3 weken oude baby slaapt alleen bij mama

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Belle22, 15 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Belle22

Belle22 Bekend lid

22 jan 2015
    653
    210
    43
    Vrouw
    Hoi dames!
    Ik heb een prachtig zoontje van 3 weken oud
    De kleine valt alleen in slaap als hij op mijn buik/borsten ligt of als hij aan de borst zit.
    Als ik hem dan zachtjes neer leg in z'n bedje dan word hij al gauw wakker en begin te huilen.. Als ik hem laat huilen Dan blijft hij ook echt huilen en valt hij niet vanzelf in slaap. Kindje met veel mama honger dus!
    Ik vind dit helemaal niet erg om hem lekker bij me hebben maar heel handig is het niet.. Kan zo niet echt m'n dingen doen. Binnekort wil ik wel gaan kijken voor een draagdoek zodat ik nog wel aan wat dingen toe kom in huis
    Maar mijn vriend vind dat ik hem teveel verwen door hem steeds weet bij me te nemen, maar mijn mening is dat hij nog zo jong is en dat het nu niet zoveel uitzal maken kwa gewenning denk k..
    Wat zeggen jullie? Hoe deden julliendit bij deze jonge leeftijd? Hadden jullie al bed ritueel?

Liefs valerie

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Zeer ws mamahonger idd en nee: je verpest/verwend hem niet met bij je houden.
    Ik zou dus idd lekker op zoek gaan naar een draagdoek, (als je op FB zit: zie de groep draagadvies voor goed advies wat voor jullie fijn is :)).

3. Celika

Celika Fanatiek lid

15 jul 2013
    1.893
    381
    83
    Vrouw
    Dicht bij de zee
    Je verwent hem zeker niet hij heeft 9 mnd veilig en warm gezeten.
    Alles werdt voor hem geregeld eten en in slaap vallen door je geloop en nu moet hij dat helemaal alleen doen.
    Sommige kindjes kunnen het zelf al prima maar andere hebben hulp nodig.
    Ik zou lekker een draagdoek/zak nemen waardoor de kleine geborgenheid krijgt en zijn rust en jij kan ook wat meer.
    Mijn zoontje had ook erge mamahonger dus die had ik op me arm aangezien de draagzak hier niet werkte.
    Deed veel met 1 hand en ja handig was het niet maar laten huilen/krijsen deed ik gewoon echt niet.

4. IJsthee

IJsthee Bekend lid

23 feb 2014
    711
    0
    0
    Hier ook zo eentje :) pas na zo'n tien weken voelde ze zich ook relaxed in haar eigen bedje. Ons eigen ding doen was er voor die tijd niet bij haha. Geef het de tijd, geniet ervan en hij gaat vanzelf wennen aan z'n bedje, dan merk je ineens dat hij wat rustiger wordt.

5. Anneke111

Anneke111 Actief lid

11 dec 2014
    151
    0
    0
    NULL
    NULL
    Draagdoek is inderdaad heerlijk zodat je kleintje lekker bij mama kan zijn en jij toch ook je handen vrij hebt. Ik heb mijn dochter veel gedragen eerste tijd en mijn dochter is echt super makkelijke slaper. Ik geloof zeker niet dat je je kindje verwend.

En wat hier ook hielp was bedje met kruik voorverwarmen. Zodat als we onze dochter vanaf mij naar bedje overlegde dat ze niet ineens in een koud bedje lag maar gewoon op lichaamstemperatuur.

6. roxannekuh

roxannekuh Niet meer actief

De eerste maanden kun je ze niet verwennen zei de kraamhulp tegen mij, wij hebben de eerste dagen na de geboorte de wieg van de kinderwagen in bed gelegd en haar daar ingelegd. Ze sliep ook alleen maar bij mij voornamelijk snachts. Misschien kun je dit eens proberen. Is wat kleiner niet meteen in zo een groot bed. Bij ons hielp dit heel goed en na een paar dagen sliep ze lekker in haar eigen bedje. En voor overdag kun je eens proberen wat andere inderdaad zeggen een draagdoek proberen.

7. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    Die reactie vind ik zelf wel een beetje man eigen.

Nee je verwend de kleine niet, lekker bij je nemen!
    Komt straks wel in eigen bedje slapen.

