Bijna constant harde buiken, wordt er chagerijnig van..

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Bubblez, 27 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ja ik dacht idd toch maar even bellen.. Gelukkig dus niks engs verder, jeetje dat zou wat geweest zijn

En dat hoop ik ook.. Dat is stiekem helemaal niet zo fijn :p

2. Riverdale87

Riverdale87 Fanatiek lid

15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Ze kunnen met inwendige echo je cervix lengte meten, dat zou ik vragen.

Zoontje gaat 1 dag ‘gewoon’ naar de opvang, voelt heel lullig maar ik heb die dag echt nodig. Mijn man werkt vier dagen dus ik heb drie dagen met hem alleen. Wel pittig en ik voel me vaak schuldig dat we niet gewoon even wat leuks kunnen doen...

En jij? Elke dag thuis lijkt me loeizwaar

3. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Oh goeie tip! Ze hebben het nu twee keer gevoeld. Volgende keer krijg ik sowieso een echo, dus dan ga ik die zeker vragen! (ook even aan H gezegd, dan kan hij het onthouden :D haha)

Ik begrijp je compleet, het voelt ook lullig maar je moet soms.. :( Wel fijn dat je man vier dagen werkt, dat scheelt je dan toch weer! En drie dagen is ook pittig hoor.. poe... Misschien wat leuke dingetjes in huis halen om samen op de vloer te doen? Ik ben ook nog zoekende :p

Ik ben elke dag thuis met J, behalve de woensdag dan gaat hij naar mn schoonmoeder. Dus dan heb ik even rust en kan ik echt relaxen en niks doen. Maar verder, H werkt 5 volle dagen (al heeft hij nu nog even vakantie deze week) en op zaterdag is hij eigenlijk ook standaard weg. Dus de zondag is wel echt rustdag verder nog. Maar de rest, is voor mijn rekening. En dat is best heftig soms.. Vooral als hij zoals gisteren een dreumesdramdag heeft.. Man man man :p

4. Riverdale87

Riverdale87 Fanatiek lid

15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Ik ken het. Ik wil heel graag leuke dingen doen maar ik val al in slaap voor hij zelf moe is.
    En ze voelen het haarfijn aan he, dat er wat gaat gebeuren en dat je niet topfit bent.

En zeker vragen of ze even willen meten, twee tellen werk ;)

5. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ja helaas wel ja..
    Wat ik trouwens wel echt fijn vind nu is zwemmen, wij doen elke week peuterzwemmen en dat is echt onze ochtend. Ben wel compleet uitgeteld erna en hij ook maar dat is goed te doen :p

Ja goede tip! Thanks!

6. Riverdale87

Riverdale87 Fanatiek lid

15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Goed idee! :)

Bubblez vindt dit leuk.
  7. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Ik had het bij mijn vorige zwangerschap ook vanaf week 16.. Met de week werd het erger en de laatste 10 weken ofzo kon ik haast niks meer.. Geen ultieme tip, maar lekker met een kruik op de bank en een kopje thee was het beste :) zwemmen ging hier ook niet.. Succes:(

8. Ashleyrachel

Ashleyrachel Fanatiek lid

10 aug 2016
    3.292
    2.189
    113
    Vrouw
    enschede
    Hier ook zo extreem veel last van harde buiken.
    Moet mezelf echt op de rem trappen met dingen doen. Zo vervelend. Hier zij de gyn dat zolang ik ze niet 10x in een uur had het er allemaal gewoon bij hoort.
    Wel mega rot gevoel zeg, ik heb dan echt het idee alsof me buik ontploft en ik geen lucht krijg.

9. Eva2011

Eva2011 Niet meer actief

Idem. Net hangend en puffend op het winkelwagentje mijn boodschapjes gedaan. En na het tillen van 'maar' twee tassen heb ik vriend gevraagd de boodschappen op te ruimen en te koken.

Ben t zat!

Koken is ook zoiets. Een half uur bij het fornuis staan is niet prettig. Ik zit tegenwoordig al... het ikea krukje staat standaard in de keuken.

