exceem, maar waardoor?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door baard, 1 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. baard

baard Actief lid

9 jul 2006
    196
    0
    0
    verzorgende
    Hallo allemaal

ik heb een probleempje.
    mijn dochtertje, nu 7 maanden oud heeft exceem op verschilende plekken, maar ook in haar gezichtje.
    weet alleen niet goed waarvan.
    ze krijgt sinds een paar dagen weer de allergy care melk voor koemelk allergie maar de exceem mindert niet, is vanmorgen weer erger.
    ze krijgt verder alleen nog maar groenten met zonnebloemolie door.
    zou het mischien van de zonnebloemolie kunnen komen?
    phh word er zo onzeker van
    ik durf haar niets nieuws meer te geven, eigenlijk mag ze alang fruit eten.
    maar dan weer ik helemaal niet meer waar de exceem vandaan komt.
    ze eet nu wortel, bloemkool, brocolie en zperciebonen.

groetjes debby

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Eczeem hoeft niet van de voeding te komen. Veel kinderen hebben last van verzorgingsproducten (zwitsal is berucht, maar ook parfum, deo of ceme van ouders), wasverzachter, wasmiddel of huisdier.

3. Nemo

Nemo Niet meer actief

Sluit me aan bij Dirksmama. Teveel en te heet badderen/douche is ook niet bevordelijk (1 á 2x per week is voldoende). En bij periodes met stress kan eczeem ook erger worden.

4. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Bij ons wordt haar eczeem erger van:

- veel douchen/baden
    - wasmiddel (gebruik nu Persil Sensitive, daarvoor Neutral)
    - wasverzachter (dit zorgt echt voor veel eczeem)
    - aardbeien (allergie)
    - koemelk (allergie)

Probeer anders eens olijfolie, ipv zonnebloemolie. Of alpro soya boter.

5. Bumbaloe

Bumbaloe Actief lid

1 jun 2007
    372
    0
    0
    Mijn oudste dochter is bijna 5 jaar en we weten nog steeds niet waar haar eczeem vandaan komt.
    Weet je eczeem is een lastige, meestal is er namelijk dus geen oorzaak te vinden. Het komt vanuit het lcihaam, het zit in je aanleg, je genen. Het is wel een soort van overgevoelligheidsreactie alleen wordt bijna nooit duidelijk waarom. Als hypoallergeen eten geen resultaat geeft zou je een bloedtest via een allergoloog kunnen overwegen, maar daarna moet je denk ik gaan accepteren dat er geen oorzaak gevonden kan worden. En kijken hoe je het eczeem voor je kindje zo draaglijk mogelijk kunt maken.
    Succes

6. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    Erik heeft dat sinds een weekje ook.
    Is begonnen toen we hem 'n keer gebaddert hebben in zwitsal schuimbadje.
    Normaal gebruiken we Natusan.
    Dus denk dat het daar van is.

Wanneer trekken die eccem plekken eigenlijk weg?
    Het is nu bijna een week geleden en de plekken zijn er nog steeds

7. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Hier heeft Joris last van exzeem als hij teveel gebadderd word. Hij gaat nu 2 x in de week in de douche of in badje en heeft er gelukkig maar heel weinig last van.

@ Mamzie -> kan wel ff duren voordat het wegtrekt. Ik weet niet of je Erik elke dag in badje doet, maar dat kan al wonderen doen als je dat niet zou doen zodat de plekjes niet droger worden door het water...

8. lucie

lucie Actief lid

13 mrt 2007
    335
    0
    0
    Bij ons tweede kindje was het ook het wasmiddel (na heel veel gezoek :( ). Ze had ook last van exceem in haar gezichtje (misschien toch door het beddengoed ofzo).
    Sinds ik met Persil sensitive was, geen problemen meer. Als we op vakantie zijn en handdoeken beddengoed e.d. van daar gebruiken, is het meteen weer raak!
    Daarnaast gebruik ik om haar te wassen alleen Ombra (Aldi) en in bad medicinale badolie van de apotheek.

9. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    vaak wordt het eerst erger en dan gaat het beter, (ik spreek uit ervaring...)

10. Bumbaloe

Bumbaloe Actief lid

1 jun 2007
    372
    0
    0
    o ja nog even wat tips voor je mbt andere sites.
    Ken je http://www.kindereczeem.nl Dat is een duidelijke site met veel info over eczeem en mogelijke allergieen.

En het bijvoedingsforum is ook een fijne bron van informatie. Het is wel borstvoedingsgerelateerd (ik weten niet of je dat nog geeft) maar dat hoeft volgens mij geen probleem te zijn.
    http://www.network54.com/Forum/382080/

Verder nog een vraagje, behandel je het eczeem al met iets? Zo ja waarmee? Zo nee dan denk ik dat het wle raadzaam is, het komt nl ook voor dat na behandeling het eczeem niet meer terug komt. (zeker als het oppervlakkige plekjes zijn maar dat zal bij jullie wel niet meer he...)

