Ik vraag me af wanneer je begint met het opbouwen van een ritme en hoe doe je dat? Geef je elke dag de fles op hetzelfde tijdstip in de ochtend (ongeacht wanneer hij voeding heeft gehad in de nacht)?
Ik liet en laat het aan mijn zoon over. Dan bouwen ze zelf hun eigen ritme wel. Gratis tip: pin je niet vast op ritmes. Ze veranderen toch elke keer weer.
Toen we éénmaal een soort van ritme hadden, deden we dat wel ja. Ongeacht hoe laat de nachtvoeding was, gewoon 's ochtend om X uur de fles. Nu eigenlijk nog steeds, want om 7.30 uur moet ik hem uiterlijk wakker maken omdat we anders te laat op school komen.
Dat doe ik op mijn werkdagen ook inderdaad, ik voed hem voordat ik wegga ongeacht hoe laat hij de vorige voeding heeft gehad omdat ik anders moet kolven en dat doe ik het liefst zo weinig mogelijk
Ik heb wel geprobeerd van begin af aan een ritme op te bouwen. Dit ivm brengen en halen van mijn oudste. Dus vanaf het begin hem elke dag om 6.45 uur wakker gemaakt (behalve in het weekend, maar dan kwam/komt hij zelf wel). Soms is hij eerder wakker, maar hij krijgt dan pas een fles. Toen hij nog nachtvoeding kreeg, keek ik hoe laat hij kwam en besloot dan hoeveel hij dan kreeg. Als het laat in de nacht was kreeg hij minder, zodat de fles van 6.45 uur zeker op ging. Dit is zijn start van de dag. Ook de avondfles krijgt hij van begin af aan al rond half 11. Nu nog steeds, alleen is zijn ritme verder op de dag veranderd.