Zal er allemaal wel bij horen maar herken het absoluut niet van de vorige twee keer. Heeft t te maken met t feit dat t de derde is?

10. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Pfoe ik mag toch hopen dat ik het vol blijf houden. Ik kan me oprecht niet indenken hoe dat zou moeten met kind en huishouden
    .

11. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Zo voelt het hier ook.. ik sta dr soms van te puffen.

En ik heb er in die zin meer dan 10 per uur, omdat t non stop is.. maar ze kunnen dr dus niks mee..

Nog een dikke week tot de echo, ik eis dan ook dat ze het weer controleren.. ik wil het gewoon weten als het echt te vroeg gaat beginnen; ga dat niet afwachten ofzo..

Sterkte jij ook meis.. stom..

12. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ze zeggen idd dat het bij volgende kindjes erger kan zijn.
    Hier is geen derde. Maar mn tweede. Ik weet t dus niet.

Ik weet wel dat er hier geen derde komt hagahaha

Eva2011 vindt dit leuk.
  13. Ashleyrachel

10 aug 2016
    3.292
    2.189
    113
    Vrouw
    enschede
    Anders gewoon tussendoor extra bellen hoor! Als je het helemaal niet vertrouwd...
    hier ook nog 3 weken tot de echo....
    heb nog nooit zon lange periode geen echo’s gehad gewoon 10 weken niet!
    Zenuwslopend!

14. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik voelde me maandag al een zeikerd om te bellen :p maar zolang het blijft zoals het was (en dat doet t ook) ga ik gewoon nog een week wachten.
    Maar mag het erger worden of krijg ik een knagend gevoel dan bel ik wel.

Ik wil simpelweg dat ze het vanaf nu goed blijven monitoren. Liever te vroeg ontdekt dan te laat.

Het stomme is wel. dat van die buitenkant is open maar de binnenkant niet. Ik kan met google simpelweg niet vinden wat dat dan is. Is dat het verweken van de baarmoedermond? Ik zie nergens dat een baarmoedermond uit twee delen bestaat en de een al eerder open kan staan.
    Ik vertrouw mn vk wel, maar hou altijd van lezen en weten waar ik aan toe ben.
    Want is dit nou echt normaal normaal; of is er toch wel "iets" aan de hand daar.

15. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    Wat ik toen had was wel al een cm ontsluiten (buitenkant?) maar ik was nog niet verstreken (tuutje zoals dat ook noemden toen)

Ik heb toen ook zoooveeeeeel harde buiken gehad, elke x urine controleren en elke keer was dat niet aan de hand natuurlijk.
    Rustiger aan doen was het advies, maar ik lees dat je sowieso niet werkt dus op dat gebied valt voor jou geen winst te behalen dan.
    Misschien kijken of je je zoon een dag kunt uitbesteden? Dat je even een dag helemaal niks hoeft?
    Boodschappen zou ik lekker nu al laten bezorgen als je zoveel last hebt. Scheelt je een vermoeiende trippel door de supermarkt en sjouwen. Wij hebben zo’n hoge kruk staan van de ikea, die we kunnen gebruiken bij het koken (gekocht omdat ik soms teveel last heb van mn bekken- ik hang tegen bekkeninstabiliteit aan). Hij was niet erg duur, misschien is zoiets nog een optie voor je?
    Ook douchte ik op een gegeven moment zittend, had gewoon een plastic krukje neergezet :D

Bij mij lag ze niet dwars overigens, maar werd als oorzaak genoemd teveel stress van het werk (niet eens qua werkdruk ofzo hoor, maar kwam door de samenwerking met een allesbehalve fijne collega)

Kruikje op de buik wilde nog wel eens helpen te ontspannen, altijd zo’n rot beklemmend gevoel die harde buiken weet ik nog. Sterkte @Bubblez !

