Uitslagen onderzoeken en nu verder..

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Meisje, 25 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Goedenmorgen allemaal,

Na al een tijdje mee te hebben gelezen op deze website, mezelf voorgesteld en besloten lekker mee te gaan schrijven. Het lijkt me prettig contact te hebben met lotgenoten. Het is niet altijd even makkelijk.

Heb even getwijfeld waar ik mijn topic nu moet neerzetten. Bij zwanger worden?? Of bij Vruchtbaarheidsbehandelingen. Bij deze laatste voel ik mij toch beter op mijn plek.

Mijn verhaal in het kort. Bezig sinds 2004, 2 jaar geprobeerd geen resultaat. Mannetje onderzocht alles in orde. Ik onderzocht, bleek ik door mijn overgewicht geen eisprong meer te hebben. 35 kilo afgevallen, en mijn eisprong keert weer terug. Afgelopen maand hebben wij de onderzoeken in het ziekenhuis afgerond, en mogen we het nu 6 mnd zelf proberen. Als het begin volgend jaar nog niet gelukt is, krijgen we Clomid om de eisprong op te wekken en te begeleiden. De gyn had er vertrouwen in dat dit niet nodig zou zijn. Ik heb daar nog een ander gevoel over.

We hebben de afgelopen 2 jaar dus achter ons gelaten, en zijn nu aan het tempraturen en ovulatietesten aan het doen, om mijn ei te ondekken. Mijn lijf is nog aan het herstellen van het gewichtsverlies, dus mijn cyclus zal niet direct heel regelmatig zijn. Spannend dus! We beginnen dus weer opnieuw in ronde 1.

Het lijkt me prettig samen te kletsen.
    Liefs Meisje

2. gijs

gijs Lid

10 jul 2006
    74
    0
    0
    Haarlemmermeer
    Hai Meisje,

Even een vraagje maar waarom heb je er zelf een ander gevoel over? Dat de gyn denkt dat je geen clomid nodig zal hebben over een half jaar, of dat je terug moet komen na een half jaar?

Ik moest na allerlei onderzoeken, na de hsg ook pas na een half jaar terug komen, dat zal in september nu een half jaar worden. Ik had daar ook geen goed gevoel over en ben overgestapt naar een andere kliniek. In september heb ik nu mijn eerste iui. Ik vindt dat je altijd naar je gevoel moet luisteren. Dus misschien vragen aan je huisarts voor een second opinion? Wij zijn trouwens nu 3 jaar bezig.

Liefs Gijs

3. Ha gijs,

Ik heb wel vertrouwen in de gyn. We behandelen in een erg goed ziekenhuis, en vond dat er duidelijk naar ons geluisterd werd.

Ik vind het alleen heel moeilijk te geloven, dat na 2 jaar proberen, zonder ook maar enig resultaat, het nu binnen 6 mnd opeens wel zou lukken. In mijn gedachten vind ik dat erg moeilijk te geloven allemaal.
    Wat is het verschil : 35 kilo. En idd ik word weer ongesteld, en heb idd een eisprong.

Het is denk ik gewoon, een nieuwe stap. Je bent al zo met je kop in de MMM, dat wij er al helemaal niet meer aan dachten dat het eventueel spontaan zou lukken. Alles was in onze gedachten ingesteld op eventuele hulp vanuit de MMM, en dan krijg je dit nieuws. Harstikke blij natuurlijk, maar wel onverwacht.

Misschien heeft het tijd nodig even te bezinken?

4. elfje

elfje Fanatiek lid

11 mrt 2006
    1.964
    0
    0
    hallo meisje (leuke nick, trouwens!)
    welkom hier!
    wauw hee 35 kilo! wat knap van je!
    wat fijn dat je nu weer uit jezelf ongesteld wordt.... het zou toch helemaal fantastisch zijn, als je nu zwanger raakt zonder clomid!
    je ziet dus als ik het goed begrijp, nu ook steeds op je ovutesten en met tempen een eisprong?
    nou, dan heb je ook alle kansen!
    heel veel succes met zwanger worden meid!
    liefs elfje

5. Hoi,

Ik ben pas afgelopen maand begonnen met de ovutesten. We hebben de uitslagen pas net 2 weken. Ik zat toen op dag 12 in mijn cyclus. Ik had op cd 18 een eisprong. Aankomende maand ga ik dus echt beginnen met tempraturen.

Voel me toch dubbel! Hebben jullie dat ook?

liefs Meisje

6. elfje

elfje Fanatiek lid

11 mrt 2006
    1.964
    0
    0
    hoi meisje,
    ik voel me idd ook wel dubbel....
    ik heb de komende maanden geen controles, dat vind ik heerlijk....maar je mist toch een beetje de bevestiging..

7. Ja, ik vind het maar erg dubbel.

Mag ik vragen waarom je geen controles hebt? Wegens vakantie?

8. elfje

elfje Fanatiek lid

11 mrt 2006
    1.964
    0
    0
    nee, ik ben 3 rondes met clomid helemaal binnenste buiten gehaald (gem 5 bezoekjes per cyclus). toen hebben ze geconstateerd dat deze dosis prima voor mij werkt. nu heb ik een hoeveelheid clomid gekregen voor 4 rondes. ik moet bellen na die 4 rondes, of hopelijk natuurlijk eerder met ander nieuws!!! ze geven me als het ware dus de rust, om alleen (samen met mijn vriend) er voor te gaan.
    het enige wat ik nu doe is tempen..
    wat er na die 4 maanden gebeurt, weet ik nog niet....
    liefs elfje

9. oh jeetje meis dat is spannend! Wel fijn dat je het op deze dosis clomid goed doet. Jij bent dus ook naar huis gestuurd om het weer is te gaan proberen. Wat lijkt me dat spannend zeg!
    Ik zal voor je duimen, hopelijk heeft het een wondertje tot resultaat! Jij zal het wachten ook wel helemaal zat zijn!

