Ik ben zo bang voor wat er maandag komen gaat als ik cyotec heb ingebracht. Ik weet dat het per vrouw verschilt en dat de een er wel veel kramp van krijgt en de ander niet. Kan het echt zo heftig zijn dat je je niks kan en krom ligt van de pijn? Kan ik de pillen het beste 's morgens vroeg inbrengen? En moet ik dan een tijdje blijven liggen? En dan maar hopen dat het goed werkt en alles eruit is. Pff..ben nu al zenuwachtig. Stom lijf..waarom werkt het er zelf niet uit .
hoi shally, toen ik cytotec ingebracht kreeg was ik 17 weken zwanger. ik had bijna geen kramp en pijn. heel veel sterkte toegewenst! gr mamsvan6
Ik zou ze sochtends inbrengen en dan een half uur blijven liggen. Daarna mag je de pillen verliezen, de stof is dan al opgenomen. De pijn verschilt idd. De 1e keer heb ik een paar minuten een beetje kramp gehad, viel echt heel erg mee. De 2e keer was de pijn niet om uit te houden, ik kon echt niet meer. Maar was toen verder in de zwangerschap dan de eerste keer. Ik heb het wel altijd 2 dagen moeten gebruiken. Sterkte!
Dankjewel. Ik moet er morgen 4 inbrengen en als er na 4 uur nog niks gebeurd nog een keer 2 en dit mag 2x herhaald worden als het niks doet. Ik heb van meerdere gelezen dat ze het 2 dagen moesten gebruiken maar daar heeft ze niks over gezegd. (Zowiezo heeft ze er weinig over gezegd en heb ik een papier gehad met informatie, dus daar ga ik nog wat over zeggen).
Ik heb het maar 1 dag gebruikt. Ik was ook heel bang maar het is me erg meegevallen. Het leek op een erge menstruatie. De pijn was goed te doen. Ik was 9 weken toen.
Nou het is begonnen hoot. Heb om 7.15 de pillen ingebracht en ben nog even in slaap gevallen maar nu ik uit bed beginnen de krampen en het bloedverlies te komen.
Hai meid, Ik heb ze woensdag ingebracht. Half uurtje blijven liggen en ongeveer 2 uur later kreeg ik al stevige kramp. Bloedverlies duurde iets langer, ongeveer 5 uuttjes na hrt inbrengen. Helaas verloor ik het vruchtje niet. Tweede dag weer 4 pillen ingebracht. Die deden 6 uur lang weinig, daarna kreeg ik ineens weeen (pijnlijk). Derde dag 4 pillen deden niks meer, geen kramp niks. Dat was dus vrijdag. Ik was me al aan het voorbereiden op een curretga maar ik ben gisteravond alsnog en zonder kramp hrt vruchtje verloren (met een grote plop). Dit schijnt vaker voor te komen zo.
Veel sterkte Shally. Ik hoop dat het bij jou net zo snel gaat als bij mij. Ik had toen om 10 uur de eerste 4 tabletten ingebracht en na 3 uurtjes kwam alles eruit. Ik had gedurende bloedverlies totaal geen pijn gehad. Daarna wel naweeen. Afgelopen vrijdag echo gehad en het is goed gegaan. Geen curretage gelukkig. Het is inderdaad vervelend en gemeen dat jezelf de medicatie in moet brengen. Dat is echt rot
Ik ben inmiddels al heel wat verloren en denk zelf ook wel het vruchtje. Heb het alleen niet kunnen zien of dat het ook daadwerkelijk was want viel meteen in de wc. Daarna nog heel wat stolsels verloren. Alleen heb ik nu nog steeds wel krampen. En zolang je krampen hebt betekent dat toch dat nog niet alles eruit is? Ik hoefde maar 1x 4 tabletten in te brengen. Mocht er niks gebeuren nog een keer 2en dat nog 2x herhalen. Maar ga straks toch maar even het ziekenhuis bellen met de vraag of ik het eventueel morgen nog een keer mag herhalen zodat er meer kans is dat alles eruit komt.
