Bijna de eerste ivf!

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Daycey, 8 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daycey

Daycey Actief lid

7 aug 2012
    370
    3
    18
    Vrouw
    Nootdorp
    @tilly, ook voor jou spannend! Ik kan ook niet wachten tot mijn ongi begint, hoor. Laat alles maar lekker snel komen!

2. Summerbloom

Summerbloom Bekend lid

27 nov 2011
    575
    16
    18
    Mooi nieuw dacey!

Ik weet niet of ik een verhuizing en icsi tegelijk aan zou durfen maar weer een maand wachten is ook weer zo wat, hopelijk komt het allemaal goed uit voor je

Hoef ook geen pil te slikken maar mag op de 21e dag van de cyclus beginnen met decapeptyl, om het stil te leggen en na 2 weken stimuleren erbij.

Nu maar wachten om ongesteld te worden zou zaterdag zover moeten zijn stom dat het nu niet snel genoeg kan komen.

3. Daycey

Daycey Actief lid

7 aug 2012
    370
    3
    18
    Vrouw
    Nootdorp
    Bij mij wordt mijn cyclus helemaal niet stilgelegd.
    Ik moet op cyclusdag 3 menopur spuiten tot er genoeg fillokels zijn gerijpt, dan pregnyl en dan gaat de punctie plaatsvinden.

Hier vind dus alles in mijn eigen cyclus plaats.

Toch bij iedereen weer anders!

4. Tilly80

Tilly80 Lid

11 aug 2012
    82
    0
    0
    NULL
    NULL
    Daycey, geloof dat wij precies hetzelfde schema hebben!

Jaaaaa, vannacht ongesteld geworden. Vandaag aangemeld! Vrijdag 1e echo en als alles goed is dan beginnen met spuiten! Spannend!

5. Inderdaad spannend allemaal! Ik heb nu het idee dat het de bedoeling is dat ik ook op dag 21 ga beginnen. De verpleegkundige die mijn afspraak ingepland heeft, heeft het namelijk expres op dag 19 de afspraak ingepland omdat dag 21 van mijn 'cyclus' op een zondag valt. Geen idee waarom ik me dat eerder niet bedacht heb.. Kregen toen ook zoveel informatie ineens, ik was het gewoon even vergeten geloof ik ;) Nouja, we zullen het wel horen vrijdag.

Ontzettend fijn van die uitslag Daycee! Veel succes allemaal!

6. Daycey

Daycey Actief lid

7 aug 2012
    370
    3
    18
    Vrouw
    Nootdorp
    Tilly, wat spannend!!! Je loopt precies een week voor op mij, ik hoop de volgende woensdag ongi te worden! Ik ben zo benieuwd hoe jij alles gaat ervaren!

Shaddixx, voor jou ook spannend! Jouw eerste afspraak staat ook al gepland!

Meiden, wat goed allemaal! Pfff... Ben gewoon blij voor ons allemaal dat het nu echt gaat beginnen...

7. Tilly80

Tilly80 Lid

11 aug 2012
    82
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou, ineens gaat het allemaal zo snel! Gelukkig zijn die wachtperiodes even voorbij en hebben we een kans (ook al is het er 1 met een hoop valkuilen!). Nadat ik bijkwam van de bbz operatie heeft de arts ons direct verteld dat we alleen via IVF zwanger zouden kunnen worden. Dat was begin maart en sindsdien leven we van afspraak naar afspraak, dus erg blij dat we eindelijk zover zijn. Ik zou eind oktober uitgerekend zijn, het zou ontzettend fijn zijn en die maand een stuk gemakkelijker maken al ik dan opnieuw zwanger zou zijn. Tja... heb het een plekje gegeven en sta positief tegenover de behandeling, maar het is iets dat je nooit zult vergeten. Voor mijn gevoel blijft het toch mijn 1e kindje, al weet ik dat veel mensen dat anders zien...

@Daycey: wat is de reden dat jullie op IVF aangewezen zijn?
    Nog een weekje, dan is het voor jou ook zover:)!

@Shaddixxx: Heb je blog gelezen. Je hebt echt schrijverstalent! Knap hoe je je gevoel kunt verwoorden! Ik hoop ook echt dat de wens voor jou en je aanstaande (gefeliciteerd!) snel in vervulling gaat! Op naar vrijdag!