Ben benieuwd hoe t bij mij dit keer zal gaan...nu een andere baan en nu zijn de collega’s erg leuk maar is de werkdruk weer veel te hoog (ben nog herstellende van overspannenheid)

16. Ashleyrachel

10 aug 2016
    3.292
    2.189
    113
    Vrouw
    enschede
    Hoef je je helemaal geen zeikerd om te voelen hoor! Het is wel je kindje waar het om gaat.
    En als jij je zulke zorgen maakt elke keer dan krijg je ook automatisch meer harde buiken lijkt me.
    Tenminste vrienden zeiden dat laats tegen me, ondanks dat je misschien fysiek niet druk bent... maar het wel misschien in je hoofd kan het ook extra veroorzaken.
    Wat betreft baarmoedermond enz ik heb er ook weinig verstand van.
    Moet ook eerlijk zeggen dat ik sinds de positieve test niet meer gevoeld heb, enz. Deed dit eerder nog wel eens om de vruchtbare dagen te bepalen. Maar nu ik zwanger ben is het daar echt een verboden gebied :p

Hoe lang heb jij nu al geen echo gehad dan?
    En wellicht toch wat minder nog in huis doen, soms lijkt het alsof we niet veel dien, maar een wasmand verslepen kan hier soms al de aanstichter zijn voor de harde buiken.

17. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Balen van je werk zeg.. stapje terug tzt een optie?

Urine laat ik morgen checken, van de week vergeten en kweek had dan geen zin meer ivm weekend.

Boodschappen bestellen moet ik maar mee beginnen idd.
    Die stoel had ik bij j ook, ik bestel hem bij t kraampakket. Wil ik ook een dezer weken vast doen..
    Die stoel is slim! Ik ga dr gelijk naar kijken!
    Zoon gaat al elke woensdag naar mn schoonmoeder, die dag scheelt al. Ik wil hem eigenlijk niet meer missen..

Kruikje ga ik idd vaker doen. En verder is het dom afwachten geloof ik.. ppff :p

BabyFG vindt dit leuk.
  18. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Vergeleken bij mn zoon, en zo voel ik mij ook, ben ik mega zen. Ik ben echt amper bang of dat ik me zorgen maak. Alleen die harde buiken in combinatie met krampen vond (en vind) ik wel wat rot ja :p

Ik zit zelf niet in mijn vagina. Absoluut nooit dus geen idee hoe het voelt :p

Oh en volle wasmanden doe ik idd ook niet meer. Mn man versjouwt ze naar boven en beneden en naar de droger. Het enige zware wat ik nog til is onze zoon af en toe, al loopt hij sinds een kleine twee maand en dat maakt t wel makkelijker!

Ik heb met 8 en 10 weken een echo in t ziekenhuis gehad. Toen "pas" weer de guo met 19 weken. En sindsdien niks meer. Bij mijn huidige vk krijg je met 30 weken nog een groeiecho, mn vorige deed dat ook niet eens.
    Verder met 36 weken de liggings echo en dat is het.

Met mn zoon had ik enorm veel behoefte aan echos om maar die bevestiging te hebben dat het goed was. Nu heb ik dat niet. Tuurlijk vind ik haar zien geweldig, maar ik voel dr en heb behoorlijk wat vertrouwen in mn lijf. Dus dat maakt het voor mij dit keer wel makkelijker.

Ga je geen pretecho doen?

19. Ashleyrachel

10 aug 2016
    3.292
    2.189
    113
    Vrouw
    enschede
    Oh dat zijn idd niet veel echo’s :)
    Ik moet nu intotaal tussen de 20 weken echo (was de laatste) en de 30 dus heel lang wachten. Dat mevrouw volop schopt geeft wel een gerust stelling :)

We wouden een pret echo maar alles in de buurt zit helaas vol :( dus we slaan hem over. Helaas :)

20. Gwenvd

Gwenvd Bekend lid

3 dec 2017
    703
    554
    93
    Vrouw
    Ik heb het bij mijn zoontje ook heel erg gehad. En ja het zal er bij horen maar rust hielp toch echt. Ik lag vanaf 30 weken bijna ee hele dag op bed. Nadat ik een keer harde buiken om de minuut kreeg moest ik stoppen met werken en echt gas terug.

Deel Deze Pagina