11. Jeej

Jeej Lid

4 nov 2007
    84
    0
    0
    Mijn dochter had al eczeem toen ze 4 maanden was. Wij hebben lang gezocht naar de oorzaak. Het bleek dat ze voor meerdere dingen allergisch was. Oa ei, geiten- en koemelk, appel/peer/banaan, aubergine, tomaat en vis. Dat kreeg ze toen nog niet hoor, maar wel via de borstvoeding kreeg ze dat natuurlijk binnen. Uiteindelijk ben ik op dieet gegaan en ben ik begonnen met heel weinig eten en steeds een beetje toevoegen. Na 7 weken was het eczeem helemaal weg en ben ik weer dingen gaan uitproberen. Dan at ik bijvoorbeeld weer een appel en dan keek ik of er reactie kwam. Als dat na een week niet zo was dan kon ze dat wel hebben. En zo steeds dingen uitproberen. Een heel gedoe, maar het werkte. Nu is ze bijna 11 maanden en eet ze best goed. De allergie-dingen vermijd ik al heb ik met kerst wel gezondigd. Dan heeft ze ook meteen weer plekjes, maar die gaan gelukkig met een week weer weg. Sterkte!

12. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

hmm overigens.. wat betreft allergisch voor wasmiddel..

mijn echtgenoot reageert juist op persil sensitve heel heftig :)

dus het is niet echt hypoallergeen en bevat ook gewoon parfums
    alleen is het gewoon een ander soort dat de meeste huidjes wel kunnen verdragen
    helaas niet alle :)

13. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Je hebt ook nog Neutral (helemaal geen parfum), al kunnen sommige mensen ook reageren op de zeepstoffen. Van mensen die niet tegen Persil en Neutral kunnen hoor ik positieve verhalen over Robijnpoeder.

Scheut azijn bij de laatste spoeling helpt trouwens erg goed om laatste zeep uit je was te krijgen.

Hier gaan de kids eens per week in bad, en alleen met puur water, dat gaat het beste.

Het weer is trouwens ook vaak een factor die eczeem kan verergeren.

14. Saskia78

@dirksmama: mja hier bleek dat dat stofje dat dus wel in persil sensitive z it niet in de goedkopere merken gebruikt word
    dus we kopen nu heel goedkoop wasmiddel.

en voor mezelf staat er een klein flesje met lekker ruikend wat duurder wasmiddel voor oa mijn badjas enzo
    zodat die lekker zacht blijft bij het wassen
    (die gaat op het moment denk 1x per week in de was ivm anne dr spugen zegmaar)
    want goedkoper wasmiddel plus wasverzachter.. word toch minder zacht dan de duurdere merken :(

15. baard

baard Actief lid

9 jul 2006
    196
    0
    0
    verzorgende
    hallo allemaal

ik heb zeker aan wasmiddel gedacht, was verzachter gebruik ik sinds haar geboorte al hypo alergeen en wasmiddel gewoon van ariel.
    ze had toen ze 2 maanden oud was 1 piepklein exceem plekje in haar gezicht.
    na het overstappen op allergy care melk i.v.m koe melk allergie verdween dit plekje, daarna heeft ze 4 maanden geen exceem gehad en ook geen droge huid.
    gebruikte gewoon zwitsal en ze ging iedere dag in bad.
    we zijn 4 weken geleden weer terug overgegaan op de gewone melk, toen kwamen die exceem plekjes langzaam terug en na het geven van sinasappel en zonnebleom olie omdat ze niet kon poepen werder ze veel erger.
    nu geen sinas appel meer gegeven, en weer terug allergy care melk, maar exceem verdwijnt nog niet.
    ze drink nu 1 week de speciale voeding.
    hoelang zou het duren als het daar aan ligt dat het weg gaat,
    vandaag zag het er rustig uit, ze heeft gisteren geen zonnenbloem olie gehad.
    dus daarom denk ik dat het aan de voeding ligt en niet aan wasmiddel, hier heeft ze 4 maanden geen last van gehad, dan had ze dat toen toch ook moeten hebben.
    ik smeer ze nu in met vaseline, is al minder droog nu.
    wel in bad geweest maar dan met van die badolie.
    eigenlijk hoeft ze zeker niet elke dag in bad, heb alleen een probleempje.
    ze wil niet goed slapen wanneer ze niet in bad is geweest, savonds is ze altijd zo hyper.
    door het warme bad ontspant ze en valt ze lekker in slaap.
    phh moeilijk he.
    ik maak me zoveel zorgen om haar.
    eigenlijk zijn het maar kleine dingen, maar ik pieker zo.

groejtes debby

16. usMommy

usMommy Fanatiek lid

11 jan 2007
    1.273
    1
    0
    Herndon VA USA
    Ik heb zelf last van Eczeem en smeer mezelf in na het douche/badderen met babyolie (natuzan of zwitsal) het liefst zonder parfum. Dat werkt heel erg goed om mijn huidvet weer aan te vullen na het bad.

Voor onze kleine man doe ik olie in zijn badwater en hij heeft gelukkig nog geen last van eczeem.

17. Saskia78

beetje vertrouwen in jezelf hoor
    je hebt zelf best wel door wat er aan de hand is volgens mij :)

ik heb alleen geen idee hoelang het duurt voor zoiets wegtrekt

Deel Deze Pagina