bijna 8 maanden en nog geen vast ritme

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door lotte38, 24 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lotte38

lotte38 Lid

24 nov 2008
    19
    0
    0
    Mijn zoontje is nu bijna 8 maanden, en ik krijg er geen vast ritme in. Alleen s'ochtends krijgt hij tussen 8 en half 9 een fles pap, gaat de ene keer wel naar bed rond 10 uur half 11, dan weer niet. Krijgt tussen de middag warm eten en een fles vla toe, en de middagen lopen ook telkens anders. Dus de avonden zijn ook niet regelmatig. Hoeveel eten en slapen jullie kleintjes? Tis nu ook al weer een paar avonden dat hij krijsend wakker wordt om klokslag 11 uur, net als ik wil gaan slapen. Hij slaapt in de grootste puckababy, want zonder slaapt hij echt niet.
    Wie kan mij helpen er een beetje ritme in te krijgen? Groetjes lotte

2. GhitaThakoerdin

GhitaThakoerdin Niet meer actief

ik zou proberen hem juist op vaste tijden in bedje te leggen, ookal is hij niet moe.. dan kan hij wennen om ook eens alleen te zijn en zichzelf te vermaken.. en op den duur komt dat vaste patroon er vanzelf in..

heb dit ook met mijn dochter op deze manier gedaan en nu weet ze precies dat ze na het badderen een slaapje gaat doen in bed..

regelmaat is heel belangrijk zo ontwikkel je een bepaalde vaste structuur..

dus gewoon eens proberen meid!

3. Fientje2007

Fientje2007 Actief lid

18 jun 2007
    309
    0
    0
    Brabant
    onze dochter heeft ook nog geen vast ritme. Het eten en drinken wel. Maar slapen gaat zo nu en dan als ze moe is. soms 2 slaapjes, soms 4 slaapjes.... Ik had ook gehoopt dat er op een gegeven moment wat meer ritme in zou komen. Maarja, dat komt vast nog wel...

4. Fientje2007

Fientje2007 Actief lid

18 jun 2007
    309
    0
    0
    Brabant
    Ohja, na de laatste fles gaat ze wel naar bed (20.00) en dat is dan ook echt nodig.

5. Euhmzz

Euhmzz Actief lid

14 jun 2007
    465
    0
    0
    Hier is er wel ritme (behalve dutjes) :) en dit toch al een paar maandjes. Merk ook wel dat hij het fijn vindt; kindjes houden over het algemeen wel van regelmaat.
    En de vraag was hoe je er meer regelmaat in krijgt; wel eigenlijk simpel hoor, altijd elke dag alles rond dezelfde tijden en op dezelfde manier doen.
    Ons schema ziet er zo uit:
    6u45: opstaan en flesje (210 + 7)
    11u30: groentehap (200gr)
    16u00: fruithap (+/- 200gr)
    19u00: badje
    19u15 - 19u30: flesje (230 +7,5)
    19u30: slapen

Tussendoor krijgt hij ook wel eens een koekje of een platte kaasje. En hij drinkt ook nog wat water, diksap of kamillethee.

6. marloesss

marloesss Actief lid

17 okt 2006
    158
    0
    0
    Heeft je kindje er een probleem mee dat jullie geen vast ritme hebben? Of is het voor jou lastig? Wij hebben ook geen superstrak ritme, maar dat voegt voor ons allemaal prima hier! Hij eet als hij honger heeft, drinkt als hij dorst heeft en slaapt als hij moe is, dat gaat al 10 maanden prima zo. Ik ben zelf nooit zo voor het 'ritme erin rammen' als je kindje daar niet om vraagt en alles eigenlijk wel lekker loopt. Heeft hij mss om 11 uur honger? Vraag je je af of hij wel genoeg eet?

7. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Ben het hiermee eens...Een paar maanden geleden sliep Alyna ook niet overdag, op de voormiddag na, en we hadden eerst zoiets van nou ja ze slaapt wel als ze moe is...niet dus.Als wij erbij zijn of ze kan iets zien ofzo slaapt ze totaal niet maar is ze vanaf de late namiddag wel stikkapot en vervelend.Toen zijn we haar op een gegeven moment gewoon overdag in bed gaan leggen, rond een uur of half 4.Eerst vond ze dat niet helemaal geweldig,maar nu slaapt ze alweer een tijdje zo'n 1,5 a 2 uur.En dan houd ze het lekker vol tot 's avonds. ;) Ik was dus eerst ook niet echt van de schema's , maar het werkt gewoon goed voor haar. :) Ons schemaatje is nu zo:

9.00 fles
    slapen
    13.00 boterham of pap met fruit na
    15.30 flesje (event.koekje erbij)
    slapen
    17.30 groentehap (event.yoghurt of koekje na)
    21.00 fles
    naar bed rond 21.30, slapen tot 8.30 ongeveer.

En zo is het al een paar maandjes weer. ;)

Veel succes!

8. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Hier ook geen vaste tijden. Niet voor slapen en niet voor eten/drinken. Nooit geweest, wel geprobeerd, maar Camila laat zich niet in een schema drukken en zelf ben ik eigenlijk ook niet zo.

Wel altijd hetzelfde ritueel in de avond; heerlijk in bad en dan lekker drinken en naar bed.

We voelen ons er wel prettig bij.

9. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    regelmaat is voor ons meer een vast ritueel. schema's veranderen bij kleintjes gewon heel veel. denk ik net een gewend te zijn aan een schema, verschuift alles weer. Sven kan prima alleen in z'n bedje liggen, we leggen hem ook altijd wakker weg en halen hem niet a la minute uit bed als hij wakker is, maar geen strakke tijden hoor. het komt nog steeds wel voor dat hij een keertje extra naar bed gaat als hij moe is.

10. Esli

Esli Bekend lid

23 apr 2008
    830
    0
    0
    Groningen
    Mijn kleine is intussen 1 en heeft ook nog steeds geen vast ritme. In elk geval niet wat tijden betreft. Ze wordt wel op redelijke gelijke tijd wakker smorgens, maar de ene keer wil ze na een uur al weer slapen en smiddags ook weer en een andere keer kan ik hoog of laag springen, maar wil ze absoluut niet slapen overdag.

Ik heb er zelf niet zo'n moeite mee, maar ik moet er wel bij zeggen dat ik fulltime thuis ben met haar, dus me makkelijker aan kan passen. Als je moet werken enzo is een ritme natuurlijk een ander verhaal.

11. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Jesse wordt meestal rond acht uur wakker en gaat er 's avonds rond acht uur in. Verder heeft hij ook weinig regelmaat. Eerlijk gezegd vind ik het prima.
    Hij eet goed en ontwikkelt zich goed en is supermakkelijk. Dus het hoeft niet persé te zijn dat een kind met een strak ritme beter is.

Deel Deze Pagina