Bijna cryo terugplaatsing voor wonder nummer 2!

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Liesjuh1977, 1 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    @Liesjuh: idd heel veel sterkte! Het lijkt me enorm ingrijpend om dat van dichtbij mee te maken.

2. Liesjuh1977

Liesjuh1977 Fanatiek lid

2 jan 2013
    1.381
    0
    0
    werkzoekend
    Hilversum
    @ER14: Bij ons is de terugplaatsing op 6dgn na het zetten vd Pregnyl. Ik had vandaag een positieve uutgangsecho.

@Genesis: Ik hoef enkel morgen Pregnyl te spuiten om de eisprong op te wekken. Voor cryo terugplaatsing in eigen cyclus verder niets nodig. Ik vraag me nog steeds wel af waarom ik met een cryo terugplaatsing geen Utrogestan hoef te gebruiken. Iemand daar erving mee?

@Stiertje: Ik hoefde alleen een verwijsbrief te vragen en kreeg een korte intake in het zkhs met uitleg over cryo terugplaatsing.

3. Fee86

Fee86 Actief lid

20 sep 2013
    185
    3
    18
    NULL
    NULL
    Sorry dames maar ik moet ff iets kwijt. Wij waren 2 weken geleden bij fertiliteitsarts om terugplaatsing van een cryo te bespreken. Moeten wachten tot volgende menstruatie en dan mogen we starten. Nu merkte ik afgelopen week wat symptomen die ik herkende van eerste tijd bij mijn zoontje... Misselijk, stekende pijn onderbuik en liezen..... Zou het dan toch??? Maar de kans zou zo klein zijn. Ik heb pcos en mijn man zeer slecht zaad. Daarom mochten we alles overslaan in zh vorige keer en zelfs geen ivf proberen maar meteen icsi. Ik dacht: 'ik doe gewoon ff een testje om mezelf te bewijzen dat er niets aan de hand is'. Avondurine, test die over datum was... Maar er kwam een licht 2e streepje!!!!!! Manlief naar dienstapotheek gestuurd, 2 nieuwe testen laten halen. En jawel hoor, ook die 2 licht maar duidelijk 2e streepje!!!!!! Hoe kan dit?? Maar vooral... Wow! Dankbaar!! Maar ik geloof het nog steeds niet hoor 😊

4. Liesjuh1977

Liesjuh1977 Fanatiek lid

2 jan 2013
    1.381
    0
    0
    werkzoekend
    Hilversum
    Waaaaattt? Gaaf! Ik ga je toch vast een beetje feliciteren hoor!

5. Genesis

Genesis Bekend lid

19 jul 2010
    638
    0
    0
    fiancieel adviseur
    stiertje: hier ook verwijsbrief huisarts en kort gesprek zkh samen met echo.

Liesjuh: Bij mij niet in eigen cyclus gezien deze waardeloos is.. Heb Progenova geloof ik en Utro. Vraag het na in zkh zou ik zeggen waarom je geen utro hoeft, zal je misschien meer rust geven? Ik moest hey sowieso omdat het niet in eigen cyclus is. Misschien is dat t verschil.

Fee: wat geweldig gefeliciteerd!

6. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    @Fee86: wat fantastisch!! Met recht een wonder! Gefeliciteerd!!

7. stiertje88

stiertje88 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.207
    360
    83
    Wow Fee wat super gefeliciteerd!

8. Fee86

Fee86 Actief lid

20 sep 2013
    185
    3
    18
    NULL
    NULL
    Dankjulliewel! Ik reken me nog niet rijk, er kan nog zoveel mis gaan... Ik vraag me wel af of ik nu ook die utrogestan tabl vaginaal moet gebruiken? Vast niet toch? En als het mis zou gaan, dan moeten we paar maanden rust houden voordat we cryo mogen? En mogen we dat nog wel aangezien we het nu 'zelf' kunnen. Veel vragen, fertiliteitsarts maar eens bellen komende week.

9. Liesjuh1977

Liesjuh1977 Fanatiek lid

2 jan 2013
    1.381
    0
    0
    werkzoekend
    Hilversum
    Vanavond Pregnyl gezet! Op naar de cryo terugplaatsing van komende zaterdag!

Weten jullie trouwens waarom er zoveel 6 dagen zitten tussen het zetten vd Pregnyl, de eisprong en de terugplaatsing?

10. Genesis

Genesis Bekend lid

19 jul 2010
    638
    0
    0
    fiancieel adviseur
    Liesjuh: spannend!

Ik dacht dat die dagen er tussen moeten zitten omdat ze zoveel mogelijk de natuurlijke cyclus nabootsen. Wanneer dan de cryo je baarmoeder ingaat is je lichaam ook in het juiste stadium ''voorbereid'' voor de innesteling. (zo is het mij ooit uitgelegd) Timing is bij IVF misschien wel het meest belangrijke ...

Heel veel succes as zaterdag.

11. Doortje81

Doortje81 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.453
    1
    0
    Hey Liesje, spannend...succes! Jij dus ook 4 cryo's! Ik vind 2 in een rietje altijd zo oneerlijk omdat ze er toch geen twee terug gaan plaatsen. Of bij jullie al wel?
    Pregnyl zet je altijd 2 dagen voor je eisprong, dus morgen heb je dan je eisprong. Je cryo's zijn waarschijnlijk op dag 4 ingevroren, dus dan kom je op totaal 6 dagen uit.

