hoi, onze dreumes is 21 maanden en gaat slechter eten. Voorheen at ze 2 stuks fruit op een dag nu met moeite 1 stuks. Dit geef ik haar in de ochtend meer dan 1 wil ze dan ook niet. In de middag probeer ik dan nog 1 stuk geven (rond 15u, na haar middagdutje) maar dan wil ze al niet als ze het ziet. Ze wil dan niks, ook geen koekje ofzo wel wat drinken. Nu maak ik me niet zo druk om dat fruit maar aangezien ze ook steeds slechter groente gaat eten vind ik het wel lastig worden.
Ik ben mijn zoontje tijdens zo'n fase (in zijn geval ging het alleen over groente: die at ie gewoon niet) een multivitamine voor kinderen gaan geven. Misschien is dat een idee? Verder zou je kunnen proberen of ze een zelfgemaakte smoothie wel drinkt. Dat vond mijn zoontje wel lekker! Heel makkelijk te maken met wat fruit en 50/50 melk en yoghurt.
Nee, dat halen ze niet altijd. Ik maak me er niet zo druk om, ik vind groente belangrijker dan fruit en wat ze vandaag niet eten dat eten ze morgen of overmogen wel. Ik heb afgeleerd om per dag te kijken, ik kijk naar wat er over een week genomen in gaat.
Wees blij met elke hap Julia heeft hele slechte dagen van een halve boterham en een koekje, op een hele dag... Dan ben ik blij als ze nog een hapje neemt van iets! Ik probeer trouwens niet uit allemacht 2 stuks fruit er in te krijgen. 1 stuk vind ik genoeg en dan 's avonds groente bij het avondeten (of soms nog tussendoor). Als ze nou dat ene stuk fruit altijd goed zou eten, zou ik er mss ook wel 2 gaan proberen, maar dat ene stuk is al lastig. Goed variëren met fruit helpt hier wel. Als ik een zak appels koop, dan is de eerste appel die ze eet heel snel op, maar de tweede en de derde in de week zijn al minder interessant. Ik probeer dus altijd verschillend fruit in huis te hebben, en soms koop ik van iets maar heel weinig, voor de afwisseling.
hhmm, nee hier eten ze iig nooit 2 stuks tegelijk. 's ochtends geef ik 1 groot stuk (1 banaan, 1 appel oid) of 2 kleinere (mandarijnen, kiwi, bakje druiven). En dan geef ik rond 15uur nog wat fruit. Als ze een slechte dag hebben geef ik rozijntjes. Dat is ook fruit, maar wordt hier gezien als snoep en dat willen ze altijd wel. Maar MOETEN ze op deze leeftijd 2 stuks fruit? Ik dacht dat 1 stuk/ portie voldoende was?
Lucas eet wel dagelijks 2 (of meer) stuks fruit, ik bied het hem aan naast zijn boterham. Dus bij het ontbijt en de lunch. Nu heb ik het geluk dat hij een grote eter is Toch heeft hij ook periodes waarin hij lang niet alles opeet en dus niet aan 'de hoeveelheden' komt... naja.. dan maar niet. Gewoon gevarieerd aanbieden, zelf laten knoeien en dan komt het vanzelf wel weer. Idd, anders een multivitamine als je je zorgen gaat maken om de vitamines die ze evt. zou mislopen!
Noor is een fruitmonster. Die wil het de hele dag wel. Ze heeft 2 fruitmomenten. 's Ochtends en 's middags. Meestal banaan, aardbeien, meloen, kiwi of druiven
Goed idee van MamaMarije. Bij de maaltijd eet Julia namelijk wel beter fruit, dus dat doe ik ook nog wel eens (op de magere dagen ).
Hier ook een fruitmonster. Liefst 5 stuks per dag. Hier ook vaak in combi met de maaltijd en tussendoor. Gemiddeld zal ze hier 3 stuks per dag eten. Maar hier eet ze momenteel alles veel.
Ik ben (en was) al blij als M één stuk fruit eet. Gelukkig eet ze wel goed groenten ... Hier vaak als tussendoortje stukjes komkommer, paprika, wortel, maïs (dat ziet ze echt als snoepen trouwens ). T eet 1-2 stuks fruit en ook behoorlijk goed groenten. Ook hij vindt rauwe paprika en komkommer lekker. Wortel vind ik nog wat te hard. Mais moet ie niet ...
En idd gedroogd fruit, niet alleen rozijntjes, maar ook mango, appel, papaya ed. Maar die geven we hier als snoepjes (zo noemen we het ook) en ook niet te veel (2-3 stukjes).
Allebei m'n kinderen zijn gek op fruit. Dochterlief schranst me de oren van het hoofd.... na 3 stuks vind ik het wel genoeg, maar zij zou nog wel door willen eten. Ik hou vooral in de gaten dat ze niet te veel 'laxerend' fruit eet, zoals druiven en frambozen, en niet te veel zuur fruit zoals citrus. Dit omdat ze nogal snel luieruitslag krijgt. Wat volgens mij bijdraagt aan hun goede smaak voor fruit: - veel variatie (houden ze niet zo van appel, dan vinden ze mango misschien wel heel erg lekker, of van bosbessen ipv meloen) - zelf ook meeëten als je ze fruit geeft Dan nog zal het van kind tot kind verschillen. Zo is mijn zoon gek op groente en mijn dochter (nog) niet. In totaliteit gaat er toch nog wel een nette hoeveelheid in, zeker als ik het over de hele week bekijk ipv dagelijks.
WIJ moeten in elk geval wel minimaal 2 stuks fruit per dag. Bij kinderen hangt het een beetje af van de totale hoeveelheid eten op een dag die ze binnenkrijgen.
Fruit is bij ons totaal geen probleem. Appels is niet echt favoriet, maar verder eet hij alles met smaak. Vooral zacht fruit is populair. Ik kijk vooral naar een hele week, zaterdag en zondag eet hij waarschijnlijk te veel, doordeweeks wisselt het wat meer.
Fleur eet nooit fruit. Moet ze niet. gelukkig eet ze haar groentes wel goed dus maak me nog niet al te druk maar ik geef haar gewoon van die babyfruitreepjes (van nestle geloof ik). die vind ze dan wel weer lekker.
Die vindt Danique vies! Heb haar 1x gegeven aangezien wij ook wat lekkers hadden. Heb er zelf ook van geproefd maar vond het echt smerig smaken.
Hier minimaal 1 stuk, maar meestal wel 2. Op dagen dat ik verwacht dat ze moeilijk gaat doen (dat zie je 's morgens bij het opstaan al ) snijd ik verschillende soorten fruit in stukjes en die zet ik zonder wat te zeggen op de salontafel met een vorkje erbij. Meestal eet ze dan dat hele bordje leeg tijdens het spelen/tv kijken. Of ze laat 2 stukjes liggen en zegt dat ze echt geen fruit gaat eten