Geen tot te weinig HCG voor positieve zwangerschapstest?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door verhip, 15 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. verhip

verhip Fanatiek lid

23 aug 2007
    1.463
    0
    0
    Hallo,

Zijn er vrouwen die geen tot te weinig HCG in urine hadden voor een positieve zwangerschapstest, maar wel zwanger waren en/of zijn? Zo ja, hoe ben je er dan achter gekomen dat je zwanger was?

Ik ben zoals je in mijn banner kan zien al een aantal dagen overtijd. Heb wel een vage buikpijn, (al wel heel wat dagen) maar geen ongesteldbuikpijn. Ik heb vorige week woensdagochtend en gisterochtend getest, maar beide zijn negatief. Ik heb op andere sites gelezen over vrouwen die pas na 10 weken HCG hadden in de urine, waardoor ze heel deze 10 weken negatief hebben getest. Als dit kan, wil het nog niet per definitie zeggen dat ik niet zwanger ben....of ben ik mezelf het een en ander wijs aan het maken?

2. bapsie

bapsie Niet meer actief

als je het zeker wilt weten zou ik een bloedtest bij de dokter aanvragen, dan weet je het zeker!

liefs

3. Beata

Beata Actief lid

11 sep 2007
    118
    0
    0
    utrecht
    hej,

Bij mij was de test pas na 14 dagen positief.

IK duim voor je!

gr.Beata

4. verhip

verhip Fanatiek lid

23 aug 2007
    1.463
    0
    0
    Wat meten ze in het bloed eigenlijk? En hoe lang moet je overtijd zijn voordat je naar de dokter gaat?

5. gerlinde1

gerlinde1 Bekend lid

17 jun 2007
    603
    0
    0
    In het bloed meten ze ook je hcg en deze test is zeer nauwkeurig.
    Meestal wordt je bloed geprikt als je overtijd bent.
    De normale zwangerschapstesten geven pas positief aan als de hcg waarde hoger is dan 50.

6. verhip

verhip Fanatiek lid

23 aug 2007
    1.463
    0
    0
    Zijn er nog meer vrouwen die in deze situatie hebben gezeten? Wat hebben jullie toen gedaan?

7. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    is dit je eerste ronde?

8. verhip

verhip Fanatiek lid

23 aug 2007
    1.463
    0
    0
    Nee, niet de eerste. De tweede.

9. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ik had wel hCG maar te weinig.
    De zwangerschappen gingen dus ook niet goed (2x gebeurd). Als je echt denk dat je wel zwanger bent zou ik een bloedtest vragen, dan weet je het zeker.
    Elmo

10. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Dan nog een beetje geduld denk ik. Misschien heeft je cyclus tijd nodig om te herstellen.

11. verhip

verhip Fanatiek lid

23 aug 2007
    1.463
    0
    0
    Maar wanneer weet je wanneer je lang genoeg gewacht hebt? Zit inmiddels al op de 37 dagen...

12. roosje1201

roosje1201 Actief lid

20 aug 2007
    327
    0
    0
    heeej verhip

ook nog steeds aant wachten
    ik had zondag ochtend een test gedaan en binnen 10 min zag ik eeen heeeeel vaag streepje dus ik vind het nog wel spannend heb nog ontzettend last van mijn boobs en hier en daar steken en krampjes sochtens heb ik na het eten een soort van misselijkheid ik kan het niet plaatsen
    en had vanmiddag 1x met afvegen een heeeeeeeel klein beetje bruin maar dat is nu ook weer weg

liefs mij

13. verhip

verhip Fanatiek lid

23 aug 2007
    1.463
    0
    0
    Oh maar jij zit al op 8 dagen overtijd....wanneer ga je een nieuwe test doen of hoe lang wacht je met het naar de huisarts gaan? Ik heb op zich geen last van mijn borsten, ze zijn niet gevoelig, maar heb wel het idee dat ze wat "voller" zijn. Dit had ik overigens ook wanneer ik ongesteld moest worden, dus zal wel niets voorstellen. Heb vanmiddag wel een keer bijna boven de WC gehangen, maar dat trok wel weer redelijk snel weg....misschien beeld ik het mezelf wel in....baal er wel een beetje van

14. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss

Het kan zelfs maanden duren. Dat is vrij normaal.
    Snap wel dat het rot is, maar het is niet vreemd in ieder geval

15. roosje1201

roosje1201 Actief lid

20 aug 2007
    327
    0
    0
    ja ik ga binnekort weer testen als ik nog niet ongi ben geworden soms weet ik het even niet meer hoor wat je lijf allemaal niet met je kan uitvreten he
    maar toch blijf ik erbij dat ik wel die test in mijn handen had en binnen 10 een vaag streepje heb gezien die mijn mannetje ook zag dus ff afwachten maar

liefs mij

16. lindaM

lindaM Lid

8 sep 2007
    20
    0
    0
    Zit hier precies in hetzelfde schuitje!
    Roosje: ik duim ook voor jou... lijkt wel goed te komen. Irritant he, die spanning?

17. Bruidje77

Bruidje77 Fanatiek lid

28 mrt 2007
    4.747
    0
    0
    En hier nog 1!

18. misspiggle

misspiggle Bekend lid

29 sep 2007
    891
    0
    0
    leerkracht
    Hoi verhip,

Ik zit inmiddels op 44 dagen...
    Heb al twee testen gedaan. Zondag de laatste.
    Nu heb ik de ha gebeld voor telefonisch advies.
    Dit moet bij ons ook op afspraak, dus ik hoor volgende week woensdag wat hij ervan vindt.
    Tot die tijd afwachten.
    Heb bij meerdere dames al gelezen dat het in het begin langer kan duren, ivm ontpillen, enz.
    Inderdaad heel vervelend, maar hoort er soms bij.
    Sterkte ermee.

Groetjes

19. roosje1201

roosje1201 Actief lid

20 aug 2007
    327
    0
    0
    heej

ja inderdaad heel erg die spanning niets aan aan de ene kant zeg ik van laat die ongi maar komen want dan weet je waar je aan toe bent maar aan de andere kant wil ik dat ook weer niet want dan is er nog kans

dit is voor mij de 2e ronde hoeveelste van jullie dan

20. Milla

Milla Niet meer actief

Over het algemeen (niet altijd) is een zwangerschapstest heel nauwkeurig, mits je eisprong later hebt gehad of nog moet krijgen. Het kan ook gewoon zijn dat je cyclus langer duurt. Soms duurt het zoals anderen hier ook al hebben gezegd wel weken (zie mijn banner, al heeft dat een oorzaak) Wil je echt heel graag weten hoe lang je cyclus precies gaat duren is temperaturen een goede oplossing, maar ten gunste van de betrouwbaarheid moet je hier pas mee beginnen vanaf je nieuwe cyclus. Veel succes toegewenst! Hopelijk ben je toch gewoon zwanger en heb je wat later je ei gehad.

Deel Deze Pagina