10. Cd 25 vandaag. Erg pijnlijke borsten, en een humeur om te schieten! De ongi moet echt komen. Ben benieuwd. Aan de ene kant blij dat ik steeds regelmatiger word, aan de andere kant toch weer die teleurstelling!

Liefs Meisje

11. sam mv kylian

sam mv kylian Fanatiek lid

oww jee,
    denk je echt dat de ongi eraan komt of niet?
    idd heeft het dan 2 kanten he.
    heel veel succes meis

liefs sam

12. angeliq

angeliq Actief lid

16 dec 2005
    110
    0
    0
    hoi meisje,

ik las je verhaal en wil je even zegen dat ik het heel goed vind dat je 35 kilo bent afgevallen das echt super!!! :D
    ikzelf ben vorige week op het 1ste gesprek geweest in het ziekenhuis we beginnen met onderzoeken nu.(zijn zelf 1,5 jaar bezig nu) mij werd gezegt dat ik 10 kilo moet afvallen :( (heb je nog tips ;) ) dit zou beter zijn maar er werd niet gezegt dat ik als ik 10 kilo lichter ben het dan maar weer natuurlijk moet proberen. ik word nu ook gewoon ongesteld weet alleen niet of er ook een eisprong is.

ik wens je veel succes toe en hopelijk is het snel raak

13. He angeliq,

Wat jammer dat het niet op de natuurlijke manier lukt. Mijn ervaring met overgewicht is dat het een negatieve invloed kan hebben op de eisprong. Ik heb ook 2 jaar lang menstruaties gehad maar ik had geen eisprong. De beste remedie daarvoor is afvallen. Ik ben bezig met afvallen en mijn eisprong is weer terug. In principe staan er nu dus geen dingen meer in de weg om op een natuurlijke wijze zwanger te worden. Het kan zo zijn, als je heel erg lang echt serieus overgewicht hebt gehad zoals ik, dat het blijvens onregelmatig geworden is. Wij moeten nu over 7 mnd terug komen als het nog niet gelukt is, we zouden dan clomid krijgen om de eisprong te stimuleren!

Afvallen is het beste wat je kan doen, als je overgewicht invloed heeft op je cyclus.

Liefs Meisje

14. senna1979

senna1979 Fanatiek lid

3 feb 2006
    1.496
    0
    0
    verpleegkundige op een woongroep voor mensen met e
    Zuid Holland
    Hoi Meisje,

Ben je al ongesteld geworden? (ben niet nieuwsgierig)

Groetjes Senna

15. Nee nog niet, maar vanochtend werd ik wakker met de bekende krampen, dus ik dacht oh ik ben het geworden, maar nog niks te zien!

Haha ben zelf ook erg nieuschierig hoor. Ergens heb je toch in je achterhoofd.. EN zou het raak zijn??

liefs Meisje

16. angeliq

angeliq Actief lid

16 dec 2005
    110
    0
    0
    hoi meisje

ik ga ook prober om die kilo''s er af te krijgen ben benieuw hoe het gaat lukken eerdere pogingen zijn niet geslaagd mar het is vor mezelf beter en voor onze toekomst droom.

succes ermee

groetjes angelique

17. He meis,

Moet je veel kilo's kwijt? hoe ga je het proberen? Spannend hoor! Blijf je schrijven op dit topic? Kunnen we elkaar beetje door de frustrerende tijden heen slepen wat betreft afvallen!

liefs Meisje

18. angeliq

angeliq Actief lid

16 dec 2005
    110
    0
    0
    ik moet 10 killo afvallen ik heb nog geen ide hoe ik het ga doen ben een keer met herbalife 10 kilo afgevallen maar was duur en zat er ook weer gauw aan en naar een dieetist ik weet niet. ik moet in iedergeval gaan bewegen dat doe ik nu niet echt :(

hoe heb jij het gedaan??

ik blijf in deze topic schrijven en je kan ook altijd een berichtje pb sturen

groetjes ang

19. senna1979

senna1979 Fanatiek lid

3 feb 2006
    1.496
    0
    0
    verpleegkundige op een woongroep voor mensen met e
    Zuid Holland
    Hoi Angeliq,

Ik ben ongeveer 20 kg afgevallen met de weight watchers.
    Het is niet echt goedkoop (ongeveer 9 euro per week) maar ik kreeg iets van vijfenzeventig procent terug van mijn ziekenfonds, dus dan valt het mee.
    Ik vond het echt super, het was een stok achter de deur, het programma wat je moet volgen is supergoed te doen en de avonden (ongeveer een uurtje) waren erg gezellig.
    Ik ben nu een jaar later een paar kilo aangekomen, ik zou graag weer terugwillen voor de stok achter de deur maar twijfel erg.
    Ik twijfel omdat als ik zwanger raak ik niet door mag gaan en dan vind ik het zonde als ik er bijvoorbeeld net een maand opzit ofzo.
    Maar aan de andere kant kan het nog wel heel lang gaan duren.

Groetjes Senna

20. angeliq

angeliq Actief lid

16 dec 2005
    110
    0
    0
    ik moet 10 killo afvallen ik heb nog geen ide hoe ik het ga doen ben een keer met herbalife 10 kilo afgevallen maar was duur en zat er ook weer gauw aan en naar een dieetist ik weet niet. ik moet in iedergeval gaan bewegen dat doe ik nu niet echt :(

hoe heb jij het gedaan??

ik blijf in deze topic schrijven en je kan ook altijd een berichtje pb sturen

groetjes ang

Deel Deze Pagina