Problemen met de aannemer

Discussie in 'De lounge' gestart door Only me, 4 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Only me

Only me Niet meer actief

Pfff, nu ben ik het toch zo ontzettend zat dat ik het even van me af moet schrijven!
    In december 2007 hebben wij een kavel gekocht om ons eigen huisje hierop te kunnen bouwen. Heerlijk een nieuwe start maken in een nieuwe stad! :D
    Na vele tips van andere mensen en op internet gekeken te hebben besloten wij om ons huis via een Duitse tussenpersoon te laten bouwen. Dit scheelt aanzienlijk in de kosten, en er zitten zoveel plusplunten aan dat wij gelijk enthousiast was.
    Wel gingen wij dus in zee met een tussenpersoon en niet direct bij de aannemer.

De bouw begon in Janauri 2008, uitgraven, heipalen slaan, fundering storten etc, alles liep op rolletjes. Totdat het metselwerk begon.
    Ons tussenpersoon werkt al jaren met dezelfde aannemers, o.a. voor het metselwerk, kozijnen, dak, sanitair en noem maar op.

Toen begon het metselwerk.. ging perfect, maar toen kreeg de aannemer een herseninfarct in juni 2008. De bouw lag per direct stil en wij hadden geen idee wat er aan de hand was, onze tussenpersoon kreeg niemand van die aannemer te pakken. Uiteindelijk kregen we bovenstaande verhaal te horen en zou het bedrijf verder gaan. Nou niet dus! De aannemer wilde per se eerst geld zien voor hij verder zou gaan! Hij had het aannemersbedrijf overgenomen en wilde eerst dat alle klanten netjes zouden betalen. Ja daag, wij hebben al 3 maanden hypotheek, bouwaansluitkosten, electra etc etc betaald.. Maar nee hoor, geen gehoor. Veel getouwtrek en nog niets gebeurd. Onze tussenpersoon heeft een advocaat ingeschakeld en die vechten het nu onderling uit...

En dan zit alles ineens tegen.. Je raakt zwanger (aan de pil, maar zijn wel dolgelukkig), mijn contract wordt per eind februari niet verlengd, en nu dus is het huis pas eind juli ongeveer klaar zoals de planning ervoor staat!

Zucht, ik word hier zo moe van.. sorry voor mijn geklaag, maar wie weet komt iemand met leuke ideetjes hoe wij onszelf even goed op kunnen vrolijken! Of misschien heeft iemand ook zoiets meegemaakt, en tips voor ons?

Thanks ladies..

Liefs, Kim

2. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Je rechtsbijstandsverzekering bellen, je hebt een contract getekend en hij heeft alles zo overgenomen, kan hij niet opeens zijn eigen regeltjes gaan verzinnen. Sterkte!

3. Only me

Only me Niet meer actief

Thanks Jo79,

Helaas schiet dat niet op, onze tussenpersoon heeft een advocaat ingeschakeld en die zijn het nu onderling aan het uitvechten. Pas volgende week horen we meer....

pfff

Deel Deze Pagina