Dagjes weg

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door aboe, 4 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. aboe

aboe Actief lid

2 okt 2012
    246
    10
    18
    Zoals de rest van Nederland hebben wij vakantie. Ik ben alleen thuis met drie kinderen (alle3 onder de 6 jaar) en mijn man is werken. Aangezien mijn man de auto mee heeft, moeten wij alles lopend of fietsend doen. Geen probleem, maar hoe pakken jullie dit aan?
    Durven jullie lange reizen te maken met de trein en/of bus? Of zijn jullie toch gebonden aan plaatselijke uitjes?

2. McDsee

McDsee Niet meer actief

Serieus 3 onder de 6, weet al amper 1 bij me te houden, zou niet met 3 kids een trein of bus uit durven stappen, kom minstens 1 hand te kort. Maar wellicht heb jij die handigheid al lang te pakken.
    T wordt iig lekker weer dus je zou ook een badje op kunnen zetten.

3. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ik ging er altijd wel op uit. Ik leerde ze op drukke momenten de buggy van de jongste vast te houden dan had je ze mooi bij elkaar. Maar met een tas met broodjes en drinken naar de speeltuin is ook al een gezellige belevenis opzich.

4. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ik ga heel vaak met drie kindjes (onder de 3) alleen weg met de trein en metro. Gaat heel goed. Jongste twee zitten in de wagen. De oudste van 2,5 zit naast me op een stoel en loopt aan het handje mee.

5. aboe

aboe Actief lid

2 okt 2012
    246
    10
    18
    Ik denk dat ik meer bomen zie dan normaal 😊 Ben namelijk ook nog eens 25 weken zwanger. Het lijkt namelijk of er storm op komst is bij mijn kinderen. Zou vandaag naar het spoorwegmuseum gaan maar door het niet luisteren durfde ik het toch niet aan.
    Ik vroeg mij dus echt af hoe andere mensen dit doen.

6. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.868
    5.107
    113
    Ik ga regelmatig met de bus/metro/trein weg met de kinderen. Inderdaad hand vasthouden van de oudste. En de spitsuren vermijden.
    Het is ook een kwestie van wennen. Eerst zag ik het echt niet zitten om met het ov te gaan met een duowagen. Maar als je het vaker doet, wordt het steeds makkelijker.

7. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Ik ga met vier kinderen ( 7 maand 2,5 jaar 5 jaar en 7 jaar) gerust met de trein of bus, baby in de draagzak, peuter in de buggy en de oudste twee gewoon " los" naast mij, gaat tot nu toe prima.

8. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Ik heb er maar eentje, maar vind het soms binnen Amsterdam wel een uitdaging met het ov. (In de tram mogen max. 2 kinderwagens/buggy's. En rolstoelen krijgen voorrang. En dan heb je nog toeristen met rolkoffers. Vaak mogen we er nog bij, maar het is niet erg comfortabel.) En dl wil het liefst uit de buggy en ook op een stoel, dus die moet ook een beetje bezig(rustig) gehouden worden. Maar al met al zou ik het gewoon eens proberen. Als het niet leuk gaat keer je gewoon weer om?

9. Luja

Luja Niet meer actief

Tuurlijk lekker een dagje weggaan!
    Ik kwam alleen te staan toen mijn kindjes 1,5,5 jaar oud waren.
    Je redt je prima met de bus/trein. Alles is tegenwoordig prima bereikbaar en met de dagje uit kaarten van jumbo is het nog betaalbaar ook :) ik ga op vrije dagen altijd ertussenuit met de kinderen!
    (Wij hebben dan wel een auto, maar omdat ik student ben gaan we gratis met de trein. Dus de auto blijft lekker thuis.)

Deel Deze Pagina