Ik denk dat dat er niets tot weinig mee te maken heeft. In mijn volwassen leven nooit, naar als meisje zijn er wel dingen gebeurd door mijn groep 7 leraar die zeker niet kunnen. K heb goddank veel verstopt, maar doordat ik hem uiteindelijk een keer een klap verkocht werd ik van school geschopt en kreeg ik de stempel ADHD en onhandelbaar. Ik heb daar in feite elke dag nog last van. Door die ... moest ik naar speciaal onderwijs omdat een normale school het niet aandurfde. Ik heb enorm veel moeite moeten doen (en mn ouders) om mij op een normale middelbare te krijgen, op de vmbo mocht ik wél komen, terwijl ik havo was getoetst. Opleidingen erna moest ik constant uitleggen hoe iemand vanaf een speciale school zover kon leren. Tja, niet omdat mijn niveau zo is, maar omdat iemand niet met zn poten van mij af kon blijven. Heel fijn dus ja, als kind al niet op mn bekkie gevallen, en kijk waat dat mij bracht.. ik vecht al 16 jaar voor alles qua opleidingen. Ik had in feite beter lijdzaam mn muil kunnen houden.
Het zedenmisdrijf aanranding, of formeel feitelijke aanranding van de eerbaarheid, is iemand dwingen tot het plegen of ondergaan van een ontuchtige handeling. Vaak komt dit neer op het ongewenst aanraken of laten aanraken van geslachtsdelen. Ook zoenen onder dwang kan in Nederland gezien worden als aanranding.
oke, foutje: het moet zijn: Alle vrouwen zijn ooit sexueel geintimideerd. Maar ik kan de titel niet meer aanpassen. Ondanks dat staat in het artikel wel dat behoorlijk veel vrouwen bijv aangerand worden tijdens een date.
Het was net ook op het nieuws in belgie. Ze lieten iemand aan het woord die het had over in de disco in de billen geknepen worden of een man die ongewenst tegen haar aan kwam schuren. Ook dingen als nagefloten worden op straat en het "likken" gebaar benoemde ze. Dus ik denk dat ze dat soort dingen ook bedoelen, en dus niet alleen de echt strafbare feiten.
Hier ook meer dan eens last gehad van seksuele intimidatie/ongewenste intimiteiten. Ik geloof ook best dat bijna iedere vrouw dat wel eens overkomt. En wat dat betreft heeft niet op je bekkie gevallen zijn er inderdaad niks mee te maken. Die dingen gebeuren vaak zo onverwacht, in een seconde. Voor je weerwoord hebt, is het kwaad al geschied.
Ja. Helaas. Wel vraag ik me af,.. Kijk als het 3 uur snachts is, in de kroeg en je danst lekker. En een gast knijpt in je kont. Is niet gepast, oke. Maar aanrandig vind ik wel zwaar voor zoiets. Een domme actie. En als hij daarna niet stopt na een boze blik oid wordt t vervelend. Maar ik vind niet alles gelijk aanranding wat daar officieel wel onder valt Ik vind t aanranding als duidelijk is dat het niet gepast is of een meisje/vrouw het niet wil en het gebeurt toch.
Dat bedoel ik dus,gevoelsmatig is er maar een vage grens tussen ongewenste intimiteiten ,aanranding en verkrachting maar de wet is hier duidelijker in. Wat voor de ene vrouw ongewenst is,voelt voor de ander als verkrachting.Jammer genoeg heb ik met alledrie ervaring.Het is sowieso niet leuk om mee te maken omdat je tegen je zin aangeraakt ,of erger ,word. Werkgevers doen er ook nog te weinig mee heb ik gemerkt,mijn oude manager kon zijn poten niet thuis houden maar ik ben afgekocht door de werkgever,ook nadat hij het toegegeven had tegenover pz. Het is goed dat er onderzoek gedaan word omdat je als vrouw zijnde nog te vaak te horen krijgt dat even een hand op je billen of een kus geen kwaad kunnen.
