Bijna 9 maanden en opeens weer honger 's nachts

Discussie in 'Voeding' gestart door Kimm29, 27 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kimm29

Kimm29 Fanatiek lid

19 aug 2007
    1.357
    0
    0
    Onze lieve kleine mannetje is bijna 9 maanden. Hij slaapt al maanden lang (met uitzondering van de "sprongetjes") goed door. Vaak rond 20 uur de laatste fles en dan 's morgens rond 7 uur pas weer.
    Maar sinds 1 maand wordt hij 's nachts meerdere malen wakker en sinds afgelopen week heeft hij ook echt honger 's nachts .. Herkenbaar?
    Misschien dat het komt omdat hij sinds kort kruipt en echt heel beweegelijk is overdag.. Geef liever geen flesje 's nachts, maar laat hem ook niet huilen als hij honger heeft.. Ben benieuwd of andere baby's dit ook hebben gehad en hoe jullie hier mee omgaan en of tips hebben..

2. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Hie ook gehad en heb Joey gewoon een flesje van 100cc gegeven. Het gaat vanzelf weer over hoor!

3. randi

randi Niet meer actief

hier ook gehad bij nina toen ze 11 maand was en gaf haar in het begin ook een flesje van 150cc maar na 4 weken besproken met de ka en hij zei me van kijk als ze nog eens wakker wordt chek eerst of ze koorts heeft en een propere pamper en als dat in orde is ze terug in bedje leggen maar geen voeding meer geven want ze moeten de nacht doorkunnen zonder. heb ik dus gedaan en de eerste nacht een uur huilen maar gewoon laten doen , de tweede nacht was het nog maar een 15tal minuutjes huilen en de derde nacht waren wij erdoor. nu komt ze er niet meer om. de ka zei dat dit een gevaarlijke leeftijd is om aan toe te geven omdat ze nu ook wel snappen van huilen, pakken, eten en lekker op de arm dat als je der aan toe geeft de kans ook wel bestaat dat ze het lange tijd gaan blijven doen. het is wel effe op je tanden bijten want niemand hoort graag zijn kind huilen maar ben toch blij dat ik het gedaan heb. als ze ziek zijn mag het wel zei hij omdat het dan zou kunnen dat ze door de koorts vochtverlies hebben en door te drinken dit ophalen

4. Kimm29

Kimm29 Fanatiek lid

19 aug 2007
    1.357
    0
    0
    Aan de ene kant wil ik ook liever niet dat hij 's nachts weer voeding krijgt. Maar hij komt niet elke nacht en als hij wel wakker wordt dan hoor ik z'n kleine maagje gewoon rommelen.. En hij huilt niet gewoon, maar krijst echt de hele boel bij elkaar :( Vind het vervelend voor de buren, want die worden er echt wakker van.. Dus zit echt met een dilemma.. Of een klein flesje geven en dan weer lekker verder slapen, of een paar nachten doorzetten..

5. randi

randi Niet meer actief

nu je kan altijd eersst proberen met een klein flesje te geven en als je ziet dat het dat is en hij der geen gewoonte vanmaakt dan zit je natuurlijk goed. heb het ook eerst gedaan , alleen merkte ik dat nina daarna elke nacht kwam dus heb ik een paar nachten op mijn tanden gebeten en laten huilen en bij ons is dit nu prima. wat betrefd je buren, snap dat je het lastig vind maar hé , je hebt een baby en die kunnen nu eenmaal s'nachts krijsen dus ze zullen der effe moetn mee leren leven vrees ik. mischien kun je hun verwittigen dat hij lastig kan zijn en eventueel een klein doosje mercichocolaatjes geven voor het geduld ;)

6. Agatha

Agatha Fanatiek lid

16 sep 2007
    1.382
    0
    0
    Ons ukkie heeft het ook sinds we ook 's avonds met borstvoeding zijn gestopt (9,5 mnd). Als ik haar geen fles geef blijft ze gewoon wakker, uren! Sinds krap een week haal ik haar 's nachts niet meer uit bed, geef haar liggend in bed een fles, haal haar er ook niet meer uit voor een boertje. Vindt ze zelf ook prettiger, lijkt wel, dan valt ze snel weer in slaap. Sindsdien heeft ze 2 x doorgeslapen, 1x zelfs tot 9:00 uur! Blijkbaar heeft ze die melk 's nachts dus niet echt nodig. Vanacht helaas weer niet, maar waarschijnlijk door haar enorme verkoudheid. Ze leek ook niet zo zeer behoefte aan melk te hebben, maar wilde wat snot weg hebben. En verder geen aandacht geven, 's nachts, maar daar heb ik op die tijd toch geen puf voor (voor leuk babbelen en tutten enzo).

7. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik zou gewoon melk geven. Mirre krijgt nog BV en als ze snachts wakker wordt, krijgt ze (als ze echt honger/trek heeft) gewoon drinken. Bij haar is er dan echt sprake van 'tisunfase' ... doorslapen doet ze vanzelf weer ...

