Bijna de eerste ivf!

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Daycey, 8 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tilly80

Tilly80 Lid

11 aug 2012
    82
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, balen dat je nog even moet wachten. Maar aan de andere kant. Stressvrij (voor zover mogelijk;)) aan het spuiten beginnen in jullie nieuwe huisje klinkt toch veel beter. En de komende dagen heb je dan even genoeg aan je hoofd met regelen! Succes met de verhuizing!

Daycey, moet je morgen naar het ziekenhuis?

Hier alles goed. Gister controle gehad. Heb links 5 follikels zitten en rechts 3 die al goed gegroeid zijn (rond de 14 mm). Baarmoederslijmvlies is al dikker aan het worden (7 mm). Nu begonnen Utrogestan bij te spuiten om vroegtijdige eisprong te voorkomen. Morgen weer terug (vanavond voorlopig laatste spuitje Menopur) - hoop dat er dan nog wat extra follikels bijgekomen zijn... Als alles zo doorgroeit is zaterdag de punctie al - anders zondag of maandag! Whaaaah!! Toch wel de zenuwen voor....

2. Daycey

Daycey Actief lid

7 aug 2012
    370
    3
    18
    Vrouw
    Nootdorp
    Spannend tilly!

Ik mag straks naar het ziekenhuis! Vanmorgen bloed geprikt op fsh en straks de uitslag en de eerste ivfecho!
    De zenuwen gieren door mijn lijf, haha!

Ik laat jullie weten hoe het is gegaan!

3. Daycey

Daycey Actief lid

7 aug 2012
    370
    3
    18
    Vrouw
    Nootdorp
    Dus helemaal niks nu... :( Heb links een cyste zitten, dus met hormonen aan de slag brengt teveel onnodig risico met zich mee plus dat het resultaat niet optimaal gaat worden als we doorgaan.
    Eerst drie weekjes aan de pil, zodat de cyste verdwijnt en er geen ander kan ontstaan en dan echt voor ivf nummer 1!

Wat een domper, zeg...

4. Tilly80

Tilly80 Lid

11 aug 2012
    82
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee, toch.... kut, zeg... Was er zelf ook een beetje bang voor. Tijdens mijn operatie eind juni hebben ze nog een cyste weggeprikt - maar je weet natuurlijk nooit wat er inmiddels weer groeit!... dus heel opgelucht dat alles er ok uitzag.
    Bah... sterkte meis, want dat wachten steeds is zo ellendig!!
    En dat je dan aan de pil moet voelt vast heel onnatuurlijk...

5. Tilly80

Tilly80 Lid

11 aug 2012
    82
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh, ik moet trouwens orgalutran spuiten... niet utrogestan;)

6. Wat gruwelijk spannend Tilly! Zaterdag al! Ik hoop zo ontzettend dat het meevalt, en dat je ons daarna lekker gerust kunt stellen ;)

En wat klote Daycee :( Het wachten duurt altijd al zo vreselijk lang, en nu moet je ook nog eens 3 weken extra weggooien :(

7. Tilly80

Tilly80 Lid

11 aug 2012
    82
    0
    0
    NULL
    NULL
    Weer terug uit het ziekenhuis. Heb links nu 7 follikels en rechts tenminste 4, maar die eierstok ligt wat hoog en is dus moeilijk te zien. De punctie staat voor zaterdag 11:00 ingepland. Retespannend... Hoef nu alleen precies om middernacht nog m'n Pregnyl spuit te zetten.
    Voor de punctie krijg ik een morfineprik in de bil. Daar word je blijkbaar een beetje onverschillig van. Dat hoop ik dan maar! Kan me er nog niets bij voorstellen, maar het moet toch gebeuren, he...

Hoe is t Daycey? Al een beetje over de teleurstelling heen? Je moet wel echt een olifantenhuid hebben als je in de MMM zit, he! Steeds dat wachten, vaak tegenvallers... als t er ooit maar van komt is het het vast allemaal waard geweest!!! Jammer dat je geen garanties krijgt...

8. Ik heb geen idee hoe jij je moet voelen nu! Ik zou waarschijnlijk niet meer normaal kunnen functioneren als mijn punctie eenmaal gepland stond ;)

Krijg je alleen die morfinespuit, of ook de plaatselijke verdovingen? Bij 'onze' kliniek leggen ze een infuus aan waardoor je iets morfine-achtigs krijgt, maar geven ze de 4 plaatselijke verdovingen waar ik vaak over lees niet..

9. Daycey

Daycey Actief lid

7 aug 2012
    370
    3
    18
    Vrouw
    Nootdorp
    Spannend!!

Ik ben we aardig over de teleurstelling heen, maar ben nog niet echt vrolijk :) dat mt vanzelf wel weer!

Laat je weten hoe de punctie was? Ben zo benieuwd hoe jij het ervaart!

