Bijna de eerste ivf!

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Daycey, 8 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jufaman81

Jufaman81 Fanatiek lid

17 aug 2011
    2.098
    0
    0
    Leerkracht
    Noord-Brabant
    Dankje Daycey!!

Ben mezelf goed aan het inlezen, zowel hier op het forum als elders op internet! We vinden het vreselijk spannend wat ons allemaal te wachten staat... Net als jullie natuurlijk! Ik ga jullie zeker in de gaten houden.

Groetjes

2. Tilly80

Tilly80 Lid

11 aug 2012
    82
    0
    0
    NULL
    NULL
    Welkom jufaman! Spannend 4 sep! Hoop dat je na de intake direct kan starten!

Shaddixxx, hoe staat t met de verhuizing? Zijn jullie al helemaal over nu?

Ben zojuist gebeld door het ivf lab. Er zijn 3 eicellen goed bevrucht, 2 tonen tekenen van bevruchting (dus kan nog alle kanten op) en helaas zijn er 3 meerkoppig bevrucht en vallen dus af (jeetje, heb je dat weer: overijverige spermacellen;)) Weet niet zo goed of dit nou een 'ok score' is, maar heb besloten er maar heel blij mee te zijn! Er zijn tenslotte al heel wat hobbels overwonnen en de TP gaat er komen: dinsdag om 14 uur. Daarvoor mogen we nog even n kijkje in het lab nemen. Spannend allemaal, hoor!

Wij gaan zo lekker uit eten. Zijn vandaag 3 jaar samen, dus dat moet gevierd worden!

Fijn weekend meiden. Bedankt voor het meeleven en ben benieuwd naar jullie ervaringen straks!

3. Jufaman81

Jufaman81 Fanatiek lid

17 aug 2011
    2.098
    0
    0
    Leerkracht
    Noord-Brabant
    Spannend Tilly!!!

Ik zou ook zeker tevreden zijn met deze uitslag. Er kan in ieder geval een emryo teruggeplaatst worden in jou!! Het zou toch echt geweldig zijn als je ook echt zwanger zou zijn van de 1e behandeling??

Succes met wachten tot dinsdag.... (duurt lang dan he...?)

Groetjes jufaman

4. Als in een 1-eiige tweeling? Of zie ik dat verkeerd?

Wij zijn nog niet bezig met dé verhuizing hoor! Wij gaan in het weekend van 8/9 september pas over!

Nu zijn we bezig met de oude woningen in orde maken voor de oplevering, 31 augustus krijgen we de sleutel, dan gaan we 1 september alles schilderen en 2 september (hopelijk) laminaat leggen.. We moeten dus nog even geduld hebben! :D

Veel plezier vanavond en gefeliciteerd met jullie samen-zijn! :D

5. Tilly80

Tilly80 Lid

11 aug 2012
    82
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh, dus de verhuizing duurt nog een paar weekjes! Klussen in je nieuwe huis lijkt me leuker dan je oude woning 'netjes' maken, dus succes nog even! En je 1e prikdag komt ook dichtbij nu, he! Het gaat bijna beginnen!

Ja, dacht ook dat dat een 1-eiige tweeling betekende. Stom dat er altijd later in je hoofd pas vragen ontstaan en niet tijdens zo'n telefoongesprek. Morgen nog maar eens goed vragen wat dit nou precies inhoudt, maar vond dit op Internet:

Dat een eicel door twee zaadcellen bevrucht wordt, komt in de natuur vaken voor dan men vroeger dacht. In vrijwel alle gevallen gaat deze zwangerschap vroegrijdig te gronde. Uiterst zelden wordt er een baby geboren, die in de eerste tijd na de geboorte overlijdt. (1:50:000)

Meestal gaat zo'n bevruchte eicel dus vanzelf te gronde, maar er kan ook een zogenaamde molazwangerschap door ontstaan, waarbij er geen baby groeit, maar alleen een afwijkende placenta. Deze placenta slaat als het ware op hol en groeit steeds door. Dit kan in enige gevallen zelfs tot een soort kanker leiden.

