Help! Ik gebruik met succes johannesbroodpitmeel tegen reflux voor mijn zoontje van 7 maanden. We zijn op vakantie op tenerife en we redden het net niet met de voorraad. Ik had begrepen dat alles van nutrilon hier gewoon verkrijgbaar is maar helaas zit nutriton dus niet in het assortiment. Heeft iemand enig idee hoe ik er hier aan kan komen? De vertalingen van het woordenboek begrijpt niemand hier. In het ergste geval zou ik de AR2 voeding misschien kunnen krijgen, maar we gebruiken omneo en liever hou ik het zo. Dus wat is jbpm in het spaans? Of gebruiken ze hier iets anders om de voeding te verdikken tegen reflux. Alvast veel dank!
Dank! Ik ga kijken of ik dit ergens kan vinden. Zoiets had ik ook uit het woordenboek maar ik kreeg hele gekke gezichten bij de farmacia. Misschien een grote supermarkt proberen.
Handig als je Spaanse bure hebt... Vraag bij de farmacia om Gelilact. Dat heeft een andere samenstelling, maar wel dezelfde werking. Zeg dat het voor een baby met reflujo gastroesofágico is. In Spanje wordt meestal medicatie voorgeschreven of 'crema de arroz' gebruikt om voeding in te dikken (rijstebloem dus).
Je zou ook naar een bakkerij kunnen gaan bedenk ik me nu. Ik kom veel in Portugal en daar groeien de Johannesbroodbomen. Ik weet niet waar je in Soanje zit, maar ik denk daar ook wel? Wij halen altijd speciaal brood gebakken van Johannesbroodpitmeel bij de bakkerij. Ze kennen het meel dus zeker, maar wellicht wordt het niet gebruikt voor reflux.
Hey bedankt voor de tips! Nutrilon had ik gebeld al en die hebben het niet in het assortiment helaas. Maar met de tips gaan we het zeker redden. Als ik het niet kan vinden gebruiken we de rijstebloem. En mijn tip dus: dat soort dingen toch maar meenemen uit NL volgende keer
Ja gek, toch kon ik het op tenerife nergens krijgen. Ook niet bij de bakker. Zelfs gekeken of ik die verrekte boom niet gewoon kon vinden . Misschien toch omdat het de canarische eilanden zijn dan. Maar we zijn weer thuis en het is goed gegaan. Geen jbpm gevonden en het ging echt maar om 3 voedingen uiteindelijk waarbij we niet genoeg hadden dus we hebben rijstebloem gebruikt. Dat doen ze hier, of speciale melk maar ik had geen zin om voor die paar voedingen een heel nieuw blik te kopen van een ander merk. Rijstebloem werkte prima en als mooie bijwerking had hij weer eens normale ontlasting. Ik was er al aan gewend maar van die jbpm krijgt hij diarree. Ik zal het CB eens vragen wat zij er van vinden. Maar we zijn weer thuus en voor wie dit later leest met hetzelfde probleem: Rijstebloem werkt en bij de meeste farmacia's kunnen ze de AR 1 of 2 van Nutrilon bestellen of hebben ze van spaanse merken voeding voor reflugo. Succes en nogmaals dank allemaal!
Gek joh! Die bomen groeien ook op de eilanden. Ik denk dat ze het johannesbroodpitmeel niet voor reflux gebruiken dan!
In Portugal geven ze farinha de alfarroba als kinderen diarree hebben. En het wordt gebruikt voor gebak.