Maar ik zou niet standaard een fles geven: eerst kijken of een zoen en een aai of een beetje wiegen niet genoeg is ;)

En het klinkt logisch hoor: meer bewegen dus meer honger. Overdag wel wat beters te doen, dus snachts honger ... Hopelijk is de fase snel voorbij!

Sterkte

8. Kimm29

Kimm29 Fanatiek lid

19 aug 2007
    1.357
    0
    0
    Thanx voor de reacties.. Is echt zo wisselend hoe we de nacht doorkomen. Een hele enkele keer slaapt hij de hele nacht door (wel standaard rond 3.30 uur even wakker maar valt dan zelf weer in slaap) maar gebeurt vaker dat hij eerder wakker wordt en het op een krijssen zet.. Probeer ook eerst of het zonder flesje kan, maar is toch meestal echt honger. Nu komt dit denk ik ook doordat hij de laatste tijd z'n laatste avondfles niet leegdrinkt. Soms drinkt hij zelfs zowat helemaal niets.. Van de week toch geprobeerd om hem te laten huilen, maar na 1,5 uur krijsde hij nog net zo hard en heb ik hem er toch maar weer uitgehaald :( Gelukkig heeft hij vannacht bij opa en oma geslapen, dus heb weer wat slaap ingehaald. Z'n schema is nu:'

tussen 6 en 8 uur eerste papfles (200cc)
    rond 9.30/10.00 uur fruithap 200gr.
    rond 12.30 uur boterham + thee/sap
    rond 15.00 uur fles (200 cc)
    rond 17.30/18.00 uur groentehap (200gr.)
    rond 20.00 uur laatste (pap) fles (200 cc)

Maar de laatste tijd drinkt hij om 20.00 uur heel slecht en komt dan rond 01.00 uur om een fles..
    Af en toe zou ik willen dat er een gebruiksaanwijzing bij m'n mannetje zat :)

nou ja, we houden moed en het blijft een heerlijk lief knulletje en zal uiteindelijk allemaal wel weer goed komen.. bedankt voor de reacties in ieder geval!

9. randi

randi Niet meer actief

om hoe laat gaat hij zijn bedje in eigenlijk? anders kan je de laatste fles iets later geven want er zit maar 2 uur tussen de laatste 2 voedingen. het kan zijn dat hij gewoon geen honger heeft dan waardoor hij zijn fles niet of slecht drinkt. op zijn leeftijd mag die fles van 15.00u eigenlijk ook weg, je kan dan zijn boterhammetje om 17.00u geven zodat er dan toch meer tijd tussen is voor zijn laatste fles. eigenlijk hoeft hij op zijn leeftijd geen 3 flessen meer. je kan hem eventueel wel een soepstengel ofzo geven als hij het echt niet trekt tot 5 uur

10. Kimm29

Kimm29 Fanatiek lid

19 aug 2007
    1.357
    0
    0
    Hij gaat direct na z'n laatste fles naar bed. Dus meestal om 20.15 uur. Hij is dan namelijk bekaf en houd het echt niet langer vol... Zat zelf al te denken om z'n broodje om bijv 13.00 te geven en z'n groentehap dan om 17.00 uur.. Dan kan hij gewoon om 20.00 uur z'n laatste fles krijgen.

11. randi

randi Niet meer actief

ik zou het dan zo eens proberen, hij gaat mischien wel meer drinken doordat er dan toch 3uur tussen de voeding zit en beter slapen doordat hij meer verzadigd is. veel succes en hou je ons op de hoogte? ;)

12. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    kinderen krijgen op deze leeftijd ook ineens veel meer indrukken te verwerken wat vaak ook de reden is dat ze ineens wakker worden snachts. ik zou inderdaad eerst kijken of het echt wel honger is of dat de kleine niet gewoon wakker geschrokken is en gewoon mama of papa even bij zich wil hebben. heb jij het idee dat de kleine na de fles wel weer goed inslaapt tja dan geef je toch een klein flesje?niks mis mee hoor.

hier krijgt de kleine ook zo rond 17.00 uur groente en toetje, en zo rond 19.00-19.30 laatste fles en dan gaat ze zo rond 20.00 uur naar bed toe tot de volgende ochtend, een enkele keer wordt ze snachts wakker en gaat gewoon weer liggen zodra we bij haar zijn maar schreeuwt het uit zodra we weer weggaan (man of ik) soms nemen we haar dan ook gewoon maar ff mee naar bed en blijft ze die paar uurtjes bij ons liggen (word dan wel eens rond 04.30 wakker en wekker gaat om 05.30 dus dat uurtje vindt ik niet erg)

zal vanzelf wel weer overgaan meid.
    succes

13. Kimm29

Kimm29 Fanatiek lid

19 aug 2007
    1.357
    0
    0
    Vandaag was hij bij m'n moeder, dus vanaf morgen ga ik het nieuwe schema proberen..
    Hou je op de hoogte en thanx voor je tips Randi :)

