Harde buiken bij 22 weken normaal?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door ladygaga, 27 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ladygaga

ladygaga Niet meer actief

Ik ben nu 22.5 weken zwanger en heb nu al meerdere harde buiken op een dag.
    Ik geef toe dat ik veel stress heb maar is het normaal om rond dit termijn al harde buiken te hebben ?
    Het zijn er meerder per dag en sommige doen ook pijn.
    Voel me er niet lekker mee ik heb woensdag een afspraak bij de vk dus ga ik het zeker bespreken .
    Zijn er nog meer meiden die rond deze tijd harde buiken hebben?
    En mischien tips hebben of wat dan ook.

Alvast bedankt

2. Ik heb het bij mijn eerste wel gehad, ook rond die tijd. Ik werkte toen nog fulltime en had veel stress. Ik moest destijds van mijn vk terug naar halve dagen werken en 's middags verplicht rust nemen.
    Bespreek het met je vk van de week en prober meer rust te pakken. Dat je nu al zoveel harde (pijnlijke) buiken hebt is niet de bedoeling.
    Veel sterkte

3. Kiraa

Kiraa Fanatiek lid

10 jul 2012
    1.715
    0
    36
    Mij word altijd verteld dat harde buiken geen pijn mogen doen, hooguit vervelend mogen voelen.. Dus ik zou dan voor de zekerheid gewoon even je vk bellen ;) En sowieso zorgen dat je minder stress krijgt en meer je rust pakken! Je kindje is het belangrijkst toch? ;)

4. Liefdeis

Liefdeis Fanatiek lid

2 sep 2011
    1.012
    1
    38
    Hilversum
    Ik had vanaf 23 weken harde buiken, door een blaasontsteking!
    Door mijn zwangerschap voelde ik daar niets van! Kan dus ook nog een optie zijn,
    maar zou zeker je rust gaan pakken

5. mamaSylvia1975

mamaSylvia1975 Fanatiek lid

25 apr 2012
    1.106
    0
    0
    huismama
    ergens in overijssel
    Ik had zo rond de 15 weken al harde buiken! En ook ik had een blaasontsekking, laat dat even checken door je huisarts.

6. Edel

Edel Bekend lid

23 feb 2013
    794
    0
    0
    Schoten - België
    Ik ben 17 weken en last van harde buiken. Vorige zwangerschappen ook trouwens. Maar ze doen geen pijn. Wel lastig. Ik rust dan en ze gaan dan ook over.

7. Merlijn1983

Merlijn1983 Bekend lid

4 mrt 2013
    999
    0
    16
    Hier 3e zwangerschap en al vanaf 18 weken harde buiken ( soms ook pijnlijk), volgens de verloskundige kan het geen kwaad zolang ze maar niet regelmatig komen en als je rust neemt weggaan.

8. boannan

boannan Bekend lid

2 apr 2013
    911
    11
    18
    Haarlem
    Wij hadden ook slecht nieuws gekregen bij de 20 weken echo en ik had vanaf 22 weken elke dag wel 60 harde buiken. Die zijn ondanks de bedrust niet meer weggegaan. Ik ben uiteindelijk met 36+4 ingeleid.

9. lisa123

lisa123 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.410
    0
    0
    Ik had ze bij de tweede vanaf 12 weken al, gevoelige baarmoeder volgens gyneacoloog

10. PinkLove

PinkLove Bekend lid

13 mei 2013
    548
    0
    0
    Nederland
    Echt even goed naar laten kijken hoor, want ze kúnnen invloed hebben op je baarmoederhals. Dat hoeft helemaal niet natuurlijk, maar wel goed als het even nagekeken wordt lijkt mij... En sowieso meer rusten!

11. liniej

liniej Actief lid

12 dec 2012
    396
    0
    0
    vriendin van mij had met 15 weken al harde buiken, en vanaf 22 weken zat ze thuis. tot aan de bevalling heeft ze last van harde buiken gehad ondanks de rust..

12. luna1978

luna1978 Actief lid

17 dec 2012
    168
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had vanaf week 20 harde buiken en die waren heel pijnlijk, vooral met lopen. Ik ben met 28 weken in de ziektewet gegaan. Bij elke kleine inspanning (opstaan, stukje lopen, bukken) was het weer raak. Rust hielp een beetje, maar lang niet altijd. Ik ben wel heel gevoelig voor blaasontsteking en heb dat ook al 3 keer gehad in de zwangerschap. Vorige week weer laten testen voor de zekerheid, maar de bacterie is zo minimaal dat ik het eerst probeer met veel drinken en cranberry tabletten ipv antibiotica.

Sterkte ermee!

13. Pinokkio89

Pinokkio89 Niet meer actief

Ik heb ze al vanaf 18 weken.. Ze trekken snel weg en doen geen zeer maar kunnen wel vervelend aanvoelen.. Tijdens de nierbekkenontsteking 3 weken terug had ik er nog veel meer last van..

14. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

7 nov 2012
    5.683
    326
    83
    Vrouw
    Horeca medewerker Hotel
    rond de 20 weken krijgen de meeste vrouwen last van harde buiken :) Niets ernstigs, maar wel een tegen dat je even rustig aan moet doen.

Ik kreeg ze rond 18 weken, voelt vervelend.
    rond de 22/23 weken begonnen ze echt zeer te doen, en echt krampen te geven, heb toen ook gelijk de VK gebeld, onderzoek gehad, bleken dus voorweeën te zijn. Mag nu tot de bevalling niet meer gaan werken, kan dus ook niet erg veel meer doen.. Als je het niet vertrouwd gewoon bellen dus en niet afwachten tot je weer een controle hebt :)

Deel Deze Pagina