hai allemaal, op 29 februari ben ik bevallen van mijn zoon in het ziekenhuis. Dit is uiteindelijk medische indicatie geworden en ik ben er 1 nachtje gebleven (omdat hij om 20.48 uur op de wereld kwam). Nu is mijn vraag weten jullie wanneer de rekeningen volgen van alles: dus het ziekenhuis, de kraamzorg...
Van het ZKH word als het goed is meteen doorgestuurd naar je zorgverzekering. Ik heb er nooit nota's van gezien (2x op medische indicatie bevallen). Van de kraamzorg kreeg ik 2 weken nadat de kraam weg was.
Nu ik dit lees bedenk ik me ineens dat ik nog helemaal niks heb gehad van kramzorg.. En ben 29-12 bevallen...
Van het ziekenhuis gaan rechtstreeks door, als het goed is merk je daar niets meer van. Kraamzorg zou ik niet weten, ik heb een cz gezins pakket en die vergoeden ook de eigen bijdrage, dus heb geen rekening gehad.
Ik was in september bevallen en kreeg een rekening van mijn verzekering voor de eigenbijdrage van de kraamzorg rond februari pas! het was wel alles bij elkaar zo'n 170 euro. Dus duurde ruim 4 maanden.
Ziekenhuis gaat gelijk door naar je zorgverzekering. Kraamzorg ging hier wel redelijk snel. Ik geloof binnen 1 maand na bevallen.
Ziekenhuis heb ik nog nooit een rekening van gezien. Die gaan denk ik eerst naar je zorgverzekeraar. En bij medische indicatie zul jij die zelf dus helemaal niet krijgen. Kraamzorg had ik beide keren binnen 2-3 weken op de mat liggen.
Rekening van ziekenhuis niet gezien, kraamzorg een maandje later. Kregen alleen wel van onze zorgverzekering een rekening voor een gedeelte van de ambulance! Heel fijn die eigen bijdrage.....
Ook hier geen rekening gezien van ziekenhuisbevalling. De rekening van de eigen bijdrage van de kraamzorg kwam volgens mij na 2 maanden ofzo...
Ik heb eens eerder in het ziekenhuis gelegen, en toen kreeg ik pas aan het eind van het jaar een kostenoverzicht toegestuurd van de verzekeraar; ik heb dus nooit echt een rekening gezien toen. (Was begin mei opgenomen + geopereerd.) Nu ben ik begin februari bevallen, ook met medische indicatie, mijn dochter is vervolgens 24 uur opgenomen (en ik mocht dus blijven als 'gast' ivm borstvoeding) en later ben ik zelf ook nog opgenomen geweest (en was mijn dochter de 'gast' ). Daar heb ik nog geen rekeningen of declaraties van gezien. Kraamzorg overigens ook nog niet. Hier is het zo dat ze de eigen bijdrage van 4 euro per uur in rekening brengen bij de zorgafnemer, wanneer je recht hebt op vergoeding van die eigen bijdrage (verschilt per verzekeringspakket), krijg je 't later weer terug van je verzekeraar. Maar goed, daar kan dus flink wat tijd overheen gaan!
ok best wel een beetje irri. want ik hou er rekening mee met mijn geld enzo... dat ik niet eens weet ik het wat moet betalen! ziekenhuis wordt dus vergoed. Heb ook volgens mij dat er een groot deel van de eigenbijdrage van kraamzorg vergoed wordt
ik heb vorige maand de rekening van de kraamzorg gehad en ben in mei bevallen..rest was medische indicatie
Oh ik kreeg vandaag de rekening binnen van de VGZ. En daar stonden idd de kosten op voor de kraamzorg. Moet 87 euro eigen bijdrage betalen, wel belachelijk dat dat niet van mijn eigen risico afgaat.
Ik heb ook geen rekeningen gehad ben erg goed verzekerd had een aanvullend pakket ooit genomen vanwege tandartskosten en vorig jaar bleek de eigen bijdrage gedekt en ik kreeg 20u extra kraamzorg omdat ik een aanvullend pakket had. Ik blijf daar nog maar even tot we een tweede hebben want die extra uren waren heerlijk!
@frannie82: dat is wel chill dat je 20 uur extra kreeg. Ik had ook een paar uur extra ivm borstvoeding wat niet lekker liep maar die heb ik wel extra moeten dokken natuurlijk. Ik ben trouwens erg benieuwd naar de rekening van het ziekenhuis. Gewoon uit nieuwsgierigheid wat ze daar nou voor vragen!
Ziekenhuis heb ik niet gehad, is gelijk doorgestuurd. Kraamzorg ging weg op dinsdag en vrijdag hadden we de factuur al. Dan donder je toch wel een beetje raar van je "roze wolk" af hoor.. Vooral als je dan het bedrag ziet..
Mijn bevalling was ook medisch....daar heb ik nooit een rekening van gehad. De rekening van de kraamzorg kreeg ik pas na 11/12 weken in de brievenbus.