Bijna bevallen, wie nog meer?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Ickuzz, 12 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. McDsee

McDsee Niet meer actief

Bij jou wil het ook nog niet echt vlotte hè?! De kleintjes zitten veel te lekker.
    De 3e ballon is inmiddels geplaatst, de tweede is geknapt! T zit echt niet mee. Zo af en toe lichte weeën/krampen.

2. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.771
    18.916
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Hier gebeurt ook nog niks, maar ik ben natuurlijk ook nog niet begonnen met inleiden ofzo. Morgen naar de verloskundige. Ik ben nooit zo'n voorstander geweest van strippen, maar inmiddels ben ikw el zo ver dat ALS er ontsluiting is, dat ze het mag doen. Dinsdag naar de gyn voor serotiniteitsonderzoek. Ik hoop dat ik gelijk mag blijven of uiterlijk de andere dag kan terugkomen om te beginnen met inleiden!

3. McDsee

McDsee Niet meer actief

Heb nu 48 uur (!) met een ballon gezeten, krampen en weeën weggepuft. Te weinig ontsluiting, mag nu 24 uur weeën en krampen weg puffen met gel. Als er morgen niet voldoende ontsluiting is dan krijg ik keizersnede of word naar huis gestuurd en iedere dag controlle.
    Ben benieuwd of iemand dit ook zo ooit heeft mee gemaakt bij 42 weken zwangerschap! Ben kapot

4. Linn11

Linn11 Actief lid

16 dec 2012
    197
    0
    0
    Jeetje mcdsee wat heftig!! Je kunt zo niet door blijven gaan toch. Je gaat er zelf lichamelijk kapot aan. Straks geen kracht meer om te puffen. Is dit je eerste?
    Wat wil je zelf? Gaan voor de keizersnede? Ik zou me niet weer naar huis laten sturen meis... Sterkte en succes!!!!! Ik blijf je volgen

5. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.771
    18.916
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wat rot McDsee! Ik hoop dat het nu met de gel wel vlot gaat.

Ik had net controle: baarmoedermond nog stug, net een vingertopje ontsluiting. Ze heeft gestript, voor zover dat ging. Ik hoop dat dit een zetje geeft dat voldoende is! Anders morgen naar de gyn. Als ik daarom vraag, kan ik woensdag ingeleid worden.(En daar ga ik zeker om vragen!)

6. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Wat heftig zeg! Ik hoop echt voorje dat er nu eindelijk wat gaat gebeuren!
    Heel veel succes!!

7. Brynn

Brynn Actief lid

15 jun 2012
    188
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sterkte en succes allemaal! Ik ben morgen uitgerekend:)

8. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.771
    18.916
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    @McDsee: Mijn man kwam vandaag thuis met een geweldig bakerpraatje, ik wil hem even met je delen. Een collega van hem verkondigde dat kinderen die laat geboren zijn, snel doorslapen. Dus wie weet betaalt het lange wachten zich nog terug straks en slaapt je baby na twee weken al door. ;)

9. Anneka

Anneka Lid

9 apr 2011
    50
    6
    8
    NULL
    NULL
    McDsee: wat spannend allemaal! Ik hoop voor jet dat er snel verandering in komt.
    Wij hebben goed nieuws. Onze dochter is 11 dagen overtijd uit zichzelf gekomen. Wij zijn erg blij!

10. Linn11

Linn11 Actief lid

16 dec 2012
    197
    0
    0
    Mcdsee hoe gaat het??? Al even niks vernomen, ik duim dat je bent bevallen en alles goed gaat!!

Tupp al iets?!
    Gefeliciteerd anneka!!! Hoe heet ze?!

Hier net op controle geweest. Ze kon amper bij de baarmoeder en toen ze m even snel kon aantikken kon ze iig zeggen dat er nog geen sprake was van enige ontsluiting...mmmm. Ze zei: vandaag ga je iig niet bevallen maar het kan natuurlijk vanavond ineens op komen zetten. Baalde wel want hoopte dat er al iets zou zijn...

Nu maandag strippen en dan woensdag gesprek in t ziekenhuis als er nog steeds niks is.

Succes allemaal!

11. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.771
    18.916
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Gefeliciteerd Anneka!

Hier vandaag het serotoniteitsonderzoek gehad. Ctg en vruchtwater in orde. Geen medische noodzaak om in te leiden, maar het mag wel. De baarmoedermond wordt iets weker, maar nog steeds niet verstreken. Wel bijna 2cm ontsluiting ;) Joepie. Dus nog een keer gestript em afgesproken om overmorgen in te leiden.

12. McDsee

McDsee Niet meer actief

Hallo allemaal!

Allereerst Anneka van harte gefeliciteerd!

