Hai lieve hardwerkende vks!! Aller eerst toch nog is een keer TOF dat jullie hier vragen zo goed mogelijk proberen te beantwoorden met liefde & passie voor jullie vak! Ik heb wel een vraagje: Ik heb weet sinds een kleine week dat ik zwanger ben (via iui) en heb het constant verschrikkelijk koud! Het lijkt zelfs soms erger te worden. Dingen als een kruik, thee, dikke sokken, een dekentje en de verwarming een tikje hoger helpen soms wel en heel soms ook niet (wel maar dan bijv. kort). Mijn vriend heeft het helemaal niet koud en soms zelfs warm terwijl ik mopper. Nu is mijn moeder op dit moment ook veel bij ons thuis en ook zij heeft het totaal niet koud L Verder zijn vaak mijn handen ook koud, en ik weet dat ik in het verleden een vrij lage bloeddruk had (bijv. na een curettage en een andere keer bij een maag/darm infectie à opname in het zh) Kan dit door de zwangerschap komen? Of ligt het eventueel aan me bloeddruk? En kan het kwaad? Wat zou ik mogelijk nog meer kunnen doen? 23/12 staat trouwens de 1e echo op de agenda dus tot die tijd koukleumen zie ik niet echt zitten. Voel me er ook zo zwak daardoor. (ik spuw trouwens NIET, ben erg veel/vaak moe en gevoelige borsten) Nou hoop dat jullie mogelijk advies hebben. Liefs Sjors
Hallo, Graag volgende keer standaard lettertype gebruiken, dit leest heel vervelend. Helaas is hier niks aan te doen, het kan van een lage bloeddruk komen, maar daar kan je niks aan doen. Beter een lage bloeddruk dan een te hoge. Door de verbeterde doorbloeding die je krijgt in de zwangerschap word het hopelijk snel beter, want de meeste zwangeren hebben het juiste warm. Groetjes Ineke