27 weken en verhoogde bloedsuiker spiegel

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Shar079, 19 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shar079

Shar079 Actief lid

15 jul 2013
    384
    0
    16
    Ik werk als franchise ondernemer voor Juiceplus we
    Rotterdam
    Hoi,

ik moest eergisteren naar de verloskundige voor controle. Alles was goed, de groei van het kindje, hoofdje van het kindje ligt omlaag (baarmoeder) maar dat kon nog veranderen zij ze. Maar nu was de bloedtest niet goed en had ik een lichtelijke verhoogde suiker-gehalte.
    Nu moet ik pas in in Jan. naar t ziekenhuis voor een glucose-test, dat is zo een test dat je nuchter geprikt wordt, en daarna zo een vieze glucose drankje naar binnen moet werken (JAKKES) ik zie er nu alweer tegenop. ik heb namelijk al eerder zo een test gehad.

Maar en nu? moet ik mij nu erge zorgen maken? ik weet wel dat ik de laatste tijd onzettend gezondigd heb met lekkere zoeternij...

:(

2. deesje84

deesje84 Actief lid

17 dec 2012
    244
    0
    0
    huisvrouw
    ter aar
    hoi

ik lees even met je mee ik moet namelijk ook in jan naar het zh voor zo een test

dan ben ik ongeveer 27 weken zwanger

de test word bij mij gedaan omdat er suiker inde familie voorkomt en omdat ik een o resus negatieve bloedgroep heb
    dan zou het zowiezo moeten zoals ik heb begrepen

groetjes

3. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Ik heb zo'n test gehad en het stelt niet veel voor. Je word eerst nuchter geprikt, dan krijg je een zoet ranzig drankje en dan 2 uur later prikken ze weer. En als die 2e prik boven een waarde van 7 uitkomt dam spreken ze van zwangerschapssuiker.
    Ik werd toen overgedragen naar de gyn. en ik moest langs een dietist. Eerst kijken ze of alleen een dieet voldoende is, mocjt dat niet zo zijn dan kan het dat je insuline moet spuiten.

Maar goed, bij mij viel het allemaal reuze mee en ik heb mij niet altijd aan het dieet gehouden en mijn zoontje woog bij de geboorte 3235 gram, dus hij was absoluut niet te zwaar/groot. Maar dat verschilt natuurlijk per persoon.

Deel Deze Pagina