Ik geef bv (live en afgekolfd) aangevuld met kv. We geven dit op verzoek en het gaat goed zoals t gaat Als we de deur uitgaan neem ik t liefst afgekolfde mm mee, dat is niet zo'n gedoe met opwarmen enzo. Ik doe het flesje nml gewoon een tijdje voordat ik verwacht dat hij wil drinken tussen mijn borsten zo komt het prima op lichaamstemperatuur. Maar zou ik eventueel ook een vooraf klaargemaakt flesje kv in koeltas mee kunnen nemen en dit op dezelfde manier opwarmen?
Kv mag maximaal 1 uur klaargemaakt bewaard worden. Ik neem altijd een thermoskan warm water mee en een poederpotje, ter plekke maar ik het dan klaar als hij honger heeft.
Waarom doe je het niet gewoon in de magnetron oid Je gaat toch niet uren met een fles tussen je boezem lopen
Dit, of als je een redelijke inschatting kunt maken wanneer baby ongeveer wil drinken kun je ook kokend water in de fles doen. Fles in warmhoudvak van luiertas en dan is temperatuur een uur of 2 uur later prima!
Heeft een luiertas een warmhoudvak? Live voeden vind ik niet op iedere locatie even geslaagd Ook nog geen ervaring mee en ik vind het best 'spannend' met mijn niet zo bescheiden boezem. Dus voor het geval ik toch ineens niet durf heb ik graag voeding in een flesje achter de hand Ik dacht dat ik heel stoer zou zijn, maar dat valt blijkbaar enigszins tegen. Tot nu toe alleen in bijzijn van familieleden waar ik me op me gemak bij voel gevoed. Flesje hoeft overigens geen uren tussen mijn borsten hoor met 20 minuutjes is het warm! IK ga eens op zoek naar een warmhoudvak in mijn luiertas dan kan ik daar idd wel een flesje gekookt water in doen voor het geval dat...
Annedore, je hebt ook van die borstvoedingsdoeken. Heb ik ook voor Finley gebruikt als ik elders live ging voeden. Zo zat ik eens in het Dierenpark Emmen met dat borstvoedingsschort op een bankje Finley te voeden. Niemand die het doorhad. (Ik stond zelf trouwens ook vooraan bij het uitdelen van voorgevels ).
Of een thermoskan met kokend water en een apart flesje koud water. Kun je het zelf op de goede temperatuur mengen. Dat lukt gemakkelijk een hele dag hoor.
Een paar dingen: met 2 weken zou ik het aantal flesjes echt beperken. Je zit nog volledig in de opstartfase van je productie. Wil je die goed opbouwen,dan is live voeden,en véél voeden, een must. Vanaf 4/5 weken kan je gaan oefenen met een flesje,mits je kindje goed aan de borst drinkt. Áls je een flesje geeft, moet daar wel een kolfmoment tegenover staan. Je kan geen voeding overslaan. Mijn ervaring: des te vaker je zelf gaat voeden buiten de deur, des te makkelijker het gaat worden. Het is echt een kwestie van oefenen. En hoe handig: je hoeft nergens aan te denken, want je hebt alles altijd bij je
Je zou ook even kunnen kijken naar een dun zomersjaaltje. Die om jouw en je kindje heen en je bent klaar. Soms heb je ze ook die uit een stuk zijn, soort colletje, die glijden niet af. Ik heb er altijd een bij me.
Snap jouw wel. Je hebt geen bescheiden boezem en heb maar drie weken bv gegeven oudste en toch door dat ze in de weg zaten ik moest mijn borst vast houden omdat het anders mijn babyzoon verstikte dan kan je idd niet zo maar ergens lekker gaan zitten. Een sjaal had niks hier verhuld. Dat is wel een voordeel je kunt idd een flesje er tussen en onder kwijt.
Bedankt voor de tips allemaal. Ik ga experimenteren en uitvinden wat voor ons werkt Nu eerst een kabouterfeest theetje
Voeden in t openbaar was echt niks voor mij. Ik moest een rolletje onder mijn borst, een kussen onder mn arm en met mijn vrije hand mijn borst van zijn neusje houden. En dit de hele voedingtijd. Mijn tip is warm en koud water meenemen en mengen en niet thuis al maken en Meenemen.
Ps geen flesje gekookt water maar gewoon een kleine thermoskan meenemen. Hoef je ook niet in een warmhoudvakje te doen dan. Ik heb de mijne toendertijd bij de kruidvat gekocht.
Ik heb geen ervaring met warmhouden en mijn reactie is ook niet waar je om vraagt, maar ik wil het toch graag kwijt. Als je de borstvoeding wilt laten slagen is het belangrijk dat je nu geen flesjes gaat geven ipv bv. Je moet, zoals eerder gezegd, daar voor in de plaats eigenlijk kolven ander raken vraag en aanbod niet op elkaar afgestemd. Zeker in het begin. Over een poosje is het alweer heel anders en kun je misschien best een keer overslaan, maar als je daar nu al mee begint is de kans redelijk dat je het niet voldoende op gang krijgt. Natuurlijk kies je zelf wat voor jullie werkt, maar als je van plan bent lang bv te geven, zou ik toch overwegen live buitenshuis te gaan voeden of voorlopig meer bij huis te blijven. Succes in elk geval, het is een pittige tijd!
Ik heb beide dochters ruim een jaar bv gegeven en nooit in het openbaar in het bijzijn van vreemden gevoed. Het is altijd wel zo te plannen dat je rustig ergens voed. In de auto op een parkeerplaats met een hydrofieldoek voor het raam, bijvoorbeeld. Of als je ergens op bezoek bent, op de slaapkamer. Die van mij dronken ook niet goed met teveel afleiding dus naast dat ik niet graag in het openbaar voed was dit ook wel noodzaak. Ik zou, zeker nu hij nog zo klein is, echt niet met flesjes gaan aanprutsen.