baby 2 weekjes, nu al verwend?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by moorske, Oct 26, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. moorske

moorske Actief lid

Jan 4, 2008
    479
    0
    0
    ons kleine meisje is nu bijna 2 weekjes oud. 's avonds/'s nachts gaat het slapen best goed. ze slaapt vaak van ongeveer 00.00 tot half 9 natuurlijk dan nog wel met de voedingen van 03.30 en 7.00 uur.
    maar overdag wil ze bijna niet in haar eigen bedje liggen, op de arm valt ze vaak in slaap maar eenmaal in haar wiegje is ze meteen weer wakker! soms slaapt ze ineens 2 uur en soms is ze uren wakker. ook even in de box liggen is er niet bij, ze begint dan meteen te huilen! :cry:
    verwacht ik teveel van mijn meisje, moet ik haar gewoon lekker bij mij laten liggen of toch maar in het bedje en erbij blijven zitten totdat ze slaapt (moet ze toch ook leren) kun je zo'n kleinje eigenlijk al verwennen, omdat ze op de arm wel slaapt maar dan in bed meteen weer wakker is?
    wat zijn jullie ervaringen met zo'n kleine hummeltjes?

groetjes sandy

2. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

Sep 30, 2007
    5,584
    2
    38
    hoi hoi

met 2 weken kan je kleintje echt nog niet verwend zijn ze wil gewoon geborgenheid en dat is natuurlijk ook logisch ze is 9 maanden in je buik geweest en ineens moet ze slapen in dat koude bedje helemaal alleen

wat je zou kunnen proberen is het bedje voor te warmen met een kruik en eventueel een t-shirt wat je gedragen heb over de matras heen te doen zodat ze je geur ruikt maar ook gewoon lekker bij je nemen hoort er ook bij

groetjes nathalie ;)

3. mayke1980

mayke1980 Fanatiek lid

Apr 15, 2007
    1,017
    0
    0
    Docent wiskunde vmbo
    Nijmegen
    Ik geloof er niet in dat je een kind al zo vroeg kunt verwennen. Ik denk dat je er alleen maar goed aan doet om je kleintje lekker bij je te hebben overdag. Gebruik evt een draagzak. Dat hielp bij mijn dochter enorm. Ik heb haar een hele tijd in de draagzak gehad tijdens het slapen. (ze was ook wel 5 wk te vroeg)
    Ik geloof er echt in dat ze die geborgenheid nog nodig hebben.

groetjes

4. ze zeggen dat je een baby het eerste jaar niet kunt verwennen.. dat is wat de wv tegen mij zei... og t waar is weet ik niet.. maar een baby va 2 weekjes kan echt niet verwend zijn! die wil gewoon t gevoel hebebn lekker veilig bij mama te liggen ;)

5. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

Jul 2, 2008
    3,253
    16
    38
    Brabant
    inderdaad lekker bij je nemen. wat ik deed was een hoofdkussen op mijn arm, daar de kleine op. na een paar dagen wennen ze daar aan, en gaat het na jou en de kleine ruiken. toen kon ik hem met kussen en al wegleggen op de bank naast me of in de box. ik was er wel atijd bij. had ik ook even mijn handen vrij. het wordt vanzelf beter. ze hebben jouw geborgenheid echt nog nodig.

Groetjes, Miranda.

6. Soraya

Soraya Bekend lid

Dec 30, 2006
    836
    0
    16
    Randstad
    Nee hoor, die is echt nog niet verwend. Na negen maanden in jouw buik is de wereld wel heel groot. Lekker bij je nemen! Ik meen dat ze pas na een maand of zes doorkrijgen hoe en wat!

7. moorske

moorske Actief lid

Jan 4, 2008
    479
    0
    0
    dank je wel voor jullie antwoorden! dat stelt me wel gerust!
    ik neem ze lekker bij me!
    is ook wat zo'n kleintje ineens erbij :)
    maar komt goed!

groetjes sandy

Share This Page