Bijna besloten..hoop ik. Help

Discussie in 'Babynamen' gestart door SaschaH, 20 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    #21 maansneeuw, 21 aug 2013
    Laatst bewerkt: 21 aug 2013
    Ik vind Saar het leukst denk ik! Of anders Sare.
    Robyn vind ik ook wel leuk :) Ik zou alleen zelf niet zo snel voor een unisexnaam kiezen. Robyn met een y vind ik trouwens overduidelijk een meisjesnaam.
    (Even voor de duidelijkheid, volgens de namenbank van Meertens in 2010 in totaal:
    Robin: 22530 jongens/mannen, 6190 meisjes/vrouwen;
    Robyn: 19 jongens/mannen, 427 meisjes/vrouwen;
    Robbin: 1648 jongens/mannen, 281 meisjes/vrouwen)
    Isabelle vind ik heel erg tuttig. Dan vind ik Isa, Ize of Isabel leuker.

2. Koetje

Koetje Fanatiek lid

22 jul 2008
    1.237
    0
    36
    Ik vind Saar echt super! Hier nog nooit een Saar tegengekomen en ik werk al 13 jaar op een kdv.
    Isabelle vind ik wel mooi maar voor mij te lang. En er zijn al tig Isa's die ik heb mogen verzorgen.
    Robyn vind ik ook erg leuk, ik hou juist wel van unisex namen.
    Maar als ik mocht kiezen werd het zeker weten Saar!
    Succes!

3. Lovely24

Lovely24 Niet meer actief

Ik zou dan eerder denk ik de naam Sara of Sarah doen, en dan als roepnaam Saar gebruiken als jullie dat mooier vinden.
    Maar dan heet ze officieel wel gewoon Sara(h) mocht ze dat ooit zelf willen om zo genoemd te worden.

Ik denk dat het met populaire namen heel erg kan verschillen.

Onze dochter heeft volgens de SVB lijst ook best een populaire naam.
    Ik ken geen enkel ander kindje die zo heet, en ik werk ook zelf in de kinderopvang (we hebben ook geen Saar trouwens :p)

4. melanie89

melanie89 Lid

1 jun 2012
    95
    0
    6
    Saar - super leuk!
    Robin - stoer, vind de naam Robine die eerder is genoemd ook erg leuk!
    Isabelle - Tsja ik ben bevooroordeeld! Onze dochter heet Isabel (Isabella) en tot nu toe korten we het af als Bel(le). Isa nog niet gehoord.

Succes met de keuze!

5. Myloon

Myloon Bekend lid

7 feb 2012
    758
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind Saar toch wel het leukste van alle 3, en juist voor als ze wat ouder is is dit ook stoer.
    Doet me ook wel denken aan die stoere meid van BNN.

6. Luvv

Luvv Fanatiek lid

27 okt 2010
    2.803
    3
    38
    Saar vind ik vreselijk, Isabelle vind ik te lang, dan inderdaad liever Isa. Populair maar vind m heel mooi en Robyn/Robin vind ik ook erg leuk.

7. sammie80

sammie80 Actief lid

12 jul 2012
    197
    0
    16
    Tja, mijn jongste dochter heet S.aar...lijkt me duidelijk dus!

8. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Ik hoor Saar ook niet zo vaak. Ik vind het een leuke naam.
    Officieel zou ik haar dan inderdaad Sara Maria noemen. Roepnaam Saar. Evt. kan je Sara Maria Isabella doen?

Isabella vind ik zelf ook een mooie naam, maar inderdaad lang. Je zou het dan zelf evt. al af kunnen korten naar Bella, zodat mensen geen Isa gaan zeggen. Maar dan moet je Bella wel leuk vinden natuurlijk. ;)

Robyn vind ik wel duidelijk een meisjesnaam, maar vind het qua stijl weer heel anders dan Saar/Sara of Isabella. Robyn is meer stoer, de andere meer lief/klassiek.

Succes met kiezen!

9. montrast

montrast Actief lid

19 mei 2010
    291
    3
    18
    NULL
    NULL
    Ik vind Robin voor een meisje erg leuk, stoer! Mocht je bang zijn dat ze dan als jongen gezien wordt (ik denk dat het mee zal vallen, zeker als jet het als Robyn wil gaan schrijven), misschien kun je haar dan ook een tweede naam geven? Dan is het met solliciteren en belangrijke documenten wel duidelijk dat het om een vrouw gaat. Wij hebben onze dochter ook een tweede naam gegeven, om meerdere redenen, maar ook omdat haar eerste naam een unisexnaam is.

Deel Deze Pagina