Hoi, Mijn zoontje is nu bijna 10 maanden. Hij krijgt nu nog 3 flessen per dag, s'ochtends pap, s'middags een kleine fles na de boterham en s'avonds ook. Maar sinds een paar dagen drinkt hij een beetje moeilijk de flessen leeg, vooral s'middags en s'avonds. Ik geef hem dan wel extra water of roosvicee, maar ik vraag me af hoeveel flesvoeding normaal is bij 10 maanden. Ik lees op internet overal wat anders.
Hoeveel groot zijn de flessen en hoeveel drinkt hij hier van op? En wat krijgt hij voor de rest aan zuivel op een dag? Dus (smeer)kaas, boter, yoghurt e.d. Gemiddeld 'moeten' ze tot 12 maanden zo'n 500cc zuivel. Dat is dus melk incl kaas yoghurt e.d. Vanaf 12 maanden is dit 300cc. Nu is het niet zo dat je vanaf het moment dat ze 12 maanden zijn meteen van 500 naar 300cc gaat, maar je bouwt rustig af. Als hij nu dus minder fan 500cc binnen krijgt dan is het niet erg hoor.
Hij drinkt s'ochtends 180/6, s'middags 150/5 en s'avonds ook ongeveer 150/5, dus dat is iets minder dan 500. Hij krijgt ook yoghurt na het eten en smeerkaas op brood meestal. Bij het cb zeiden ze dat de laatste fles er af mocht. Maar ik vraag me af of veel mensen dit doen.
Je moet de hoeveelheid aangemaakte melk rekenen niet de hoeveelheid water. Je geeft dus 200 + 165 + 165= 530cc melk. Tel daar de yoghurt boter en kaas bij op en je zit dus op bijna 600cc Je zoontje geeft aan minder melk te willen en dat is juist goed. Je zou bij de lunch een extra boterhammetje kunnen geven en de fles erbij verkleinen. Ook zou je 's ochtends brood kunnen geven met een (rietjes)beker melk ernaast.
Ok, dat wist ik niet, dankje! Ja we gaan inderdaad beginnen met brood s'ochtends en dan een beetje flesvoeding erbij.
Mijn middelste had met 6 maanden geen fles meer, Ivm reflux, kinderarts zei dan maar pap, dus in de ochtend en avond kreeg ze pap en dit was voldoende, daarnaast proberen vast voeding at ze wel prima at ze niet ook prima De jongste had met 8 maanden geen fles meer, die kreeg in de ochtend pap en verder at ze met de pot mee en na het avond eten nog een bakje yoghurt