bijna 9 maanden en niet kruipen.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Helena1, 25 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Helena1

Helena1 Lid

26 mrt 2008
    50
    0
    0
    leidster kinderdagopvang
    Hoogvliet
    christina: Geweldig dat je kindje overlenig is... zoals het werd gezegt toen ik nog klein was. Heb het namelijk zelf ook. haha van het ene onderwerp naar het andere. Ik ben klassiek ballet gaan doen. Maar zelfs daar moest ik na 15 jaar mee stoppen omdat mijn banden van enkels en knieen het niet meer aan konden wegens mijn lenigheid.
    Maar goed ik wacht het nu gewoon lekker af wat mijn kleintje gaat doen. De dokter vind hem een slim menneke zoals hij het zei.

2. SeRa24

SeRa24 Actief lid

10 okt 2008
    248
    0
    0
    mijn dochter kroop voor het eerst met 8 maanden en gelijk toen ze dat doorhad stond ze op en liep ze, met 9 maanden liep ze goed los!

mijn zoon daarentegen ging met een maand of 11 pas kruipen en veel later pas staan, nu met 1,5 jaar kan hij redelijk los lopen , maar lijkt soms zo'n tuimelaartje, die zichzelf steeds in evenwicht moet houden

(hij is ook veel steviger/flinker dan zijn zus, naar mijn mening heeft dat er ongetwijfeld ook mee te maken!)

Maar daarmee wil ik zeggen dat ieder kind anders is en zijn eigen tempo heeft, dus zou me geen zorgen maken, het komt vanzelf wel
    en jongens zijn (zeggen ze) vaak wat trager dan meiden en bij mij klopte dit inderdaad!

3. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Hier wordt ook nog niet gekropen. Ze zit wel superstevig los, dat houdt ze heel lang vol. Maar als ik haar neerleg op de grond (en helemaal op haar buik) is het krijsen! Ze is een paar weken geleden ziek geweest en toen hebben we haar natuurlijk de hele dag op schoot gehad, zoveel ze wilde. En dat beviel kennelijk goed. Dus hier ook het nodige gekrijs als het mevrouw niet zint.
    Maar is 9 maanden dan al zo ontzettend laat? Ben pas weer op het cb geweest en ze werd gewoon goedgekeurd hoor.
    Al zou ik het zelf ook wel prettig vinden als ze gauw ging kruipen. Vooral voor haarzelf, maar ook omdat ik nu ongeveer geen stap kan verzetten zonder dat zij gaat brullen.
    We wachten het gewoon rustig af..!

4. Helena1

Helena1 Lid

26 mrt 2008
    50
    0
    0
    leidster kinderdagopvang
    Hoogvliet
    nee 9 maanden is niet laat... maar omdat ik op de babygroep werk en toch ouders aan mij vragen hoe gaat het met jou kleintje :(: Kruipt hij al :(: En als ik dan het antwoord geef nee hij ligt en wil het liefs zitten en doet verder niks is het meteen JEEEEEEEEEEEEEEEE wat een lui kind en de mijne...blablabla. Dan zeg ik wel van ja ieder kind is anders maar als je dat in een week tijd zo'n 10 x hoort ga je op een gegeven moment twijfelen. Had ook het cb gebelt voor advies en die maakte mij ook niet echt vrolijk door te zeggen we willen hem wel een dag komen observeren. Want ja ze behoren nu toch wel iets te doen... :(

5. Kimmies

Kimmies Actief lid

9 mrt 2007
    205
    0
    0
    isa is nu 9,5 maand en zit alleen nog maar (hoewel ze sinds een paar dagen wel achterwaarts schuift)
    Ze rolt nog niet en gaat ook nog neit van lig naar zit.

wat die loopwagen betreft; STOPPEN Isa staat onder behandeling van een orthopeed en die is absoluut anti loopwagen; 5 minuutjes per dag zou wel mogen, maar langer zeker niet; omdat ene kind zelf en op zijn eigen tempo de ontwikkeling tot lopen moet doormaken en zo'n loopwagen is daar absoluut niet goed voor.

Ik maak me niet druk dat isa van alles nog niet doet, wat "volgens het boekje" wel zou moeten... Het is ene vrolijke meid en daar gaat het om.

Groetjes en succes

6. Helena1

Helena1 Lid

26 mrt 2008
    50
    0
    0
    leidster kinderdagopvang
    Hoogvliet
    loopwagen zijn we ook mee gestopt. Dus we zijn nu gewoon lekker op de grond bezig.

7. bloempje1981

12 aug 2008
    70
    0
    0
    Ons mannetje rolt de hele kamer door en probeert een poging tot tijgeren, maar dat lukt hem nog niet zo goed. Ik zou me er niet zo druk om maken hoor! De ene is gewoon sneller dan de andere, zoals meerdere hebben geantwoord!

8. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    sophie kroop met 11,5 maand

alle verschil is er, zo heeft sophie al 8 tandjes en 4 kiezen en kan ik haar een staartje doen, maar ze loopt nog niet.. ken ook een kindje dat liep al los met 9 maand, maar heeft nu nog maar 2 tandjes en nog geen haar.

9. Helena1

Helena1 Lid

26 mrt 2008
    50
    0
    0
    leidster kinderdagopvang
    Hoogvliet
    letterlijk een mondje vol! Jeetje zeg. Ja ik zie nu heel goed in dat ik me TOTAAL niet druk moet maken.

10. knor

knor Fanatiek lid

4 mrt 2007
    2.392
    0
    0
    Groningen
    Hier 10 maand en kruipt nog niet, zal vanzelf wel komen!

11. christina

christina Niet meer actief

@Helena; Ik lees dat jij "overlenig" bent, grote kans dat je kindje dat ook is, het is namelijk erfelijk. Als je twijfelt ga dan eens naar een kinderfysio, die kan het in een oogopslag zien met wat testjes. Ze kunnen dan een lenigheidstest doen, een punten schaal van 0 tot 9. Vanaf 4 punten ben je hypermobiel. Mijn dochter had een 7+. Ik vond het wel fijn om te weten dat ze extreemlenig is en was echt gerustgesteld. Was ik vroeger ook, is nu niets meer van terug te zien hahaha. Bij ons was 't CB aardig aan 't zeuren toen onze dochter 1 was en nog niet zich zelf optrok, laat staan lopen. Ik had al wel wat gehoord en gelezen over extreem lenigheid, dus toen de fysio het zei was t voor mij alleen maar een bevestiging. Ben nu zwanger van nr 2, grote kans dat de beeb ook extreemlenig is volgens de fysio. Als dat zo is dan hoeven we niet meer naar fysio, we hebben het zelf leren herkennen.

Deel Deze Pagina