Bijna alle vrouwen zijn ooit aangerand......

Discussie in 'De lounge' gestart door mamabri, 16 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Vroeger tijdens het stappen werd ik wel eens terwijl ik in een drukke kroeg of discotheek liep in m'n borst of kruis gegrepen. Ook wel eens een gast gehad die nadat ik nee zei toch door wilde gaan in z'n half dronken bui. Gelukkig af kunnen wimpelen.

Maar verder gelukkig niet echt!

2. Ahava

Ahava Fanatiek lid

27 mei 2011
    1.138
    201
    63
    Aanranding niet, ongewenste intimiteiten wel, als kind in de speelgoedwinkel...ik durfde niets te zeggen, ben gelukkig wel snel weggelopen...nooit tegen mijn ouders verteld, wist me er geen raad mee.

3. Phloxx

Phloxx Niet meer actief

Ja volgens de definitie ben ik wel aangerand en regelmatig seksueel geïntimideerd. Maar ik til er niet zo zwaar aan voor mezelf eerlijk gezegd. Ik heb er geen trauma aan overgehouden of andere nare gevoelens :)

4. Kyra73

Kyra73 Fanatiek lid

24 okt 2013
    1.568
    455
    83
    Potverdikkie, ik wordt gewoon helemaal verdrietig en kwaad als ik jullie verhalen lees. Wat vreselijk dat dit zovelen is overkomen. Dikke knuffel voor jullie allemaal.

Ik ben gelukkig nooit aangerand of erger. Wel een collega gehad met seksueel overschrijdend gedrag als opmerkingen maken en veel aan je zitten, maar gelukkig was die snel weg.

5. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.874
    5.111
    113
    Ja. Ik ben van mijn 2e tot mijn 6e seksueel misbruik. Ik heb het een aantal jaar geleden pas verteld tegen oa mijn ouders. Eerst had ik geen besef ervan, in mijn puberteit was de schaamte te groot om het te delen en daarna liet ik het maar.. Draai wat dat betreft de tijd graag terug.

Verder tijdens het stappen ook wel een aantal keer aangeraakt. Maar dat zag ik niet echt als aanranding.

6. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.616
    8.359
    113
    Vrouw
    Ik probeer al een half uur het aantal keer tot een getal te krijgen. Seksuele intimidatie buiten beschouwing gehouden. Maar ik zou het echt niet meer weten. En er zijn er ook een paar die een tijdje achter gesloten deurtjes hadden kunnen zitten.

7. NavyCrimson91

NavyCrimson91 Niet meer actief

Ik vind dit zo erg om te lezen.

Ik weet nog dat er op de middelbare school weleens over gesproken werd in de klas. Dan zei de docent: "in elke klas zit wel iemand die seksueel misbruikt of aangerand is."
    En dan wist ik nooit waar ik moest kijken, want ík was die persoon. En dan was ik zo bang dat mijn klasgenoten het door zouden hebben door mijn houding.

En nu lees ik dit... En ik besef dat er waarschijnlijk veel meer meisjes in mijn klas zijn geweest met exact dit gevoel :(

8. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ah lieverd.. Dit breekt mijn hart in stukjes.. tis zo'n verrot iets he..

Knuffel ♡

9. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Ik krijg een brok in mijn keel.

10. tuc

tuc Niet meer actief

A vandaar! Zag hem vanochtend al 2x op fb voorbij komen en snapte het me too niet.

11. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Ik ook.... op m'n 14e of zo in het zwembad in een hoekje geduwd en betast door een wildvreemde. Ik vond dat wel aanranding. Heb er ook lang last van gehad, omdat ik verder op die leeftijd nog helemaal niet met dat soort zaken bezig was en dit dus mijn eerste contact met een jongen was. Toen ik jaren later voor het eerst echt een vriendje kreeg heeft het wel een paar maanden geduurd voordat ik iets meer dan zoenen durfde. Maar goed, ik was ook wel een preutse muts, denk dat een ander er niet zo lang en zo veel last van zou hebben gehad.

12. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Precies dat...

