hallo lieve meiden. wij hebben vandaag de uitslag van het sperma gehad en ook ons mmm avontuur kan gaan beginnen. het sperma was heel erg slecht. woensdag moeten we terug naar de huisarts en dan krijgen we een verwijsbrief voor het ziekenhuis. ze zei door de telefoon dat ze dan eerst bij mij gaan kijken of alles goed is. ik weet eigenlijk al dat het goed is want mijn temp kaartjes en ovulatie testen geven dat wel degelijk aan. verder weet ik echt niet wat nu verder. misschien kunnen jullie alvast wat vertellen. liefs esther
Hee Esther, Waar je mee gaat beginnen is dat alles in kaart gebracht wordt... Ze noemen dit Ovulatie - Inductie. Hierbij krijg je inwendige echo's om te kijken of je eicellen goed rijpen en mooi van vorm zijn. Ook wordt er gekeken naar de structuur, opbouw en dikte van je baarmoederslijmvlies. Tevens zal er bloedonderzoek gedaan worden gedurende de cyclus om te kijken of je hormonen goed meegaan in de cyclus. Dat zijn er 4: FSH (Follikel Stimulerend Hormoon), E2 (Oestrogeen), LH (Luïteriserend Hormoon) en Progesteron. Dan kan het zijn dat je nog een samenlevingstest krijgt. Hierbij wordt er gekeken of het zaad van je man bestand is tegen jouw zuurtegraad. Er wordt van jullie gevraagd gemeenschap te hebben en dan moet je een dag later terug om te kijken of er nog levendige zaadzellen aanwezig zijn. Dit onderzoek kan een aantal keren herhaald worden. Ook zal het zaad van je man waarschijnlijk nog een aantal keren onderzocht worden. Als ze een beeld hebben, gaan ze kijken welke behandeling juist is voor jullie en zullen ze dit met jullie bespreken.
Hi Esther, heel veel succes in de MMM. Ik heb zelf geen ervaring met slecht zaad, maar er zijn hier zat mensen die je positief nieuws kunnen geven volgens mij. volgens mij heb ik niet veel aanvullingen op wishgirl. ik krijg wel nog een HSG (baarmoederfoto), maar dat doen ze meestal pas na alle andere on derzoeken. heel veel succes in ieder geval! charlie
Klopt Charlie... Een HSG doen ze in de eerste plaats later en in de tweede plaats als daar aanleiding voor is... Hoort niet bij de standaardonderzoeken...
heel veel succes ook mijn man heeft erg verminderde zaadkwaliteit wij gaan dus voor icsi groetjes anna
hallo. tot nu toe bedankt voor jullie reacties. weten jullie hoelang het gemiddeld allemaal duurt? een half jaar,1 jaar,2jaar,ik heb echt geen idee. ik blijf hier lekker schrijven.het lucht best op om met jullie te praten. in mijn omgeving is hier niemand bekent mee en dan krijg je soms van die rare reacties. tot snel liefs esther.
