geboren met 31+5, welke maat

Discussie in 'Prematuur' gestart door TriCo77, 26 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TriCo77

TriCo77 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    1.591
    0
    36
    mijn zus heeft een kindje gekregen, een jongetje.
    geboren met een spoedkeizersnee, ze was nog net geen 32 weken zwanger.
    hij woog 1440, en is ongeveer 40cm.
    maar nu de vraag, hij moet natuurlijk nog even in het ziekenhuis bljven. ik neem aan ongeveer zo lang als anders mijn zus uitgerekend was.
    maar laten we daar ongeveer vanuit gaan, maar welke maat heeft het kereltje dan ongeveer, ze heeft nu de kast vol met gewoon het kleinste maatje 50 en 56.
    is het nog zinvol om premature maatjes aan te schaffen?
    hij ligt nu in een couveuse met alleen een luier aan.

2. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Ons mannetje was 1870 gram en 44 cm bij geboorte (4 weken te vroeg + 3 weken groeiachterstand) en verzoop nog in maatje 44, dus aan prematuurkleertjes zou ze normaal gesproken zeker nog wel wat hebben...

En ik mag aannemen dat zodra hij zich op temperatuur kan houden enzo, dat hij uit de couveuse mag en dan gaat hij in een ziekenhuiswiegje en dan moet ie toch ook kleertjes aan.. Zo was het hier wel iig. En om aan kleertjes te wennen mocht ons mannetje al redelijk snel een rompertje aan. Persoonlijk zou ik kiezen voor kleertjes die nog niet over het hoofdje hoeven, dat vond ik zelf erg fijne kleertjes.

3. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Dat lijkt me zeker zinvol, onze a term geboren dochter van net geen 3 kilo paste nog wel in maatje 44.

4. TriCo77

TriCo77 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    1.591
    0
    36
    ok, ja tuurlijk, daar had ik nog niet aan gedacht, hij moet zeker kleren aan als ie uit de couveuse mag.
    zal eens even neuzen, desnoods op marktplaats, zoveel heeft ze niet te besteden (en bij ons houdt het ook niet over)

5. Moeder van Rick

Moeder van Rick Actief lid

23 jan 2012
    225
    0
    0
    NULL
    NULL
  6. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Jeetje, wat een schrik. In het ziekenhuis hebben ze volgens mij ook vaak kleertjes te leen, dus met twee setjes maat 44 kom je al een heel eind.

(moeder van prematurendochter, geboren bij 30 weken)

7. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.049
    0
    0
    Onze dochter kon ook eerst de maat 44 rompertjes aan (geboren 1550 gram) in de couv.
    Ze hebben bij de prenatal overslag rompertjes zonder mouwtjes, die zijn ideaal.
    Ze hebben daar ook (te) schattige pakjes in maat 44, die heeft ze ook nog lang aangehad daarna.
    Maar onze kleine groeide dan ook langzaam...

Sterkte voor je zus en de kleine man!

8. Babystew

Babystew Niet meer actief

Hoi,

Mijn meid was 1735 gram en had als eerste een rompertje in maat 42 aan. Deze had ik gekocht bij een online webwinkeltje, een vrouw die ze zelf maakte. Weet alleen even de site niet meer.. Deze maat paste in ieder geval goed, zat nog iets ruim zelfs. Maar ze groeien snel.
    Veel sterkte voor jou, je zus en jullie familie. Hopelijk verloopt alles goed en mag hij snel mee naar huis.

9. TriCo77

TriCo77 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    1.591
    0
    36
    met de kleine gaat het best wel goed, hij heeft nog wel zoń snorretje voor zuurstof. en sondevoeding.
    maar hij lijkt het goed naar zijn zin te hebben in zijn lekker warme glazen bedje.
    met mijn zus gaat het minder, ze mag morgen naar huis, maar haar vriend heeft haar in de steek gelaten, en haar huisje is nog niet klaar. dus dat is minder. daar komt bij dat onze moeder afgelopen oktober is overleden. dus al met al een zware strijd en niet alleen voor haar.
    we zetten alles op alles om haar huis klaar te krijgen, ze gaat morgen eerst naar mijn vader.
    komt allemaal wel goed, maar zullen nog zware weken worden, met dat op en neer gereis naar het ziekenhuis.
    gelukkig hebben we een fijne familie, en we slepen mekaar er door wat er ook gebeurd.

10. mimi83

mimi83 Niet meer actief

sterkte voor je zus!!

ik heb alleen meiden kleertjes hier in mt. 44 anders had ik je ze opgestuurd. Hopenlijk krijgt ze snel de boel een beetje op de rit.

Mt 44 gaat zeker nog passen, shannon was 2455- laagste gewicht 2300 en verzoop ook in mt 44. Nu was ze wel heel compact. tot ongeveer 3 kilo passen ze in maat 44..
    v en d heeft een klein beetje hangen in normale prijscatagorie en prenatal heeft ook wat in 44 hangen.
    hier hadden we een spugertje en had dus echt minimaal 4/6 setjes nodig..soms 2 x per dag schoon goed aan..

Fijn dat het mannetje het naar omstandigheden goed doet.

11. Vlinder1987

Vlinder1987 Fanatiek lid

14 dec 2010
    1.795
    0
    0
    Ons mannetje heeft de eerste week geen kleertjes aangehad, na die week het allerkleinste maatje wat we konden vinden (weet maat niet meer precies) maar die was hem ook nog te groot!
    Uiteindelijk een hele boel kleine kleertjes gekregen want zoonlief groeide niet zo hard, hij heeft zeker tot hij bijna 4 maanden was, maatje 44/46 aangehad! Maar hij was ook wel erg klein hoor!!
    Ik kan desnoods hier bij zijn spullen nog wel eens kijken of ik iets heb voor je zus? Laat maar even weten! ;)

Liefs en sterkte, want het is niet niks!

12. jongenmeisje

jongenmeisje Bekend lid

2 jan 2012
    838
    0
    0
    maat 44 kun je zeker wel gebruiken. bij de prenatal leuke collectie en niet duur. volgens mij heb ik nog wel een jongensrompertje liggen. Als je me een adres pb stuur ik het wel op. Evne goed zoeken. ik hoop dat alles goed gaat met je zus en haar zoontje.
    ligt hij in een ziekenhuis waar een ronald mc donald huis bij zit dan is dat zeker een aanrader om naar toe te gaan, geeft heel veel rust.

13. TriCo77

TriCo77 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    1.591
    0
    36
    Vlinder en Jongenmeisje, ik pb jullie even

hier is geen ronald mc donald huis. nu is het ook niet zo ver, een kwartiertje met de auto. maar toch....
    mijn zoon heeft in het amc gelegen, wij waren toen in het ronald mc donald huis, wat is dat fijn, lekker dicht bij je kindje te zijn dan.

14. nedjla

nedjla Fanatiek lid

16 jun 2008
    1.773
    40
    48
    hoi mijn zoontje was 1430 gram en die had maatje 40 aan die dingetjes kun je ook kopen in het ziekenhuis maar ik vondt het niet goedkoop maar prenatal heeft ook prematuren kleertjes

Deel Deze Pagina