Genesis, ik snap het helemaal en ik zou inderdaad ook moeite hebben om een cryo niet terug te plaatsen. Ik hoop zo voor jullie dat dit een brusje is voor jullie meiden! Ik wilde ook altijd graag 3 kinderen en ben nu al heel blij met 1 hoewel ik inderdaad ook heel graag een broertje of zusje voor ons zoontje wil en eigenlijk ook wel heel erg graag voor mezelf . 3 zou echt heel mooi zijn en bij mij viel de punctie best mee dus ik zou een ICSI traject om 3 kinderen te kunnen krijgen niet schuwen, maar.... Mijn bekken pfffffff. Ik heb een heel zware zwangerschap gehad en ook veel harde buiken en pre eclampsie, dus ik ben heel benieuwd hoe een tweede gaat aangezien mijn bekken nog niet hersteld is. Toen ik zelf nog geen kindje had snapte ik wel dat mensen er graag meer wilden, maar ik vond inderdaad dat ze minder recht van spreken hadden. Nu ben ik het gelukkig zelf en vind ik inderdaad dat we ons gelukkig mogen prijzen, maar dat het ook logisch is dat we een sterke wens voor een tweede of derde hebben. Alhoewel dit bij ook echt wel daadwerkelijk een ander (veel minder wanhopig, maar meer gezondere spanning) gevoel geeft. Ik duim voor jullie Genesis! Juna, wachthal 8 ma tp? Dus 12 dpo? Dan kan het natuurlijk nog wel! Ik hoop het voor je! Maar je hoopt natuurlijk op een tuurstreepje op 12 dpo...
Doortje....zou het??? Ik heb er geen vertrouwen in......jeetjuh vind ww echt killing erger als de eerste x.
Doortje: Dankjewel voor je lieve reactie Oei, bekken toestanden lijken me idd erg pijnlijk. Heb je een bepaalde tijdslijn gekregen waarbinnen je zou moeten herstellen en voor een busje zou mogen? Juna86: frustrerend he dat wachten. Maar geef de moed niet op alles is nog mogelijk!
@Liesjuh: Mocht het VU niet willen meewerken aan utrogestan, dan heb ik eventueel nog wel voor je. Al snap ik het ook dat je dat soort dingen liever niet op eigen houtje doet. Is de teleurstelling een beetje gezakt? Of dringt het nu past echt goed door? @Genesis: ik herken helemaal wat jij zegt m.b.t. de cryo. Wij wilden in eerste instantie geen IVF poging doen. Uiteindelijk toch 1 poging gedaan onder het mom van 'dan kunnen we het afsluiten'. Die IVF poging was bijzonder succesvol, geen last van bijwerkingen etc en direct zwanger en nog 12 cryo's. Maar gek genoeg zijn 12 cryo's een vloek en een zegen tegelijk. Want enerzijds rekenen we ons rijk, het lukt vast wel, terwijl dat natuurlijk niet gezegd is. En anderzijds als het wel lukt, en zelfs als we uiteindelijk drie kindjes mogen krijgen, wat doe je dan met de eventueel overgebleven cryo's? Ik heb het daar gevoelsmatig nu al lastig mee. En ik voel iets meer tijdsdruk nu ik in het voorjaar 34 wordt. Ik zou bij voorkeur geen 2 kinderen na mijn 35e krijgen. En daar schaam ik me dan weer voor, al die wensen die ik nog heb. Ik hoop van harte dat jullie wens uitkomt en dat deze cryo uitgroeit tot een prachtig mooi mini-mensje. Succes met de primolut, mijn 2e week zit er bijna op en ik vind het heel pittig. @Juna86: wat hoop ik voor jou dat je verrast wordt! En dat hoop ik echt. Alleen weet ik hoe het is als je zelf een sterk voorgevoel hebt. Lastig om daar mee om te gaan. Probeer nog niet op te geven. @Doortje: de zwangerschap die jij hebt gehad lijkt me echt heel pittig en ik snap dat het je tegenhoudt nu. Ik ben de eerste 17 weken doorlopend ziek geweest van het spugen en vond het niet te doen. Daarna maagzuur en een baby die tot in week 30 overdwars in mijn buik lag waardoor mijn ribben aan de kant werden gedrukt. Ik heb me tot augustus afgevraagd; wil ik dat ooit weer meemaken? Het antwoord is; liever niet.. maar ik wil ook niet dat het hier stopt. Dus probeer er positief in te stappen en vertrouwen op de hulp van lief en familie als het echt zwaar wordt.
ER: dat is ook geen makkelijke zwangerschap geweest zeg. Begrijp helemaal wat je zegt mbt je wensen. Ik heb gaande weg moeten leren dat je ook in de mmm wensen mag hebben. Spannend ook weer voor jou! Ik wilde btw voor mijn 30e alle zwangerschappen hebben gehad, lekker naïef snap daarom heel goed dat je ook aan je leeftijd denkt. Bij de gebroken nachten van onze tweede leek het alsof ik 10 jaar ouder was opeens. Juna: heb je nog durven testen? Toen ik vanmorgen naar de datum keek moest ik aan je denken. Of ga je toch voor morgen? Zo spannend hè hoop zo dat je een mooie test vast hebt straks.
