer slaap en hij ook maar het is nu wel erg vaak en dat gaat al maanden zo. Ik heb al gevraagd op het cb en die komen niet verder dan " voeden of laten huilen" en die laatste kan ik niet zo goed tegen, ook niet omdat onze oudste zoon dan wakker wordt die de volgende ochtend weer naar school moet. Kortom heb jij een beter advies of moet dit vanzelf over gaan? Overdag drinkt hij trouwens 2 volle flessen ( meestal) en eet goed groente, fruit, brood etc.
Hoi. Het is "normaal" gedrag. Het ene kindje heeft langer nachtvoedingen nodig dan het andere kindje. Het kan ook zijn dat hij het ook gewoon fijn vind om vaak dicht bij jou te zijn. Dit ritme is wat bij jou kindje past en als je het geen probleem vind, is het het beste om gewoon hieraan toe te geven. Groetjes Saskia
Hoi Saskia ok dank voor je antwoord, duidelijk. Hij heeft toevallig nu een paar keer de 0200 uur overgeslagen dus meestal kan ik tussen 12 en 5 uur doorslapen, erg prettig. Verder zal het vanzelf idd overgaan, mijn oudste heeft het nachtwerk ook vrij lang volgehouden maar slaapt nu al jaren prima. Ti's ook wel weer gezellig zo een humpie aan de borst in de nacht