Slaapproblemen, tips?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Juneau, Mar 27, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Juneau

Juneau Bekend lid

Jan 18, 2016
    608
    0
    16
    Mijn dochtertje van 7 maanden heeft altijd goed geslapen. Maar sinds een week spookt ze in de nacht. Ze wordt dan een paar keer per nacht (soms vaker, soms iets minder vaak) huilend wakker en gaat pas terugslapen wanneer we haar de nodige aandacht hebben gegeven (handje vasthouden, aai over bol etc.). Ze heeft geen honger, niet koud oid.. ze wil gewoon bij ons zijn. De afgelopen 2 dagen had ik er geen zin meer in, dus we hadden haar in ons bed genomen en toen sliep ze inderdaad wel gewoon heel de nacht weer door..

Ik heb op internet gelezen dat dit een fase is waar je even doorheen moet. Maar hoe moet ik hier het beste mee omgaan? Haar laten huilen? Toch een paar keer per nacht opstaan? Of gewoon in ons bed nemen totdat de fase voorbij is? Maar dan ben ik weer bang dat ze daar aan gewend raakt en voortaan alleen bij ons in bed wil slapen.. wat is wijsheid?

2. itakepictures

itakepictures Niet meer actief

Niet bang zijn voor problemen die er nu nog niet zijn :) Wij hebben soms ook een week dat ze veel bij ons in bed slaapt en dan gaat het weer tijden zonder.. Probeer haar te troosten en als dat echt niet werkt gewoon bij jullie in bed leggen zodat iedereen aan zn nachtrust toekomt.

3. mamaloe250

mamaloe250 Fanatiek lid

Aug 2, 2016
    1,149
    722
    113
    Dit inderdaad, wat voor jullie het fijnst is en meeste rust geeft.

4. Tonks

Tonks Bekend lid

Jul 5, 2014
    519
    53
    28
    Hier ook wel eens last van dan gaan we gewoon samen slapen. Dan heeft tenminste iedereen rust en wordt iedereen smorgens uitgeslapen wakker.

5. Juneau

Juneau Bekend lid

Jan 18, 2016
    608
    0
    16
    Bedankt dames! Samen slapen geeft inderdaad de meeste rust (nadat we tevergeefs hebben geprobeerd haar te troosten). Maar was dus enigszins bang dat ze hier aan gewend zou raken en niet meer in haar eigen bedje zou willen slapen! Maar als ik het zo lees moet ik me daar niet druk om maken. :) Bedankt!

Share This Page