he meiden, ik vond op een site van een mama van een engeltje een heel mooi gedicht.weet niet of jullie hem kennen,maar ik vind hem echt geweldig mooi,komt tieok er stond eerst een andere,maar zag net dat hij er al stond hier,dus had er nog 1 gevonden en die is ook heel mooi,ben af en toe een warhoofd nog pffft) Dear Mr. Hallmark, I am writing to you from heaven, and though it must appear A rather strange idea, I see everything from here. I just popped in to visit, your stores to find a card A card of love for my mother, as this day for her is hard. There must be some mistake I thought, I saw every card you could imagine Except I could not find a card, from a child who lives in heaven. She is still a mother too, no matter where I reside I had to leave, she understands, but oh the tears she's cried. I thought that if I wrote you, that you would come to know That though I live in heaven now, I still love my mother so. She talks with me, and dreams with me; we still share laughter too, Memories are our way of speaking now, would you see what you could do? My mother carries me in her heart, her tears she hides from sight. She writes poems to honour me, sometimes far into the night She plants flowers in my garden, there my living memory dwells She writes to other grieving parents, trying to ease their pain as well. So you see Mr. Hallmark, though I no longer live on earth I must find a way to remind her of her wondrous worth. She needs to be honoured, and remembered too Just as the children of earth will do. Thank you Mr. Hallmark, I know you'll do your best I have done all I can do; to you I'll leave the rest. Find a way to tell her, how much she means to me Until I can do it for myself, when she joins me in eternity. liefs nathalie mama van Bodine*
dit stond op Bodine haar rouwkaartje.dit gedachtje had ik toendertijd al gevonden toen mijn stiefvader was overleden. Alles naar buiten zo gewoon, Maar van binnen zon verwarring. Niemand die iets ziet, Het huilen, zonder tranen, Het stil intens verdriet... deze heb ik zelf geschreven, Lieve Bodine mijn schat Een Engeltje dat ben jij Zo ver weg en toch dichtbij Genieten konden we maar even, veel te kort duurde deze tijd. Want we hebben je moeten laten gaan, tot onze verdriet en spijt We zijn vreselijk van je gaan houden al in deze korte tijd We blijven dat zeker doen tot in den einde van de tijd Lieve schat we gaan je vreselijk missen met veel verdriet en pijn Weet wel vergeten zullen we je niet,want je bent en blijft onze meid. Lieve schat ik hou met heel mijn hart en ziel van je En tot ooit,dan zien we mekaar weer. de eerste 2 zinnen komen op haar glasmonument. deze heb ik ook zelf geschreven: Als een lief prinsesjes geboren Als een mooi engeltje gegaan Het leven is niet eerlijk,waarom moest je gaan We kunnen alleen maar dromen hoe mooi het zou zijn als je niet had hoeven gaan Lieve schat van ons,voor ons zal je altijd blijven bestaan Jou moeten missen is een onbeschrijfbaar verdrietig gevoel Het maakt je kwetsbaar en alleen In ons hart zal je altijd blijven leven Ook al doet het ons verdriet en blijft de pijn We weten dat jou leven hier niet meer hoorde De engelen wilden jou hebben want dat vonden ze heel fijn Ons mooie prinsesje zo mooi en puur We hopen dat je het fijn hebt In het engelleven mooi en rijn En eens komt de tijd dat we dan eindelijk weer samen zullen zijn Tot die tijd leven wij hier en jij daar Met in het vooruitzicht dat onze tijd ook ooit een keer zal komen Tot die tijd zullen we mooi van je dromen Als de tijd daar is dat wij ook moeten gaan Dan pakken we je vast en laten je nooit meer gaan Tot die tijd zullen we van je dromen en aan je denken Dat is het waar we het nu mee moeten doen Maar zodra het kan geven we je een dikke zoen We zullen je knuffelen en zeggen hoe veel we van je houden, We laten je dan nooit meer gaan Dan leven we zij aan zij voortaan Niemand pakt die droom af Het is er 1 van ons Dit is waar we van dromen en op zullen wachten tot die tijd Jij hebt ons leven een zo'n stuk rijker gemaakt Nooit gedacht dat zon klein meisje dat kan doen Ontuitwisbare indrukken liet je achter Het voeld zo fijn Niemand pakt dat af en zou t ook niet proberen Jij bent ons kind en zal dat altijd blijven
Lieve Nathalie, wat een ontzettend mooie gedichten heb je geschreven. Het beschrijft precies wat we voelen en denken. Het moet je een goed gevoel geven om zo je woorden op papier te kunnen zetten. Prachtig!