Hoi Ester! Ik wil je alvast heel veel succes wensen in de MMM. Bij ons duurde het vanaf de eerste gesprek met de gyn (zaadonderzoek en bloedonderzoek gevolgd door doorverwijzing naar fertiliteitsarts) tot het groen licht om met behandelingen te kunnen beginnen 6 maanden. Alles hangt af van hoe snel je ziekenhuis werkt. Bij ons zat er veel tijd tussen twee afspraken omdat het ziekenhuis veel werk heeft en niet sneller afspraken kon geven. Je leest hier soms wel verhalen van andere meiden die op 2 maanden tijd met de behandelingen konden starten. Spijtig genoeg bestaat het grootste deel van de MMM uit wachten, wachten en nog eens wachten... Ik hoop dat jullie snel van start kunnen! Gr, Marisha
Esther, Ten eerste wil ik je ook welkom heten hier. Schrijf maar lekker van je af, dat lucht op! Hier ook een geval met slecht zaad van de man. Vanaf het moment dat we wisten dat mijn man slecht zaad had tot aan de punctie (die eind januari begin februari zal plaatsvinden) heeft bij ons 7 maanden geduurd. Mijn man kreeg eerst nog 2 keer sperma-onderzoek en urologisch onderzoek enzo. HOpenlijk heb je snel meer duidelijkheid, maar ik denk niet dat je eromheen kan dat jij ook onderzocht wordt. SUCCES! xxx
ik vind het zeker niet erg om te wachten hoor... op de natuurlijke weg maken we toch ook geen kans. 7 maanden vind ik nog mee vallen,ja het is natuurlijk wel lang als je zo graag wilt,maar ik heb wel langer gehoord gelezen ik ben ook blij dat de zomer er weer aankomt. we hebben een tuinhuisje en daar gaan we de altijd de hele zomer heen. dan ben je ook ff in een andere omgeving en gaat de tijd hopelijk wat sneller voorbij. en dat ze mij onderzoeken nou dat moet dan maar,ik heb er echt echt alles voor over. en 1 voordeel mijn tuinhuis is echt pal naast het ziekenhuis... liefs
we hebben net de verwijs brief opgehaald bij de ha. ze zei verder niet veel alleen dat een spontane zwangerschap toch wel uitgesloten is. maar dat wisten we eigenlijk al. en dat ze zeker weet dat het een kunstmatige bevruchting word. lijkt me dan ook logisch veel meer blijft er niet over. om 13:15 kan ik pas het ziekenhuis bellen. ze hebben nu pauze. liefs esther
Nou meid... kan je het nu lekker allemaal in werking gaan zetten en wie weet gaat het allemaal ontzettend snel! Tip: Zorg ervoor dat je de afspraak hebt staan op je 9e cyclusdag... Dat is de dag dat ze ook de follikelmetingen doen... en dan kan je misschien al meteen beginnen het is bijna 13.15 uur
hai wishgirl. ik las je tip na mijn telefoontje. en heb terug gebeld om de afspraak te verzetten. mocht mijn cyclus deze maand weer 32 zijn dan heb ik een afspraak op dag 9...hihi. dus op 15-02-08 gaat het gebeuren. nog 4 weken en 2 dagen te gaan... liefs esther
Heel veel succes gewenst! Qua wachttijden ligt het erg aan wat voor ziekenhuis je hebt, ik ben overgestapt omdat het allemaal zo lang duurde.. Toen ik ook nog 3 maanden moet wachten op een vervolgafspraak was voor mij de maat vol! Nu is gaat het allemaal supervlot gelukkig.
Je moet ook wel een beetje kijken naar hoe behandelen ze mensen... wat is het slagingspercentage etc. Je kan wel heeeel snel ergens aan de beurt zijn, maar de rest moet natuurlijk ook goed zijn he...
ja idd. het is het totaal plaatje. maar als ik er geen goed gevoel bij heb dan ben ik pleite. ik vind het belangrijker dat ik me goed voel, dan dat het sneller gaat maar ik voel me er niet lekker bij. ik had net trouwens een beetje rose/oranje in mijn onderbroek en op w.c. papier. wat is dit nou weer?!
Kan wat naspotting zijn van de menstruatie Esther... Maar je hebt gelijk hoor meid... Het totaalbeeld moet goed zijn in principe... Is het dat niet dan op zoek naar een ander...
lieve meiden. ik lees met veel interesse jullie verhalen... maar het is zoveel ik kan beter op deze manier reageren... en laten weten dat ik aan iedereen denk. ik zit bij het lezen soms gewoon met een brok in mn keel. wat hebben jullie het zwaar zeg.....respect. bij ons nog 2 weken en 5 dagen voor we terecht kunnen in het ziekenhuis ik tel de dagen echt af. liefs esther
gisteren tijdens het vrijen wat bloed verloren dus de duivels zijn onderweg. ik ben wel erg verdrietig erover,dit was onze laatste kans buiten de mmm. liefs