Al 3 dagen koorts

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Beep, 1 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beep

Beep Bekend lid

26 sep 2007
    505
    1
    18
    M'n dochtertje heeft sinds afgelopen dinsdagmiddag al koorts. Gisteren (woensdag) heb ik de huisarts al gebeld, omdat het steeds behoorlijk hoog is (tussen de 39.5 en 39.9) . Ik heb toen het advies gekregen om ervoor te zorgen dat ze goed drinkt, en in de gaten te houden of ze goed "aanwezig" is, dus dat ze wel een beetje speelt, en niet alleen duf is. Nu gaat dat wel een beetje af en aan, het ene moment speelt ze een beetje, het andere moment hangt ze op schoot.

Vanacht had ze ook weer 39.9 graden koorts. Vanochtend dus gelijk de huisarts gebeld, terwijl m'n dochtertje nog in bed lag. Ik kreeg toen het advies om even te kijken hoe het ging wanneer ze wakker was, en zowieso terug te bellen, ook als ze geen koorts meer had. Om half 9 heb ik haar maar uit bed gehaald (meestal is ze rond 7 uur wakker), en toen was ze 36.3! Voor haar is dat een hele normale temperatuur, en er leek ook niet veel meer aan de hand te zijn. Ze was vrolijk en heeft lekker gespeeld. Ze heeft alleen niet veel gegeten, maarja, zo'n drama is dat niet. Ik dus de dokter terug gebeld dat ze weer een eind opgeknapt was.

Maar het begin van de middag had ze ineens weer 39.0 en eind van de middag 39.8! Heb haar dus maar een paracetamol zetpil gegeven. Daar zijn we trouwens dinsdagmiddag mee begonnen (3 per 24 uur), en ik zag net op de verpakking dat het wordt aangeraden om het niet meer dan 2 dagen te gebruiken.

Hebben jullie ervaring met een kindje dat ook zo lang hoge koorts heeft gehad? Ook moet ze natuurlijk goed drinken, maar dat doet ze niet. Ze drinkt wel wat, maar juist net wat minder als anders. Vaak duwt ze het drinken weg, ze wil het echt niet. Ik heb wel de hele dag door wat drinken voor d'r in de buurt staan, maar daar drinkt ze niet echt veel van.

Morgen ga ik zowieso langs de huisarts, want zo wil ik echt het weekend niet in. Maar ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met zulk soort situaties.

2. linnie83

linnie83 VIP lid

20 dec 2007
    5.436
    0
    0
    sociaalpedagigisch werker
    hier was het ook dat er s'morgens niks was, maar s'middags weer op liep. s'nachts rond de 40 graden

Jordy had dus een keelontsteking en heeft nu een AB-kuur. Knapt nu op

3. Tese

Tese Niet meer actief

Dit is een virus wat weer rondwaard! M'n zoontje heeft het ook gehad 2 weken geleden. Ook steeds 40 tot 41 koorts en dan soms opeens 36. Tja dokter doet er niets aan. Gewoon uitzieken. En niemand kijkt raar op bij hoge koorts. Zeker niet als ze al en jaar zijn.het mocht alleen niet boven de 41 uitkomen en dat is ook niet gbeurd. Hier heeft het een week geduurd voordat hij ervan af was

4. linnie83

linnie83 VIP lid

20 dec 2007
    5.436
    0
    0
    sociaalpedagigisch werker
    Na 3 dagen koorts zal ik wel de HA even laten kijken hoor. Al is het maar om alles uit te sluiten.

5. Tese

Tese Niet meer actief

Ja dat zou ik ook doen. En des te frustrerender het dan is wanneer ze zeggen van gewoon uitzieken. Dan voel je je zo machteloos! Je denkt dan echt van man doe er wat aan!

6. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Hm... hier precies hetzelfde verhaal met ons zoontje nu. 's Morgens niet veel aan de hand, lage temperatuur. 's Middags als ik em uit bed haal heeft ie al 3 dagen dikke 39 graden!
    Ik weet ook niet zo goed wat ik hier mee moet. De ene keer knalrode wangen, de andere keer weer niet. Wel steeds een enorme snotneus.
    Moet ik nou wel of niet morgen de (assistente van de) huisarts bellen? Of gaan ze dan idd. zeggen "zie het nog maar een paar dagen aan: uitzieken"

@Beep: hoe is het verder met jouw dochtertje gegaan?