@Juna: wat ontzettend naar! Neem lekker tijd voor jezelf om weer op te laden en deze teleurstelling te verwerken. Dikke knuffel! @Genesis: Ik moet mezelf even corrigeren. Ik heb een heerlijke zwangerschap gehad en vond het fantastisch om zwanger te zijn. Die misselijkheid was ruk maar daarna was het voornamelijk genieten. Maar ik vond het ook pittig, en dan had ik het geluk dat ik toen elk vrij moment van de dag mijn rust kon nemen. Ik zie er tegenop om straks in een nieuwe functie, met een lieve dreumes en mijn studie ook nog zwanger te zijn en maar voor 60% te functioneren. Maar goed, uiteindelijk weegt dat dus niet op tegen het toch willen proberen.
ER: het is zeker anders wanneer je zwanger bent een nog geen kleine hebt rond lopen/kruipen. Maar net wat je zegt de rest neem je uiteindelijk voor lief. Mijn 1e zwangerschap was geweldig. Geen kwaaltjes of niets. Tweede heel veel bandenpijn en moe. Twee hele zware bevallingen gehad maar dat weerhoud ons (mij) ook niet tegen het allemaal nog een keertje willen. Ik ben nu 3 dgn Primolut aan het slikken en al 3 dgn knallende hoofdpijn. Kan niet herinneren of dat de vorige keer ook zo was. Nog 4 dgn slikken en dan is de hoofdpijn hopelijk ook weer weg.
@Genesis: primolut is troep! Ik heb gister mijn laatste pil gehad en had ook doorlopend knallende hoofdpijn. Probeer heel veel water te drinken. Ik ben ook gigantisch aangekomen! Grrr. Maar deze 3 dagen kun je iig afstrepen. Ben je er bijna!
ER: gelukkig ben jij er vanaf! Ik dacht eerst dat het aan mijn verkoudheid lag maar zelfs paracetamol helpt niet. Wat moet jij nu slikken of doen hierna? Ik moet hierna aan de Progenova.
Wij hebben 23 nov intake bij de Gyn. Ik heb dut vrijwillig gedaan om mijn menstruatie te verplaatsen. Anders was mijn eisprong rond kerst geweest en dan doet het ziekenhuis geen echo's etc. Nu verwacht ik na de intake mijn menstruatie en maken we hopelijk dit jaar nog een kans. De wachttijd viel enorm tegen, bijna 3 maanden. Bij mij hielp alleen diclofenac maar dat is ook wel een paardemiddel.
Dat is ook pittig inderdaad lijkt me. Ik hoop ook op veel helpende handen als ik zwanger mocht worden van nummer 2.
ER: sorry dat had je volgens mij al een keer eerder verteld, stomme vraag van mij. Je hebt groot gelijk hoor. Bij ons in het zkh zag ik in de wachtkamer ook een briefje hangen. Volgens mij tussen 15 december en 5 januari doen ze ook niets. Hoop voor jullie dat jullie nog vooruit kunnen dit jaar! Diclofenac schijnt zelfs hartkloppingen op te leveren en dodelijk te zijn. Sorry wil niemand bang maken maar daar was een tijdje geleden een hoop ophef over. Doortje: daar kun je dan ook weinig mee. Ik zou en jaar wachten ook te lang vinden zeker wanneer je weinig verandering ervaart.
Dat van Diclofenac wist ik niet! Goed juist dat je het zegt. Die schuif ik wel even aan de kant. Hopelijk voel jij je redelijk vandaag. Ik merk echt verschil sinds ik ben gestopt met primolut. Nu wachten, wachten, wachten..
Hallo dames, Kom even van me afschrijven. Nog altijd knallende hoofdpijn waarschijnlijk door de Primolut. Ook flink verkouden daarnaast dus de perfecte combi. Zijn we super enthousiast over deze spannende laatste poging heeft ons gister het nieuws bereikt dat er bij mijn vader kanker is ontdekt met uitzaaiingen. Hoe of wat verder horen we pas eind volgende week nu eerst nog wat extra onderzoeken. Zo'n emotionele achtbaan in mijn hoofd nu Ben je ene kant aan het "vechten" voor een nieuw leven, en aan de andere andere kant wordt gevochten om in leven te blijven... We blijven optimistisch en steunen elkaar maar niemand weet dat wij ook met de mmm weer zijn gestart. Dus in ons hoofd en hart lekker dubbel allemaal.
Genesis wat vreselijk nieuws!! Ik kan me voorstellen dat dit erg dubbel voelt. Wat is het toch oneerlijk verdeeld! Hopelijk vinden jullie steun bij elkaar. Heel veel sterkte!!!!
@Genesis: wat ontzettend naar en verdrietig! Heel veel sterkte! Ik begrijp dat je overloopt met vragen en dat het druk is in je hoofd. Hopelijk volgende week wel een goede prognose en duidelijk behandelplan. @Fee: hoe is het met jullie?