samenlevingstest en HSG in dezelfde ronde?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Hster, 18 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hster

Hster Actief lid

14 mei 2007
    481
    0
    0
    Amsterdam
    Hallo dames even een vraagje:

Vanochtend bij de gyn de afspraak gemaakt dat we na mijn ongi een samenlevingstest gan doen en dan de ronde daarna een HSG.
    Ik heb gevraagd of dit in een ronde kon, maar dat kon volgens hem niet: bij een HSG wil je zeker weten dat je niet zwanger bent, vandaar.

Maar nu lees ik de patientenfolder voor de HSG en daarin staat dat dit het beste gedaan kan worden na je ongi maar voor je eisprong...

Dan zou ik toch eerst de HSG kunnen laten doen, en dan bij mijn ei de samenlevingstest? Wat vinden jullie. Nog even het ziekenhuis bellen, of gewoon eerst de samenlevingstest en dan de HSG?

2. Elmo

Elmo Niet meer actief

Hij zal vast zijn reden hebben om het apart te doen. Is voor jullie zelf misschien ook wel wat rustiger...
    Je kan hem altijd nog even bellen en de stelling van de patientenfolder voorleggen.
    Misschien kun je het alsnog combineren...maar ik denk echt dat hij hier goed over nagedacht heeft ;)

Zo niet: Lampie :-D

3. Hster

Hster Actief lid

14 mei 2007
    481
    0
    0
    Amsterdam
    Je hebt gelijk Elmo, die rust dacht ik net ook al over na, nadat ik mijn vraag hier had neergezet. Ik moet mezelf gewoon af en toe helpen herinneren: we hebben geen haast! (zoals mijn lief ook telkens zegt) Het komt als het komt en ook de onderzoeken lopen zo hun eigen pad.

Dus nee, ik ga het ziekenhuis niet bellen, gewoon wat meer rust nemen voor alles en niet proberen alles snel, snel af te raffelen. Goed nieuws gehad vanochtend, deze positieve vibe ga ik proberen vast te houden :)

4. Elmo

Elmo Niet meer actief

Hihihihi...nou, ik kan het me absoluut WEL voorstellen hoor!
    Ik had ook nooit geduld, en nu nog niet eigenlijk ;)
    Doe waar jij/jullie je goed bij voelen!
    Succes meid enne...teer nog maar even lekker op het goede nieuws!

5. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Ik snap je redenering maar

mij is verteld (het staat ook in mijn folder van het ziekenhuis) dat je in de ronde van de HSG niet zwanger mag worden. Daarom kan pas de ronde erna de samenlevingstest gedaan worden.

Er wordt natuurlijk die vloeistof naarbinnen gespoten en ik kan me voorstellen dat dat er eerst goed uit moet zijn. Ook volgens mij ivm infecties.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

6. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Wij mochten in de ronde van hsg wel zwanger worden. Ik denk dat het dus ook kan. Eerst de hsg en daarna in je vruchtbare periode de samenlevingstest. Je zou kunnen bellen, maar ik kan me ook voorstellen dat je even voor de rust gaat.

7. Hster

Hster Actief lid

14 mei 2007
    481
    0
    0
    Amsterdam
    Dank voor jullie input dames.
    Denk dat ik het vanavond nog even met mijn vriendje overleg. Maar zoals ik er nu tegen aan kijk: een ding tegelijk.

8. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Luister goed naar je gevoel. Het is helaas, emotioneel gezien, een zwaar traject. (tenminste zo heb ik het ervaren).

Deel Deze Pagina