@ Summerbloom: Weet je waarom je zo vroeg met de hormonen moet beginnen? Uit je banner blijkt dat je zelf een mooie cyclus hebt! Puur nieuwsgierigheid, hoor.. Ook bijna zover, he!

Heb trouwens net op tijd alle medicijnen in huis. Die troela's van de apotheek hadden een fout gemaakt en maar 1 doosje Menopur besteld en van de rest de helft...?! Tsja... da's wat weinig, he.... Gelukkig checklist meegekregen en als het goed is (heeft ze me moeten beloven!!) ligt ALLES morgen klaar. Dus werk, apotheek en dan door naar de acupunctuur!

8. Daycey

Daycey Actief lid

7 aug 2012
    370
    3
    18
    Vrouw
    Nootdorp
    Wij zijn onbegrepen verminderd vruchtbaar. Geen enkele oorzaak gevonden en altijd alle onderzoeken met een goed oflerfect afgesloten.
    Hopen dat ivf de uitkomst is voor ons!

9. Dat moet ook frustrerend zijn zeg.. Gewoon níét weten wat er aan de hand is. Of eigenlijk zelfs weten dat er 'niets' aan de hand is, en toch wil het maar niet lukken.. Pff..

@Tilly; Bedankt voor je complimentje, lief! :)

10. Daycey

Daycey Actief lid

7 aug 2012
    370
    3
    18
    Vrouw
    Nootdorp
    Ik had idd liever gezien dat er een oorzaak was gevonden... Waarschijnlijk hadden we dan ook allang in het ivftraject gezeten. Nu werden we ook elke keer weer naar huis gestuurd, van ga het nog maar een paar maanden proberen.

Maar goed, we zijn bij ivf aangekomen! Ik hoop elke dag dat ik misschien eerder ongesteld ben geworden deze maand. Tegen beter wetenin, want ik moet nog een week wachten en ben altijd stipt op tijd, haha!

11. Haha, stom he, dat je dan ineens gaat uitkijken naar je menstruatie ;)

12. Tilly80

Tilly80 Lid

11 aug 2012
    82
    0
    0
    NULL
    NULL
    Shaddixxx, hoe ging je gesprek gister? Hoop op een positief bericht!

Daycey: zeker frustrerend als alles goed lijkt en het toch maar niet lukt! Hopelijk biedt IVF inderdaad de uitkomst! Nog geen ongi?

Wij hebben gister t groene licht gekregen. Baarmoederslijmvlies was mooi dun na de menstruatie, geen cystes te zien, bloedwaarden goed. Eerste spuiten zijn gezet:) - viel me alles mee! Dinsdag weer terugkomen.

13. Daycey

Daycey Actief lid

7 aug 2012
    370
    3
    18
    Vrouw
    Nootdorp
    Hier nog geen ongi idd, maar deze staat woensdag op de planning. Kom maar op, ben er klaar voor!

Zo, nu duik ik lekk ons zwembadje weer in!

14. Fijn nieuws Tilly!

Ik ga 30 augustus beginnen met spuiten. Ik heb jaren geen eisprong gehad, ik vroeg aan de arts of het mogelijk was dat na 1 keer Clomid (aan begonnen omdat we toen nog niet wisten dat het zaad van m'n vriend zo slecht was) m'n lichaam misschien zelf weer een eisprong zou regelen, maar hij verwachtte van niet. Maar jawel hoor; er is een ei aan het groeien ;) Hij was gisteren 14mm op cyclusdag 19, dus het gaat langzaam, maar de arts zei dat dat aan mijn PCO ligt. Hij heeft uitgerekend op welke dag ik met mijn groei met decapeptyl zou moeten beginnen, en daar is dus 30 augustus uit gebleken :)

Heb meteen instructies gehad.. Maar geen test-prik :( Ik lees op internet vaak dat meiden bij de instructies ook een keer moeten proef-spuiten met een lege spuit, maar dat kon gister dus niet.. Ik moet het 30 augustus dus maar gewoon gaan doen.. ;)

