Hallo, Mijn dochter is nu ruim 5,5 maand oud. We zijn sinds ze 5 mnd is langzaam overgestapt van borstvoeding naar kunstvoeding. Nu is ze zover dat ze, vanaf morgen, alleen maar kunstvoeding krijgt. Maar omdat ik hier geen ervaring mee heb ben ik een beetje de weg kwijt. borstvoeding ging altijd op verzoek. Mijn oudste heeft alleen maar borstvoeding gehad dus daar ook geen ervaring met flesvoeding. Ons schema is als volgt: 7.00 180cc+6 (vanaf morgen, tot vandaag was dit nog borstvoeding) 10.00/10.30 fruit (eet ze heel goed van, geef nu ongeveer 1 stuk fruit en eet ze helemaal op) 11.30 210+7 (gaat helemaal op) 15.30 180+6 (gaat met moeite, moet haar veel afleiden met speeltje in de hand of alleen op de slaapkamer zitten, en dan nog blijft er vaak 50 cc over) 17.00 groente (gaat ook probleemloos, denk zo'n 75 gr max geef ik) 18.30/19.00 200 cc pap (of flesvoeding met bambix, sinds vanavond Nestle pyama papje) Is dit een beetje oke wat betreft flesvoeding? En die fles van 15.30, wanneer kan die er af? want ze drinkt dit erg slecht. Met borstvoeding is dit ook altijd al de slechtste voeding geweest... Ik hoor het graag want heb het gevoel een beetje te zitten klungelen... Alvast bedankt.
Beste Woezel 25, Jouw schema ziet er goed uit. Zodra je jouw dochtertje een broodje gaat aanbieden, komt de fles van 11.30 uur te vervallen. Wellicht dat zij de fles van 15.30 uur dan wel beter gaat drinken. Groet, Anne
Dank je wel voor je antwoord! Wanneer zou ik haar een broodje mogen geven tussen de middag? (Ze krijgt heel af en toe een korstje brood wat over is van haar zus en dat smikkelt ze lekker weg, krijgt hier ook geen last van ofzo, maar dat is vaak in de ochtend.) En als ze brood krijgt, moeten de overige flessen dan niet omhoog? En dan zit ik dus op 3 flessen? sorry voor mijn vragen maar voel me echt een leek op het gebied van flesvoeding Bedankt alvast!
Beste Woezel 25, Vanaf 6 maanden kun je jouw dochtertje een broodje gaan aanbieden. Zodra het broodje goed gaat komt er een fles te vervallen en kom je uit op 3 flesjes van 180 ml / 6. Groet, Anne