Ook al laat je het kindje direct wennen aan eigen bedje, dan komt er ook een tijd dat ze ineens niet willen slapen of verlatingsangst krijgen. Altijd wel weer nieuwe fases

Tis idd even lastig omdat jeje handen niet vrij hebt, maar geef je kleintje maar lekker al je liefde en warmte.

8. vos1985

vos1985 Actief lid

8 aug 2013
    376
    0
    0
    Lekker bij je dragen, is helemaal niet slecht voor je kleintje. En wat in bed soms ook nog wel eens kan werken is een inbakerslaapzakje. Geeft net wat meer geborgenheid. En zo jong kun je je kindje echt nog niet verwennen, dus gewoon lekker veel knuffelen!

9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.161
    35.826
    113
    Ach nee joh, geen verwennen, gewoon allebei ervan genieten. Ze worden zo snel groot en straks willen ze echt niet meer op je schoot slapen, ik mis die momentjes nu al.
    Al vond ik het destijds af en toe ook wel vervelend als ik wat wilde doen hoor. Hier hielp een draagdoek wel erg goed.

Op de buik wegleggen hielp ook trouwens, dan sliepen ze soms wel verder.

10. LaRambla

LaRambla Actief lid

15 jan 2015
    292
    4
    18
    West-Brabant
    De eerste 6 maanden is een baby niet in staat om oorzaak-gevolg te begrijpen. Daarna KAN een baby bedenken dat als hij huilt zijn moeder komt. Voor die tijd is het dus niet verwennen maar verzorgen, liefde geven, troosten en geborgenheid geven. Dus ben niet bang!

(Ja ik heb dit mijn vriend ook een aantal keer uit moeten leggen. Uiteindelijk heb ik er mijn boek ontwikkelingspsychologie maar bijgepakt..toen geloofde gij mij pas.. Mannen..)

11. Belle22

Belle22 Bekend lid

22 jan 2015
    653
    210
    43
    Vrouw
    Dames! Bedankt voor jullie reacties!
    Dus net zoals ik dacht lekker verwennen! Kleine slaap naast mij in ene co sleeper en soms naast me in bed als het me niet lukt hem slapend weg te leggen in ze bed als hij in me armen in slaap is gevallen, en verder zit ik bijna heel de dag met hem in me armen heerlijk!
    Tijd voor een draagdoek dus

Liefs Valerie

12. Anoniempje89

Anoniempje89 Actief lid

24 mrt 2013
    351
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Dit topic had ik kunnen beginnen zo'n 3,5 maand geleden 😄
    De kleine man wilde ook constant bij mij zijn. Zoals jij beschrijft kon ik hem niet wegleggen na het voeden, hij viel dan ook aan de borst in slaap. Hij had enorm veel last van krampen en zijn enige troost was mama en de borst.

Ik vind dat je hem nit verwend. Laat je alsjeblieft niet gek maken door reacties zoals; je verwen de baby. Een baby van 3 weken oud kun je niet verwennen!

Ik werd door alle reacties zo onzeker en onrustig dat ik niet heb kunnen genieten wanneer mijn zoontje bij me lag 😔
    Inmiddels is hij 4 maanden oud en valt nog steeds aan de borst in slaap. MAAR hij vindt het prima dat hij in bed wordt gelegd. Het geeft hem blijkbaar rust om eerst bij mij in slaap te vallen en dan in bed te liggen. Geloof me, ik heb hem ook laten huilen op advies, maar dit werkte averechts. Hij werd alleen maar onrustiger en wilde steeds vaker en langer bij me zijn.

Nu ik het heb geaccepteerd en gaat het veel beter. Ik hoop dat hij op den duur ook leert om zelf in slaap te vallen. Ik ga het zeker niet forceren, ik merk wel wanneer hij er aan toe is.

Tip: ik zou zo snel mogelijk een ergonomisch draagdoek aanschaffen. Een manduca en bondolino zou je kunnen overwegen. Ik heb een draagdoek pas na 2,5 maand geprobeerd maar hij vond het helemaal niets. Hij vond het vreeelijk om'vast' te zitten. Dus doe het nu je kleine nog jong is, dan zal hij er hopelijk snel aan wennen.

Succes, het komt goed! 😉

13. Gewoonsamen

Gewoonsamen Actief lid

29 sep 2012
    477
    235
    43
    Hier had Dl ook erge mamahonger. Beste wat je kan doen is je eraan overgeven en hem lekker bij je nemen. Gewoon aanpassen aan het ritme van je kindje. Ik weet het, dat is lastig, maar toen ik dat ging doen ging het zoveel beter!