Heb 14 spuiten meegekregen, helemaal ingepakt in folie en met een koelelement ertussen, omdat het koel bewaard moet worden en wij 3 uur moesten reizen voor we weer thuis zouden zijn ;) Maar goed.. Dit komt wel perfect uit met de verhuizing! :D

15. Daycey

Daycey Actief lid

7 aug 2012
    370
    3
    18
    Vrouw
    Nootdorp
    Hey Shaddixx,

Wat goed! Geen peen probleem metverhuizen en toch lekker starten!
    Wat betreft het proefprikken, het prikken stelt niet heel veel voor. Je moet er alleen voor zorgen dat je de spuit in een keer zet en niet heel langzaam. Hoe langzamer, hoe meer last heb ik ondervonden, haha! Alleen het spuiten zelf vind ik wel fijner als ik dat wat langzamer doe.

16. Ja klopt, en er kan vrij weinig fout gaan natuurlijk, maar ik had het toch liever even onder begeleiding gedaan de eerste keer, zeg maar :p

17. Daycey

Daycey Actief lid

7 aug 2012
    370
    3
    18
    Vrouw
    Nootdorp
    Hey meiden!

Net twee dagen te vroeg ongi geworden, dus ik kan bellen! We morgen pas, want het moet nog goed doorbreken, maar dat geeft niet.
    We kunnen starten!!

Hoe staat het er met jullie voor?

18. Tilly80

Tilly80 Lid

11 aug 2012
    82
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat is mooi nieuws, Shaddixxx! Dilemma van de verhuizing weg en daarna direct starten!

Spannend, Daycey! Nu gaat t voor jou ook beginnen!

Ik ben inmiddels sinds vrijdagavond aan t prikken! Dat valt me mee, maar heb wel een btje last van die hormonen, joh!! Gelukkig niet de hele dag, maar met vlagen. Als alles gladjes verloopt is er niets aan de hand, maar als er even iets anders gaat dan anders ben ik behoorlijk van de leg... hihi! Vriendlief moet maar even 'meebuigen';)!
    Morgen weer naar het ziekenhuis en dan hopen dat er wat follikels aan het groeien zijn!

19. Daycey

Daycey Actief lid

7 aug 2012
    370
    3
    18
    Vrouw
    Nootdorp
    Ja, het begint nu echt! Woensdagmiddag lekker op mijn gemak het eerste stukje van mijn ivfdagboekje invullen.
    Kan niet wachten tot mijn eerste afspraak staat! Waarschijnlijk voor donderdag, omdat morgen dag 1 is.

Spannend meiden!

20. Hier gaat het wel okay.. Baal er ergens ook wel ontzettend van dat ik nu nog steeds 10 dagen niks kan doen en wéér zit af te wachten, maar om zwanger te worden heb je nu eenmaal een hoop geduld nodig.. Niets aan te doen!

Hier vrij veel last van m'n naderende eisprong.. Misselijk, bloedchagerijnig, en m'n borsten zijn echt ENORM (vind m'n vriend niet erg, maar ik vind het vreselijk irritant dat ik niet 1 bh meer pas :x)..

Verder veel aan het voorbereiden voor de verhuizing.. Afgelopen weekend in die vreselijke hitte alles in mijn oude woning afgemaakt. Geverfd, vloeren eruit gehaald en naar de stort gebracht, gisteren is m'n vriend zelfs bezig geweest in de tuin.. Nouja, tuin, het was meer een oerwoud ;) Brandnetels van een meter hoog e.d., echt verschrikkelijk. Ik woon daar natuurlijk al een behoorlijk aantal maanden niet meer, dus het is ook totáál niet bijgehouden e.d.. Om 1 uur smiddags heb ik 'm naar binnen gesleept, het was inmiddels 34 graden in de tuin, dat was echt niet gezond..

Maar goed, het is nu vrijwel allemaal klaar.. Alleen de tuin moet nog afgemaakt worden en er moet nog een keer goed schoongemaakt worden.. Tenminste, dat vinden wij.. Hopelijk denkt de opzichter er aanstaande woensdag net zo over, en komt hij niet nog met allemaal andere dingen die ze nog gedaan willen hebben ;)

Kan niet wachten tot we in ons nieuwe huis zitten!

Deel Deze Pagina