Bijna 8 maanden en nog steeds fles rond 23.00

Discussion in 'Baby en dreumes' started by melle, Oct 1, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. melle

melle Bekend lid

May 31, 2006
    921
    1
    0
    Ilya is nu bijna 8 maanden en wil nog steeds een fles rond 23.00 / 24.00 Als ik zo op dit forum kijk, zie ik vaak van die eetschema's en eigenlijk zie ik nooit een schema waar een kindje van 8 maanden nog steeds die fles wil hebben. We hebben al geprobeerd om die fles niet te geven, maar als hij dan al niet om 24.00 wakker wordt is het wel om 02.00..... En dit is niet bevorderend voor onze nachtrust ;)
    Hij geeft altijd zelf aan dat hij een fles minder wil (zit nu op 3 flessen), maar hij bouwt altijd een fles overdag af....
    Nog meer mensen hier met dit "probleem" en misschien nog tips om die fles toch af te bouwen (kunnen wij ook 's vroeg naar bed :D )

2. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

Mar 7, 2006
    1,383
    0
    0
    Limburg
    Mijn zoontje is nu 10 maanden en krijgt nog steeds rond 23.00 uur zijn laatste fles. Volgens het CB is het niet ongewoon.
    Ik vind zolang hij daar behoefte aan heeft krijgt hij hem. Hij krijgt 's ochtends en 's avonds dus een fles van 7 schepjes en nutrix. Bij de boterham 120cc melk. Dus ongeveer 2.5 fles melk per dag.

Je zou hem ook eerder wakker kunnen maken, rond 22.00 uur en dan zijn flesje geven en weer verder laten slapen. Hier is dat ook geen probleem. Maar ik vind het wel fijn om net voor we zelf gaan slapen, lekker op bed het flesje te geven en dan gaan we slapen. Vaak is dat toch de tijd dat hij ook weer wakker wordt, is toch fijner dan wakker maken.

3. Mali is bijna 9 maanden en ze heeft ook nog een fles om 0.00
    Voor mij is dit echt geen probleem en ik zie vanzelf wel wanneer zij er geen behoefte meer aan heeft..
    Je kindje geeft dat vanzelf wel aan! Ookal denk je soms ooo neee ik wil naar bed.. Hij heeft er toch behoefte aan..;)
    Succes

4. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Iman is 14 maanden en..... drinkt nog altijd een fles voor t slapen :)
    Elk kind is anders!

5. stranger

stranger Fanatiek lid

Mar 28, 2006
    3,412
    0
    0
    Als hij zelf de flessen afbouwt is dit toch prima? Vertrouw maar op hem.

Zoals je al zei, het komt veel vaker voor.

Enne, het is beter dan een nachtvoeding toch? ;)

6. stef

stef Fanatiek lid

Apr 19, 2006
    3,084
    31
    48
    Kaye die trok met 11 maanden zelf de fles er steeds uit die vond het maar irritant steeds wakker gemaakt te worden dus zo ben ik gestopt met de avond fles.
    Dus met 8 maanden of gewoon normaal. Zoals sweetangel al zei iedere kind is anders.

7. Andrea001

Andrea001 Bekend lid

Jan 9, 2006
    932
    0
    0
    in de zorg
    Mijn dochter kreeg ook de fles tot bijna acht maanden als ik naar bed ging. Eigenlijk ben ik er van de één op andere dag mee gestopt. Ook omdat zij aangaf het niet heel prettig meer te vinden. Ik stopte vooral omdat ze 's morgens (door die late fles) bijna geen trek had. 's Morgens om 7:00 uur de eerste weer en dat gaat veel beter. Ze drinkt hem lekker leeg.

8. sim

sim Niet meer actief

elijah is bijna 9 maand en die krijgt ook nog een fles om 23.00 uur, anders komt hij gewoon de nacht niet door. ik doe dan ook nog wat pap of nutrix door de fles (ligt een beetje aan hoe hij overdag heeft gegeten, of hij zijn brood etc op eet..) dus kijk inderdaad gewoon naar je kindje en vertrouw op je gevoel :)

9. Loewiese

Loewiese Actief lid

Oct 15, 2006
    124
    4
    18
    Als jij er zelf geen probleem mee hebt om dan nog een fles te geven, gewoon lekker doen lijkt me! Als je er graag vanaf wilt kun je altijd gaan proberen om die laatste fles steeds ietsje minder te doen en proberen overdag meer eten te geven. Of de laatste fles steeds ietsje vervroegen. Het eetpatroon is natuurlijk ook een heel stuk gewenning. De 'het kind geeft zelf aan wat het nodig heeft'-theorie vind ik op zich vooral voor de eerste 3 maanden erg goed, daarna kan je als ouders echt wel in ieder geval proberen om een ritme aan te brengen dat jou beter uitkomt, vind ik. Als je meer kinderen krijgt moet de tweede zich ook aanpassen aan de eet- en schooltijden van de eerste!
    Groetjes!

10. melle

melle Bekend lid

May 31, 2006
    921
    1
    0
    Bedankt voor de antwoorden!
    Ik heb zo'n gevoel dat hij 't nu gewoon nog nodig heeft (drinkt 'm bijna leeg altijd en s'ochtends ook gewoon honger) Dus probeer het over een maandje nog wel 's...

11. sim

sim Niet meer actief

mijn vriendin haar dochtertje heeft het tot een jaar nodig gehad, dus kijk inderdaad gewoon naar je kindje ;)

12. stranger

stranger Fanatiek lid

Mar 28, 2006
    3,412
    0
    0
    Even nieuwsgierig: waarom de grens van drie maanden?

13. sim

sim Niet meer actief

ja daar ben ik ook wel benieuwd naar, elk kind is toch anders? als ik alleen al mijn twee kinderen vergelijk en hun behoeftes rond dezelfde leeftijd

14. Loewiese

Loewiese Actief lid

Oct 15, 2006
    124
    4
    18
    3 maanden is volledig willekeurig, ik bedoel alleen maar te zeggen dat je bij de hele kleine baby's alleen maar hun ritme en behoeftes kunt volgen en later, op den duur, wel kunt proberen er wat ritme en structuur aan tegeven.
    Groetjes!

Share This Page