14. randi

randi Niet meer actief

is graag gedaan hoor ;) hoop dat ze helpen bij je kleine ventje zodat de mama weer energie heeft :)

15. Kimm29

Kimm29 Fanatiek lid

19 aug 2007
    1.357
    0
    0
    Nou of het aan het nieuwe schema ligt, of dat onze kleine boef ons aan het uitproberen is, het was vannacht echt een drama! Om 17 uur z'n groentehap en om 20 uur z'n laatste fles..(liet wel 50 cc staan) Ging wel meteen lief slapen, maar om 23.30 uur was meneer alweer wakker. En uiteindelijk kreeg ik hem pas om 3.30 uur weer in slaap. Niks hielp.. schone luier, flesje, bij ons in bed.. Meneer wilde alleen maar rechtop zitten en het liefst spelen.. Was gister bij de HA en die gaf aan toch maar 3 nachten hem te laten huilen. Dus nu gaan we in het weekend (hoe moeilijk ik het ook vind) het toch maar proberen. Dus hopen dat hij na die 3 nachten weer lekker de hele nacht slaapt..

16. randi

randi Niet meer actief

nu is ook het advies dat ik van mijn ka gekregen heb hoor en bij ons heeft het geen 3 nachten geduurd. het was vooral de eerste nacht dat het ergste was en heb zelfs de babyfoon toen uitgezet omdat ik het niet kon aanhoren ( was hier in stereo hé :) ) maar het is echt op de tanden bijten en doorzetten. mijn arts zei van als alles goed is, pamper, niet ziek en geen honger dan moeten ze het echt leren. paste in het begin de 10 minuten methode toe( elke 10min gaan kijken) maar daar schreeuwde ze nog harder mee. de tweede nacht was het al een héél pak beter, ze huilde toen amper 20 minuten en het was gedaan en de derde nacht huilde ze, ging hun tutje geven en ze sliepen direct weer in dus ze hadden het door. veel succes en sterkte, hoop dat het jullie lukt

17. Kimm29

Kimm29 Fanatiek lid

19 aug 2007
    1.357
    0
    0
    Thanx, heb alleen nog ff wat vraagje.s Heb jij die 1ste nacht nadat je doorhad dat ze harder gingen huilen als je de 10 minuten regel toepaste helemaal niet meer gekeken? Zie er zo tegen op, maar is niet anders. Het enige wat ik moeilijk vind is om te beoordelen of hij honger heeft. Dacht het vannacht namelijk ook, maar toen heeft ie maar een heel klein beetje gedronken. Hij had de laatste fles om ff voor 20 uur en om 1 uur een heel klein beetje en toen kwam ie pas om 9.30 uur.. Dus denk dat ik maar op het gehoor van z'n buikje af moet gaan ofzo (en uiteraard kijken of hij de hele dag wel alles normaal gegeten heeft) Hou je op de hoogte!

18. randi

randi Niet meer actief

ik ben toen pas om het uur eens gaan kijken, gewoon niks gezegdt maar een aai over hun hoofdje gegeven en hun tutje. nina die was zelfs zo kwaad dat ze haar tut weggooide dus legde ze dan maar gewoon naast haar en ze sliep zelfs zonder tut in. qua honger had ik iets van; ze hebben de hele dag goed gegeten en ook hun laatste fles dus moeten ze de nacht doorkunnen zonder eten dus probeerde zelfs niet om ze eten te geven. chekte gewoon na een uur eens vlug of ze een propere pamper aanhadden maar dat was gewoon eens ruiken of ze niet kaka gedaan hadden dus kleedde ze daar niet voor uit. de 1ste nacht is de zwaarste hoor en geloof me je gaat echt wel twijfelen of je der wel goed aan doet, of ze toch niet mischien honger of pijn hebben maar je moet echt doorzetten. je merkt heel snel verbetering. kijk kleine babies moet je niet laten huilen omdat zij die link nog niet kunnen leggen van huilen, mama komt, aandacht maar op 9 maand kunnen ze dit perfect hoor. moet je niet aan twijfelen ;)

19. Kimm29

Kimm29 Fanatiek lid

19 aug 2007
    1.357
    0
    0
    Weet nu zeker dat we die 3 nachten gaan proberen.. Onze kleine boef heeft gister namelijk bij m'n ouders geslapen (zodat wij een beetje voor konden slapen op de komende 3 nachten :) ) En je raadt het al: hij heeft daar weer heerlijk geslapen. Wel een flesje om half 1 gehad, maar om 0.50 lag hij alweer lekker te slapen.. Hij kan het dus wel en is z'n papa en mama gewoon aan het uitproberen :evil: .. Hebben besloten dat wij vannacht gaan beginnen met het laten huilen, dus laat het morgen wel weer weten..

20. randi

randi Niet meer actief

veel succes met je lieve boefje, ja op een ander zijn ze altijd braver en liever hé :)

Deel Deze Pagina