Hoi Shally, Hoe gaat het nu met je? Heb je nog veel krampen of pijn? Vervelend dat Cyotec nog niet voldoende werkt. Moet je nog op controle komen om te kijken of alles schoon is?
Sterkte vandaag! Hoop dat het alles was. En zou zeker bellen want ik had na 1 dag ook het idee dat niet alles eruit was en toen moest ik voor de zekerheid toch nog een dag erna weer 4 nemen.
Met vlagen wat krampen. En ik bloed ook bijna niet meer. Ik heb net het ziekenhuis gebeld en wordt straks terug gebeld door de dokter. Ga aan haar vragen of ik morgen nog een keer mag herhalen met 4 pillen. Op de bijsluiter van de pillen staat dat ik het alleen maar herhalen morgen als het niet voldoende heeft gewerkt en dan maar met 2 pillen. Vanmorgen heb ik wel veel gebloed en ben ook wel veel verloren maar vind het raar dat ik nu dus bijna niet bloed. Dus neem liever het zekere voor het onzekere. Ik vraag dan ook gelijk wanneer ik het beste op controle kan komen. Volgende week of die week erop. Hopelijk volgende week want het heeft allemaal lang genoeg geduurd. Mamaenmini, kwamen ze er met ren controle achter dat je nog niet schoon was? En werd je toen al vrij snel geholpen of moest je nog wel een week wachten?
Ik had die week erna een echo maar ze zag het vrij snel. Want als het eruit is, sluit het en nu stond het allemaal nog open ( grote zwarte vlek) en toen heel snel geholpen, paar dagen erna. Werd wel op spoed gezet omdat het al zo lang duurde en ze t sneu vond
Dat is wel fijn dat je snel geholpen bent. Hoe is het gegaan vrijdag? Viel het uiteindelijk mee, het onder narcose gaan? En je herstel?
Ik ben net terug gebeld door de dokter en moet morgen eerst even voor een echo komen voordat ik eventueel een nieuwe dosis cyotec inbreng. Opzich wel fijn dat ik zo snel langs mag komen maar wat ik wel vervelend vind is dat ik nog wel bloed en dan moet ik daar gaan liggen. Ben bang dat ik leeg loop als ik van de stoel waar ik m'n kleren op moet leggen naar de behandeltafel moet lopen. En mezelf wassen heeft geen zin (doe ik wel natuurlijk voordat ik naar het ziekenhuis ga). Pff..had ik niet moeten bellen?
Oooow ik weet precies hoe je je voelt.. Dat had ik vorige week ook bij de gynaecoloog.. Je had zeker wel moeten bellen, goed juist.. Als je wel schoon bent dan hoef je verder de cyotec niet meer te gebruiken.. Ik heb dit niet gebruikt, maar ik had best wel aardig bloedverlies toen ik naar de gynaecoloog ging en vond het gewoon echt smerig dat ik toen een inwendige echo moest en voelde me daar ook helemaal niet prettig bij en was er doodzenuwachtig van.. Het was ook nog zo dat ze me even lieten liggen om er een andere gynaecoloog erbij te roepen terwijl ik voelde dat het eruit liep (sorry).. Wij maken ons daar heel druk om, maar hun kijken hier echt niet raar van op, ik kreeg een handdoekje terwijl ik nergens om vroeg dus ze had ook wel door dat ik me ongemakkelijk voelde.. Verstand maar op 0 hoe moeilijk het ook is! Hopelijk bloed je morgen al een stuk minder..
Ik had de echo ook toen ik bloedde, dus ik voelde me ook ongemakkelijk maar ze zijn echt alles gewend. Ik voelde het ook lopen en ze riep er ook iemand bij, dus vroeg om een doekje haha. Die gel druipt ook wel eens voel k me ook zo rot. Vervelendste vond ik m'n onderbroek met dik maandverband, wel net voor de afspraak n nieuwe omgedaan en even met een doekje schoon gemaakt. Maar super dat je terecht kan! Ben benieuwd hoop dat het genoeg was
Het blijft ongemakkelijk maar ja het is niet anders. Zeker fijn dat ik morgen al terecht kan. Ben benieuwd wat er te zien is of eigenlijk, wat er niet meer te zien is.