Ik heb ook een draagdoek gebruikt zodat ik toch nog wat dingen kon doen. Uiteindelijk heb ik hem niet vaak hoeven te gebruiken. Voor een leuk prijsje mag je hem overnemen (moet je me even een privé bericht sturen)

14. Jen30

Jen30 Niet meer actief

Lekker zo van genieten hoor. Mijn meid is nu 14 weken en ik verlag nu al naar de tijd dat ze alleen op mijn buik sliep, nu wil ze dat niet meer want de wereld om dr heen is veel te interessant..

15. kizroj

kizroj Lid

6 jan 2014
    12
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,
    ik herken het helemaal!
    Mijn zoontje wilde ook alleen maar bij mij slapen.
    Dat deed hij tot dat hij 3 maanden was, toen stopte het ineens.

Toen mijn zoontje 8 weken was, moest hij 1 week in het ziekenhuis blijven. Hij wilde ( net zoals thuis) alleen maar op mijn buik slapen, niet in zijn bedje. Dus ik had hem lekker hele tijd bij mij.
    Helaas waren de verpleegkundigen er niet meer eens en wij hoorden vaak " Hij moet in zijn eigen bed slapen. Dat is niet goed voor hem, dan leert hij het niet".
    Dat zag ik dus echt niet zitten, hij was hartstikke ziek en "moet" dan ineens in een vreemd bedje slapen?

Toen mijn vriend en ik een uur thuis waren om nieuwe kleding te halen belde de verloskundige wanneer wij weer terug komen, omdat mijn zoontje niet wilde slapen en bleef huilen ( in zijn bedje) en zij hem niet rustig kregen..

Nou heel lang verhaal sorry. Wat ik eigenlijk wilde zeggen:
    mijn zoontje is nu bijna 8 maanden, slaapt sinds 4 maanden op zijn eigen kamer in zijn eigen bed en valt nergens anders meer in slaap, hij heeft echt rust nodig en hij ligt lachend in zijn bedje.

Dus, het kan echt geen kwaad, ik begrijp heel goed als het soms "lastig"is, maar geniet nog lekker van de momenten met je kindje.
    Ik mis het soms enorm, het duurt maar zo kort.

Groetjes

16. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.282
    17.160
    113
    Die mamahonger word vanzelf minder, nu gewoon er aan toe geven, dat scheelt voor beide een hele hoop stress! Je moet niet vergeten dat hij 9maanden continu contact heeft gehad met je, dan is het toch logisch dat hij daar van moet "afkicken"? En dan ook nog eens in een hele nieuwe wereld vol licht, geluiden en beweging...

17. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.282
    17.160
    113
    hier trouwens ook een meisje die heel erg mamahonger had en nog best vaak heeft. In slaap vallen doet ze ook nog steeds aan de borst, maar voor ik haar kon wegleggen was ik ook weken verder hoor. Vanzelf in bed in slaap vallen zal ook nog wel komen, nooit gehoord dat iemand met 18jaar de borst nog nodig had om in slaap te komen ;)

18. Belle22

Belle22 Bekend lid

22 jan 2015
    653
    210
    43
    Vrouw
    Bedankt lieve dames!
    Ik heb sinds een paar dagen een draagdoek dus overdags ligt tie lekker tegen mama aan en hij vind het heerlijk! Lekker slapen bij mama, ik hoop wel wat jullie zeggen dat hij over een tijdje wel kan slapen zonder mij.. Ik zie het vanzelf wel, nu lekker genieten van hem tegen me aan, fijn voor hem en mezelf

Liefs Valerie

19. Query

Query Actief lid

17 sep 2013
    278
    0
    16
    Wat een typische mannenopmerking...

Volgens de kraamverzorgster kun je je kindje niet verwennen. Ze zei dat vrouwen eigenlijk een jaar zwanger zijn. 9 maanden ligt de baby in de buik en de 3 maanden na de geboorte willen ze nog dichtbij mama blijven. En andersom is het ook een losmakingsproces van de mama's, die zijn ineens niet meer zwanger en moeten hun kindje maar door iedereen laten vasthouden e.d.
    Dat proces van in het eigen bedje willen slapen komt echt wel. Bovengenoemde tip van bedje voorverwarmen, zodat het iig lekker warm is, is een ook goede!

Deel Deze Pagina