Bij mij is twee keer iemand over mijn grenzen heen gegaan door twee verschillende mensen.
    De tweede keer liep compleet uit de hand hoewel ik meerdere malen aangaf dat hij moest stoppen.
    Achteraf had ik niet door waarom ik me zo ellendig voelde, hij was immers een vriend en ik had hem thuis uitgenodigd.
    Door die eerste ervaring leek het wel alsof het ‘normaal’ was dat hij mijn grenzen niet respecteerde.
    Pas jaren later ben ik gaan beseffen wat er die dag eigenlijk is gebeurt en heb ik een hoop dingen opnieuw moeten ‘programmeren’ maar nog steeds ben ik soms verbaast als mijn huidige vriend gelijk stopt wanneer ik aangeef dat hij moet stoppen.

13. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Ja, ik ook dan. Toen ik 18 was was er een jongen die mij erg leuk vond, maar ik hem niet. Hij raakte me altijd aan, billen, borsten, zei enge dingen enz. Dit duurde wel een tijdje. Mijn vader heeft hem toen opgezocht en met m gesproken. Als hij mij niet met rust liet gingen we aangifte doen. Toen is hij gestopt. Echt een freak was t!

14. rums

rums Niet meer actief

Geen aanranding.

Wel ongewenste intimiteiten. Alhoewel een keer op mijn mond gekust door een kerel brrr dat voelde zo smerig

15. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Nee, nog nooit.

Wat een verschrikkelijke verhalen/ervaringen. :(

16. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.823
    2.249
    113
    Maar eerlijk... Ik heb in een dronke bui ook wel eens om de nek va ee jonge gehangen en tegen m aan gedanst die daar vriendelijk voor bedankte. En dus andersom ook wel eens. Ik hen daar nooit van wakker gelegen....

17. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.823
    2.249
    113
    En ik ben absoluut 100 procent tegen welke vorm van ongewenst intimidatie en ik hen zelf echt een hele nare ervaring. Maar uit angst moeten we niet onterecht alles als aanrandig zien vind ik.

Madeliefke en Bloem2310 vinden dit leuk.
  18. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.646
    5.683
    113
    Aangerand is een groot word maar maar wel ongewenst aangeraakt op de middelbare was er wel een jongen die mijn borsten zomaar vastpakte. De broer van mijn vriendin pakte mij een keer bij mijn bovenbeen vast aan de binnenkant. Vond beide momenten niet prettig hoe klein het ook lijkt. Ik was toen rond mijn 13de net in de eerste klas

19. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Tegen iemand aan dansen is wat anders dan aan iemand haar borsten of kont zitten of bewust met je geslachtsdeel tegen een ander aanschuren.
    Mensen die je nietnof nauwelijks kent begroet je toch niet door op zo’n manier aan ze te zitten lijkt me.

Ik snap wel je punt hoor, maar dat we het allemaal normaal zijn gaan vinden dat we af en toe in ons kont geknepen worden zegt al wat over de cultuur waarin we leven.

NafNaf en Biny vinden dit leuk.
  20. mamabri

mamabri Niet meer actief

Wat jij nu omschrijft zou ik wel hebben als iemand zoiets bij mijn kind zou doen. Ik heb 2 jongens en 1 meisje. Toen zij 3 was heb ik heus weleens gedacht van: op deze leeftijd begon bij mij het misbruik...en verbaasde me er ook echt over. 3 is nog maar zo klein natuurlijk. Overigens was mijn dader destijds toen het misbruik begon ook nog een kind, weliswaar een aantal jaren ouder, en ook wel de leeftijd dat hij wist dat wat hij deed fout was, maar toch: ook maar een kind. Toen ik 16 was, was hij wel al volwassen, maar zat het er bij hem ook ingesleten denk ik.

En ja, ik ben doorgaans wel sterk, maar goed, dat wordt je ook met de jaren natuurlijk, ik ben in de 40 en heb best heel veel doorgemaakt in mijn leven. en dan kun je 2 dingen doen; of bij de pakken neer zitten, of je hoofd omhoog houden en doorgaan. En zelfs als dat doorgaan moeilijker is dan zou moeten zijn, kun je alsnog proberen om er dan maar het beste van te maken. En zo ga je dan stapje voor stapje verder ;)

Marchella en Wenda vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina