Gewichtstoename baby

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Blaadje, 25 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blaadje

Blaadje Fanatiek lid

1 feb 2011
    1.748
    223
    63
    Vandaag met mijn dochter van 14 weken bij t cb wezen wegen. Nou is ze in 7 weken 880 gram aangekomen (125 per week). Nu vond ik dit zelf zo weinig! M'n oudste groeide toen echt nog wel 250 gram per week.
    Ik geef trouwens 6/7 voedingen en soms meer. Volledig op verzoek. Ze heeft goede natte luiers en laat t duidelijk merken als ze honger heeft.
    Ze was trouwens bik de geboorte vrij fors 4200 gram.
    Doe ik iets verkeerd of is dit normaal?

2. manamana

manamana Fanatiek lid

30 apr 2014
    1.372
    22
    38
    het Noorden
    Ik weet niet hoeveel je kind nu weegt, maar het is normaal dat een baby na verloop van tijd wat minder hard gaat groeien. Ik heb onderstaande tekst van borstvoeding.aardig.be:

"De eerste vier maanden komt een borstekindje soms flink in gewicht aan. De eerste twee maanden vaak iets van een 200 tot 300 gram per week. De volgende twee maanden daalt dat dan naar 100 tot 200 gram per week ongeveer.

Daarna zie je vaak een afvlakking. Van vier tot zes maanden bedraagt de gemiddelde gewichtstoename 100 tot 150 gram per week. En na de zesmaandengrens nog maar 50 tot 100 gram per week. Maak je geen zorgen over deze afvlakking. Dat is een perfect normaal groeipatroon voor een borstekindje!"

Hier kan je er ook nog wat over lezen: https://www.lalecheleague.nl/borstvoeding-abc/artikel/239-de-groei-van-je-baby

Verder kan je de online groeicurve van borstvoeding.com invullen. Dat is een curve voor borstgevoede kindjes, terwijl het cb een curve gebruikt die op de groei van met name flesgevoede baby's is gebaseerd.

En als je op verzoek voedt en je baby genoeg natte luiers heeft, doe je het volgens mij goed.

3. Blaadje

Blaadje Fanatiek lid

1 feb 2011
    1.748
    223
    63
    Dankjewel voor je reactie! Bij het CB vonden ze het ook normaal maar zelf schrok ik er toch n beetje van omdat ik het zo anders gewend ben van m'n oudste.
    Ze weegt nu trouwens 6800 gram.

4. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.949
    113
    Vrouw
    Vul inderdaad eens de curve op www.borstvoeding.com
    in. Dat geeft vaak een ander beeld.
    En rond deze periode groeien borst baby's vaak wat minder
    snel :)