7. DvS

DvS Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.012
    0
    36
    Noord-Brabant!
    Ik vind dit heel opmerkelijk! Hier ook al 39.4. Bel ik de huisarts (een andere want die van ons was al gesloten) krijgt mijn man de mededeling dat het heel normaal is bij een kindje van 9 maanden deze temp. en dat ze wel vaker virussen krijgen rond deze leeftijd!
    Nou, sorry hoor, maar ik vind dit niet normaal.
    Hij moest nu goed blijven drinken en heb een zetpil gegeven. Hij ligt nu lekker te slapen dus zo nog een keer tempen en even zijn gedrag afwachten (of hij wel gewoon vrolijk is enz.) anders ga ik gewoon WEER bellen tot hij er ziek van wordt, lulhannus!

8. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    :D
    Mja... ik twijfel ook nog steeds of ik wel of niet de huisarts morgen zal bellen. Op zich is D. best wel vrolijk, maar soms dus ook weer niet en dan gaat ie enorm zitten jengelen.
    Verder drinkt hij wel goed, dus ja... ik denk dat ik ook met een kluitje in het riet word gestuurd als ik zou gaan bellen...

9. Peetje08

Peetje08 Bekend lid

30 mrt 2008
    704
    0
    0
    Hannah, ruim drie dagen hoge koorts met snotneus komt heel bekend voor. Had ons zoontje pas ook. En toen kwamen de rode vlekjes. Het kwartje viel op de zesde ziekte. Wie weet een idee voor jouw zoontje?

Verder goed proberen te laten drinken en uitzieken. Je kunt ook altijd even langs de huisarts als het aanhoudt.

10. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    heb de huisarts gebeld: uitzieken...
    En stel dat ie vlekjes/6e ziekte krijgt, wat moet je dan doen? Ook gewoon niks en uit laten zieken? Zorgen dat ie genoeg blijft drinken?

11. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Hmmmm.... had vanochtend net een vriendin opgebeld over vergelijkbaar onderwerp! En nu lees ik dit hier.

M. is al twee weken snotterig, ene keer gewoon helder vocht en de andere keer echt dikke vieze groene stukken. En sinds maandag dus een "soepoog".
    Maandagmiddag op KDV rond de 38, dinsdagnacht om 2 uur had ze 39,7 (paracetamol gehad en twee flessen sap) dinsdagochtend zat ze op 38,1 en 's avonds weer op 38,5 (paracetamol voor t slapengaan gegeven). Vanochtend om zeven uur had ze dus weer 39,6 maar wel een heeeeele dikke natte luier.

Ik kijk het vandaag nog even aan en anders toch morgen de kinderarts maar even bellen voor advies. Nou zijn ze hier in Duitsland wat sneller met voorschrijven van AB enzo, dus daarom loop ik dus niet zo heel snel naar de KA.

even detour: hier krijgen kindjes (ook basisschool enzo) niet eens de kans om "uit te zieken", zodra ze grieperig zijn loopt moeders direct naar de HA of KA, krijgen ze direct een anti-braakmiddeltje, een anti-diarreemiddel en ook nog vaak een AB-kuur. 5 van die kuren op een jaar is dus geen uitzondering :$
    Met direct bedoel ik dus echt dezelfde dag!~!!!!

12. veronique1985

veronique1985 Actief lid

29 sep 2008
    183
    0
    16
    onze dochter heeft nu ook al 2 dagen tegen de 40 graden koorts.
    gelukkig is onze dokter wat flexibeler maar misschien komt dat ook wel omdat ze al 1 keer is opgenomen vanwegen uitdrogingsgevaar.
    2 weken geleden heeft ze meer als 1 week koorts gehad ze heeft toen een antibiotica kuur gehad dit hielp gelukkig goed.
    ik moest toevallig gister naar de dokter voor controle om te vertellen hoe het deze 2 weken is gegaan en toevallig had ze dus gister weer koorts onze dokter vindt dat je na 3 dagen koorts echt even langs moet komen ze heeft dus ook gevraagd als ze vrijdag nog koort heeft of ik nog even lang wil komen.
    ik vindt het heel fijn dat onze dokter er zo voorzichtig mee is en voor de dames waarbij de dokter zegt hoort erbij als ze het 3 dagen hebben net zolang bellen tot je langs mag komen het gaat toch om je kind dus vindt dat ze er toch op z'n minst even naar kunnen kijken.

13. Peetje08

Peetje08 Bekend lid

30 mrt 2008
    704
    0
    0
    Bij de 6e ziekte duren de vlekjes iets van 2 of 3 dagen, daarna trekt het weer weg. Dus gewoon uitzieken en beter worden in principe.
    Wij zijn zelf toen de vlekjes wegtrokken alsnog even langs de HA geweest ivm oogontsteking die na 5 dagen niet overging en wat last van zijn bronchien (als gewoonlijk bijna).

Deel Deze Pagina