1 keer bij de plaatselijke discotheek, een kennis komt naar buiten en pakt me vast en wil zijn hand in mijn broek krijgen. Ik ging hurken waardoor mijn kruis moeilijker te "pakken" was.... Een andere keer liep ik in een grotere dorp naar het busstation, door het bos. Ik kom een fietser tegemoet en krijg een akelig voorgevoel.....ik draai me meerdere malen omdat ik het niet vertrouw....Op een gegeven moment draait hij de fiets om en fietst hij achter me aan.....ik heb me de longen uit mijn lijf gerend om uit het bos te komen om in een woonwijk terecht te komen. Ik schuilde achter de struiken bij iemand in de voortuin en hij reed dezelfde straat in en heeft me gelukkig niet gevonden.
Ja, meerdere keren zelfs, vooral in uitgaansleven en in Turkije op vakantie in een winkel. Verder helaas zelfs ook verkracht door mijn toenmalige vriend.
Nee. Maar ik las gisteren de hashtag #metoo op Twitter en ik kreeg daar ook het idee van dat ik in de minderheid was..
Ik vermoed dat in het betreffende onderzoek dingen als een kneep in de billen etc. tevens aangemerkt worden als aanranding. En dan heeft inderdaad bijna iedereen wel eens te maken gehad met aanranding. Ik ben in mijn jongere jaren best wel vaak in mijn billen geknepen enzo. Ik heb zelf in die tijd ook wel eens bij jongens in hun billen geknepen . Naar mijn mening hoort dat soort (mits in essentie onschuldig en tot op zekere leeftijd) gedrag bij de sexuele ontwikkeling, een beetje als vervolg op doktertje spelen en 'als jij je piemel laat zien laat ik mijn spleetje zien'. Dus nee: in mijn beleving ben ik nooit aangerand. Maar ja, toen bestond Internet gelukkig nog niet, en werd niet elke mug opgeblazen tot een gigantische roze olifant met gele stippen, en elke billenknijper tot een potentiële pedofiele serieverkrachter. Wat niet wegneemt dat ik totaal begrip heb voor mensen die oprecht slachtoffer zijn geweest van aanranding/verkrachting. Het is een walgelijk misdrijf. Maar dit soort vage 'onderzoeken' helpen hun situatie niet denk ik, het bagatelliseert slechts de ernst van het vergrijp.
Tja ik ben ook niet op mn bekkie gevallen maar toch ben ik 1 x lastig gevallen op een verlatener stuk net tussen 2 dorpen in toen ik van mijn werk naar huis fietste.ik fietste daar alleen toen een scooter meerdere keren mij voorbij reed en terug kwam en toen hij weer voorbij reed gaf hij dus op mijn billen een tik. Draaide de scooter en kwam weer op mij af. Ik ben blij dat er toen een auto aan kwam en de eikel op de scooter er snel vandoor ging. Want ik ben er van overtuigd dat hij meer slechte bedoelingen had dan alleen even aan mn billen zitten. En een ander keer was ik bij een vriend van scouting waar ik al vaker vriendschappelijk was geweest. We keken wat op de pc en ik leunde iets naar voren om iets aan te wijzen toen heeft hij zijn hand gouw onder mijn trui gestopt en in mijn borst kneep. Die hand heb ik heel gouw weggeduwd en heb een klap in het gezicht gegeven. En ben weggegaan. Ben niet op mn mondje gevallen maar dat betekend niet dat je dan veilig bent als een meisje of vrouw. Als je nooit wat is gebeurd is dat eerder geluk gehad.
Ik hielp een keer een dronken kennis naar zijn huis. Hij kon niet meer fatsoenlijk op zijn benen staan dus had zijn arm om mijn schouder heen geslagen. Om tijdens het lopen ineens zijn hand onder mijn shirt en BH te doen en aan m'n borst te gaan zitten. Hij vond het de normaalste zaak van de wereld, ik was boos. Officieel valt het niet onder aanranding als ik dat hier zo lees, wel onder seksuele intimidatie, en hier voelde ik mij al naar over. Dus ja, ik zou dat #metoo ook kunnen schrijven. Maar ik vraag me af waarom je dit kenbaar zou willen maken aan de wereld? Volgens mij schiet niemand er iets mee op, behalve dat straks zoveel vrouwen #metoo kunnen schrijven en dat het daardoor bijna vreemd is als het je nooit overkomen is.