Vanochtend had ik na 48 uur ballon en 24 uur gel het geweldige aantal van 1(!) cm ontsluiting bereikt. Na een lang overleg kreeg ik in de ochtend te horen dat ik een keizersnede zou krijgen, dezelfde ochtend nog!! Ik had één wens uitgesproken naar de gyn, dat zodra onze jongen geboren was hij 1 seconden tegen mijn hoofd zou worden gehouden voor hij meegenomen zou worden. De gyn begreep mijn wens heel goed, maar zei dat hij echt niks kon beloven en dat het ook van het ok personeel zou afhangen. Hij ging weg en ik wilde net met mijn man op de gang lopen toen ik het bericht kreeg dat het gelijk al ging gebeuren en dat ik klaar moest gaan liggen.
    Nog geen half uur later en een snelle uitleg over de gang van zaken lag ik op de OK! En toen kwam het magische geluk, ik zou geen gewone keizersnede krijgen, maar een natuurlijke zoals laatst bij Operatie Live!! Cóólll!! Ging klaar zitten voor de ruggenprik en zoals mijn gyn al eens opmerkte heb ik een extra laagje en was de ruggenprik geen makkelijke opgave. Dit heeft dan ook heel lang geduurd en ik viel bijna flauw omdat ik het te benauwd kreeg. Maar het moest lukken want anders kon de natuurlijke manier niet doorgaan dus had om koude washandjes gevraagd en probeerde zo goed als mogelijk mee te werken. Gelukkig lukte het toen ik anders ging zitten en heb ik echt de mooiste keizersnede ooit mee gemaakt!! Om 11:58 is onze zoon geboren en na een hele snelle controle kreeg ik hem op mijn borst terwijl ze me aan het dichtmaken waren. Mijn man heeft hem zelf mogen aankleden, wegen en reflexen mogen testen, alles was super. Ben mijn gyn en alle medewerkers binnen in de OK eeuwig dankbaar!
    Onze zoon maakt het uitstekend!

Iedereen die nog moet, héél veel succes en hoop dat jullie snel mogen genieten van een wonder!

13. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.771
    18.916
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Van harte McDsee! En wat fijn dat je natuurlijke keizersnede kreeg. Dat zou ik ook willen, als dat noodzakelijk zou zijn. Helaas vrees ik dat wij daarvoor naar een ander ziekenhuis zouden moeten. Dus in geval van spoed is het sowieso niet mogelijk.

Ik las hier op het forum en ook elders op internet een aantal goede ervaringen met het breken van de vliezen voor het echte inleiden. Dan zou een thuisbevalling nog wel kunnen. Dus ik neem morgen toch nog even contact op met de verloskundige. Gisteren had ik 1 cm ontsluiting, vandaag (bijna) 2. Inmiddels twee keer gestript, laten we hopen dat ik daarmee morgen toch op die 3 cm zit die nodig zijn om de vliezen te breken!
    En anders donderdag maar inleiden.

14. McDsee

McDsee Niet meer actief

Ik hoop voor je dat het snel goed gaat lukken!
    Deze manier van keizersnede hebben ze in dit ziekenhuis afgelopen week voor het eerst half half gedaan en bij mij werd hij dus voor het allereerst volledig uitgevoerd. Er waren dan ook veel spannende en gelukkige gezichten in de OK. Ik was een perfecte patiënt om dit uitteproberen, omdat er geen gevaar dreigde de ctg's toonde al dagen goede resultaten.

15. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.771
    18.916
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wil je vertellen welk ziekenhuis dat was of houd je dat liever privé?

16. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Mcdsee gefeliciteerd met jullie zoontje!!

17. Katie88

Katie88 Actief lid

12 apr 2013
    371
    176
    43
    NULL
    NULL
    McDsee wat fijn, eindelijk! Gefeliciteerd!
    Heel veel succes morgen tupp, hoop dat het gaat lukken, zou tijd worden!

18. Linn11

Linn11 Actief lid

16 dec 2012
    197
    0
    0
    Wauw super te horen, mcdsee!!! Gefeliciteerd met je prachtige zoon!! Nu is het tijd om te genieten. Lig je nog in het ziekenhuis?! Hoe werkt dat eigenlijk bij een keizersnede?! Tupp heel veel succes morgen, ik duim dat je vandaag op de 3cm zit!!

Hier verder ook nog niks....

19. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.771
    18.916
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    De verloskundige is kangs geweest. De gyn had het gisteren over bijna 2cm ontsluiting, maar zij over 1 cm. Vliezen breken kon dus niet. Wel (nog een keer) gestript. Ze gaat met de gyn overleggen of ze morgenochtend nog een keer langs kunnen komen (dus voor vertrek naar het ziekenhuis) om te zijn of ik dan meer ontsluiting heb, zodat ze alsnog mijn vliezen breken en ik bijv. nog een halve dag thuis afwacht. Daar belt ze me nog over terug.

20. McDsee

McDsee Niet meer actief

Dankjewel! Ik lig nu nog in het ziekenhuis, maar mag morgen ochtend vroeg naar huis. Heb me vanmiddag al gedoucht en heb om 18:00 uur een wandelingetje van 10 minuten gemaakt. Heb echt bijna geen pijn, ongelooflijk. Mag de aankomende 6 weken bijna niks doen, mag niks tillen alleen de kleine, maar iets anders van het zelfde gewicht mag niet.

Deel Deze Pagina