10. Tilly80

Tilly80 Lid

11 aug 2012
    82
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb begrepen dat ik alleen de morfine spuit krijg. Ze gaf aan dat je daar echt heel suf van wordt en dat bijna iedereen achteraf zegt dat het wel meevalt. We zullen t meemaken....
    Hihi, heb ook een Internetverbod gekregen van de verpleegkundige - hier circuleren teveel horrorverhalen over de punctie;).
    Had morgen vrij, maar ga maar gewoon werken voor een beetje afleiding! Oh, zit ook nog te stressen dat ik voor die tijd al een eisprong heb.... dat zal je maar gebeuren!

Jullie horen het!

11. Daycey

Daycey Actief lid

7 aug 2012
    370
    3
    18
    Vrouw
    Nootdorp
  12. Zucht, nog een week wachten tot ik mag gaan spuiten.. Ik vind dat zo ontzettend vervelend he. Gewoon niets kunnen doen, alleen maar afwachten ;)

13. Tilly80

Tilly80 Lid

11 aug 2012
    82
    0
    0
    NULL
    NULL
    Joh, je wacht al zo lang! Dat laatste weekje gaat je ook nog lukken!! Voor je het weet zit je ook met gierende zenuwen in je lijf omdat je punctie gepland staat! Je kunt het (maar is wel k*t inderdaad!!)!

14. Heb je helemaal gelijk in! We overleven het ook wel, en we hebben het druk genoeg, maar toch.. Je wilt zooo graag verder! Jij waanzinnig veel succes morgen meissie! Laat je weten hoe het was?

15. Daycey

Daycey Actief lid

7 aug 2012
    370
    3
    18
    Vrouw
    Nootdorp
    Ja dat wachten is echt kut! Aan de anre kant, na drie jaar kan die ene maand er ook nog wel bij!

Succes!

16. Tilly80

Tilly80 Lid

11 aug 2012
    82
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden!

Nou, de punctie zit erop! Het is zeker geen pretje, maar nu ik er zo op terugkijk waren mijn zenuwen en angst het ergste. Mocht ik het ooit nog een keer moeten meemaken, zal ik me er minder druk om maken.
    Kreeg een morfine spuit in de bil en verder niets. Maar was in principe genoeg. Je wordt er wat rustiger van. Eerst plaatsen ze een eendenbek en maken alles mooi schoon. Die wordt dan weer verwijderd en vervolgens brengen ze de echo kop met de naald in. De prikken voelen een beetje als stompjes in je maag (dus niet zo'n scherpe pijn als je van een injectienaald krijgt). Het pijnlijkst was eigenlijk het drukken op je buik, om je eierstok naast je vagina te krijgen. En de napijn is niet leuk, maar zakte bij mij zo'n 20 minuten na de ingreep. Nu lekker op de bank een beetje bijslapen (geen oog dicht gedaan vannacht) en dan horen we morgen of er een bevruchting heeft plaatsgevonden. Had 10 eitjes - erg blij mee!

Mochten jullie meer willen weten - let me know! Fijn weekend!

17. Daycey

Daycey Actief lid

7 aug 2012
    370
    3
    18
    Vrouw
    Nootdorp
    Hey!

Het spits is afgebeten en wel door jou!
    Wat fijn dat het zo goed is gegaan! Het stelt me wel gerust dat je alles mee vond vallen, hoor! Nu heb ik zelf een vrij hoge pijngrens, maar dat gerommel met naalden van binnen enzo... Brrrrr....
    10 eitjes, super!
    Mijn duimen draaien keihard rond om te hopen dat ze allemaal bevrucht worden!

De terugplaatsing heb je over drie dagen? Spannend, hoor!

18. Fijn dat 't zo goed is gegaan! Hopelijk worden het 9 mooie cryo's en 1 topterugplaatsing! :D

19. Jufaman81

Jufaman81 Fanatiek lid

17 aug 2011
    2.098
    0
    0
    Leerkracht
    Noord-Brabant
    Ha meiden,

Ik lees met jullie mee. Zo weet ik wat me allemaal te wachten staat. Fijn dat Tilly80 alles zo goed uitlegd(respect!), ik hoop voor jou dat je snel een positieve zwangerschapstest in handen hebt!

Wij moeten 4 september voor ons intake-gesprek over ICSI naar Tilburg. Ik probeer me door jullie verhalen zo goed mogelijk voor te bereiden en hopelijk kom ik dan niet voor verrassingen te staan!

Succes allemaal!

Liefs jufaman

20. Daycey

Daycey Actief lid

7 aug 2012
    370
    3
    18
    Vrouw
    Nootdorp
    Hey jufaman, welkom hier!
    Lees maar lekker mee en deel je ervaringen! Voor alle meiden hier de eerste keer, dus allemaal spannend...

Liefs Daycey

Deel Deze Pagina