tussendoortje 's middags

Discussie in 'Voeding' gestart door sandraske, 26 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Op dit moment is ons schema:

7.00 fles 180/6 met fijne granen
    ergens in de ochtend fruit potje of anderhalf stuks
    12.00 boterham met water en daarna een fles 120/4 (gaat ook niet leeg)
    's middag tussendoor alleen wat water
    17.30 groenten en yoghurt
    19.00/20.00 fles 180/6 (gaat niet altijd leeg)

Nou ben ik op CB geweest en hun vinden dat ze 's middag tussendoor wel iets binnen moet krijgen en dat ze min 500 cc flesvoeding moet krijgen. Ze had het over minimaal vijf eetmomenten per dag???

Nouja probeer ik ook 's middag iets te geven maar ze wil het niet.. Als ik haar 's middags wat fruit geef, dat wil ze wel, eet ze weer geen groente..

Pff wat moet ik hier nu weer mee? En heeft iemand tips?

2. fafje

fafje Niet meer actief

5 eet momenten is hier 3x melkvoeding en 1x fruit 1x groente

ik doe het brood apart van de melk, anders gaat dat dus niet op!..

dus nu rond 13u een broodje met water oid

en dan rond 15 ene fles van 120 of 150

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    500cc? Ietsje minder mag ook wel hoor.
    Belangrijkste waar je naar moet kijken is:
    -is mijn kind er tevreden mee, en eet het de dingen die het krijgt met smaak?
    -is de groei van mijn kind goed

Ik vond het het handigste om ze op mijn eigen eetmomenten ook eten aan te bieden, zodat ze gewoon met onze maaltijden meededen.
    Die tijd in de middag komt op mij ook wel wat lang over om zonder eten te overbruggen. Ik zou in die periode dan toch nog iets van fruit, brood of een bordje yoghurt of zo aanbieden.

4. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    misschien beginnen me een stukje soepstengel. dat is gezond en vult niet heel erg dus gaat ´s avonds waarschijnlijk de groente ook gewoon op. dan kun je langzaam over op een hele soepstengel en dan weer verder kijken

5. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.814
    3.340
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    onze dochter is nog iets jonger, maar sinds een paar dagen houden wij dit aan:

7.00: Pap of 1 boterham+ 120 cc melk
    9.30: fruit
    12.00: boterham+ 120cc melk
    15.00: ligakoekje of soepstengel + 120 cc thee/water/sap
    17.00: groente + yoghurt
    19.00: 200 cc melk

Het eetmoment om 3 uur is eigenlijk ook om te oefenen met zelf eten, en gewoon omdat ze het leuk vind om zelf te knabbelen. Volgende maand gaan we ook weer rijstewafel aanbieden, ter afwisseling, dat ging nu nog niet zo goed ;) . Het ligakoekje gisteren ging super - ook al is het een bende :p

6. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    ze wil 's middags dus helemaal niks, geen soepstengel, koekjes, rijstwafel niks.. fruit wil ze wel omdat ze dat superlekker vindt, maar dan eet ze geen groente..

7. fafje

fafje Niet meer actief

mss juist dan komkommer en tomaat oid al aanbieden als tussendoortje...dan heeft ze in elk geval al iets van groente...en eventueel avocado ofzo?

maar hoezo geef je het flesje van 12u niet later dan, als het toch niet op gaat...!?

8. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    JA dat kan ook natuurlijk, gewoon fles tussen de middag weglaten en om 15 uur geven.. Ze drinkt van die fles nog maar max 100 cc

9. Sensea

Sensea Niet meer actief

als ze vol is is ze vol. misschien komt het over een tijdje. als ze tevreden is zou ik het lekker zo laten.

10. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ze is eigenlijk gewoon tevreden!

Normaal is de mevrouw van Cb zo van niets moet alles mag maar nu was ze zo stellig over de vijf eetmomenten en 500 cc dat ik er beetje onzeker van wordt..

11. romygizmo

romygizmo Actief lid

19 feb 2010
    401
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou, als ik jou was zou ik gewoon doorgaan zoals je nu doet.
    Helemaal als ze tevreden overkomt.
    Mijn dochter komt ook niet elke dag op 500cc flesvoeding, de ene dag minder en de andere dag wat meer...
    En dat tussendoortje in de middag: ik geef vaak gewoon nog wat stukjes fruit, zoals mandarijn of druifjes in stukjes. Niet heel veel, maar net genoeg om te overbruggen.

Deel Deze Pagina