Wow Fee, gefeliciteerd (voorzichtig natuurlijk) spannend zeg.... Ik hoor het wel vaker. De kwaliteit van zaad kan toch verbeteren met de tijd.

12. angellicus

2 feb 2013
    65
    6
    8
    Vrouw
    NULL
    NULL
    @liesjuh, wij zitten bij mck in leiderdorp, Mijn gevoelens gaan alle kanten op, dan voel ik weer wat krampjes en wat steekjes maar dan een hele tijd weer niks en daar wordt je zo onzeker van, het zegt allemaal niets dat weet ik ook, nog een paar daagjes en dan weten we het. ik kijk nu elke tegen zwtest aan en denk zal ik het doen :)

maar voor jou ook super spannend as zaterdag en dan de ellendige lange wachtdagen in. ik zal voor je duimen

@fee gefeliciteerd!! wat goed nieuws niet de mmm in :)

13. Liesjuh1977

Liesjuh1977 Fanatiek lid

2 jan 2013
    1.381
    0
    0
    werkzoekend
    Hilversum

14. Genesis

Genesis Bekend lid

19 jul 2010
    638
    0
    0
    fiancieel adviseur
    Doortje: dat klinkt wel logisch zoals jij dat uitlegd.
    Weer wat wijzer geworden.

Mocht het iemand van jullie meiden rust geven ik heb al 2 zwangerschappen achter de rug en bij beide zo ongeveer geen kwaaltjes gehad en 9 mnd lang niet 1x misselijk. Zeker niet in het begin iets dat erop zou kunnen wijzen dat het wel eens raak zou kunnen zijn. Dus iedere x voordat ik mocht testen was ik erg onzeker juist omdat ik niets voelde. Niets voelen kan dus ook juist positief zijn.

voor degene in de wachtweken en degene die er bijna inzitten
    ik hoop voor jullie mee dat het goed zit!

15. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Hoe is het hier?

Dames in de wachtweken, trekken jullie het een beetje?
    En Fee, is het al een beetje geland?

Hier besloten het lot een handje te helpen. Ik stel mijn menstruatie van oktober 2 weken uit. Daardoor valt de volgende menstruatie dan na de afspraak van 23 nov bij de Gyn en, kunnen we met een beetje geluk toch gewoon starten :D
    Erg he, maar nu maak ik dit jaar in ieder geval nog een kans. Anders was het januari geworden en dat duurde me echt te lang. Dus vanavond haal ik een Primolut op. En stiekem is dat ook wel weer prettig, dat je weer echt weer iets gericht kan doen.

16. angellicus

2 feb 2013
    65
    6
    8
    Vrouw
    NULL
    NULL
    @ER14, het begint nu wel spannend te worden zit nu op dag9,
    kon het vanmorgen niet laten en stiekem al een test gedaan maar die was helaas negatief. Ik weet het dat zegt nog helemaal niks :). heb nu al wel 2 dagen buikpijn alsof ik ongesteld ben en dat heb ik normaal niet voordat mijn cyclus begint. dus dat geeft een beetje hoop, ik had dat ook bij terugplaatsing van onze kanjer maar toen gebruikte ik utrogestan en nu helemaal niks.

Spannend zou wel leuk zijn als jullie dit jaar nog mogen starten.

17. angellicus

2 feb 2013
    65
    6
    8
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Nee die wachtweken zijn echt killing en volgens mij had ik net hele lichte bruine afscheiding dus denk dat ik morgen ongesteld word en dat het niet gelukt is pfffff :(

18. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Hoi Angellicus.

Wat een domper joh.. Ik kan me de teleurstelling zo goed voorstellen. It ain't over till it's over, maar vaak zit je gevoel wel goed met dit soort dingen en je kent je lichaam door en door. Mocht het inderdaad doorzetten, dan hoop ik dat je even een dag voor jezelf kunt nemen om stevig te balen en lief te zijn voor jezelf. Laat je weten hoe het gaat? Dikke knuffel!

Aan de andere dames, houden jullie het een beetje vol in de wachtweken?

19. Fee86

Fee86 Actief lid

20 sep 2013
    185
    3
    18
    NULL
    NULL
    Angellicus, heeft het door gezet? Ik denk aan jullie. Wat is het toch moeilijk en onzeker allemaal.

Ik geloof het nog steeds niet. We hebben volgende week nog ff lekker weekje vakantie geboekt. Ff relaxen. Eigenlijk wil ik zsm een echo maar ik denk dat ze daar toch nog een tijdje mee wachten. We hebben het nog tegen niemand gezegd en ook nog niet fertiliteitsarts durven bellen. Raar he!? Het voelt nog ff niet echt en 'ons geheim'. Hadden we met de eerste ronde niet natuurlijk.

Sterkte allemaal.

20. angellicus

2 feb 2013
    65
    6
    8
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Hier even een update, gister was dan eindelijk D-Day we mochten testen, had een klein beetje hoop omdat ongesteldheid nog niet had doorgezet. Maar tijdens de test werd ik ongesteld dat hakte er wel even in. Flink balen zeg. Ik hield het wel in me achterhoofd en je weet dat de kans klein is maar als het dan toch wordt bevestigd is dat toch wel even zwaar :( nu even balen en dan weer vol met moed naar poging 2. 27 oktober mag voor de echo cyclus dag 12.

Voor de meidem in de wachtweek heel veel sterkte en liesjuh succes vandaag met de terugplaatsing

Deel Deze Pagina