Omdat de bovengenoemde redenen zal de fertiliteitsarts deze bevruchte eicel niet terugplaatsen.

Vandaag nog lekker een dagje vrij ingepland. Heb nog steeds wat nakrampen van de punctie. Vanmiddag nog een x naar de acupuncturist. Die kan daar vast wel wat mee!

6. Pff ja, ik ben het echt waanzinnig zat om in het oude huis te werken.. Vorige week is de opzichter langs geweest om te bepalen wat er allemaal nog moet gebeuren.. We hebben daar nu een lijst van gekregen, inclusief prijzen die we moeten betalen als we die dingen niet verhelpen/maken. Het totaal kwam nu op 975 euro ;)

Nu ziten er wel simpele dingetjes bij hoor, kroonsteentjes op alle elektriciteitsdraden plaatsen kost 115 euro als we het niet doen. Volgens mij plaatsen zij dan gouden kroonsteentjes ofzo ;)

Verder moeten alle spijkers en haakjes de muren uit, en de gaatjes moeten dan dicht gemaakt worden (logisch natuurlijk) a 135 euro, alles moest grondig schoon gemaakt worden (ook logisch, maar ik word daar toch een beetje zenuwachtig van. Ik heb echt een bloedhekel aan schoonmaken, dus ik ben altijd bang dat wat ik heel goed schoon vind, de opzichter helemaal niet goed vindt ;)). 200 voor het hele huis, en dan komt elke aparte kamer er nog bij :( 60 voor de badkamer, 40 voor de keuken, 40 voor de wc, 40 voor de berging.. Ik moest ook de houten planken uit de berging weghalen, maar die zaten daar al toen ik er kwam wonen, dus ik vind het nogal oneerlijk.. 'Maar ze hebben nu nieuwe richtlijnen', dus ik moet het weghalen.. Zucht.. De luxaflex moeten verwijderd (40 euro), de verf (hele lelijke gele verf die de bewoners vóór mij er ook op hebben gesmeerd, dat zit er nu dus al minstens 4 jaar op) moet van de contactdozen verwijderd worden zodat die weer mooi schoon zijn.. Ook belachelijk dat ik dat moet doen en dat het wel geaccepteerd werd toen de oude bewoners weggingen.. Maarja ;) Oh, en dan komt er nog bij dat de oerwoud-tuin onkruidloos moet worden opgeleverd..

Het is zooooo veel gedoe, maar als het goed is zijn we nu bijna klaar.. Alles is schoon (vinden wij :p), we hebben het hele weekend op onze knieen gezeten om de badkamer en de keukenkastjes uit te boenen..

Er moeten nu nog wel wat dingen gebeuren, maar dat is handiger om te doen als alle spullen al weg zijn, dus ná 9 september. Dat is een stuk overzichtelijker waarschijnlijk..

Inderdaad, donderdag beginnen met spuiten! Kijk er naar uit, maar zie er ook tegenop! Welk dagdeel had jij gekozen om te spuiten?

7. Tilly80

Tilly80 Lid

11 aug 2012
    82
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje, wat een gedoe, joh! En wat een bedragen! Niet normaal! Fijn dat t nu 'bijna' klaar is... Succes met de laatste loodjes en het geeft in ieder geval wat afleiding! Ons huis staat al meer als 1 1/2 jaar te koop. Dat schiet ook maar niet op... Zijn er ook zo klaar voor naar iets groters te verhuizen, maar durven het in deze tijd niet aan al iets te kopen voordat dit verkocht is!

Ik moest beginnen met Menopur, 2maal per dag. Ze raadden me aan de spuit om de 12 uur te zetten. Dus ivm werk zette ik hem 07:00 en 19:00. De orgalutran zette ik later in de stimulatieperiode ook 's ochtends om 07:00.

Het is jammer dat je geen oefenspuit hebt mogen zetten, dan had je je er denk ik minder druk over gemaakt. Het is namelijk echt zo'n dun naaldje dat je het (echt, echt waar!!) soms helemaal niet voelt. Soms heb je net een verkeerd plekje te pakken en zit je op een zenuw - dan geeft het een steekje. Maar dat prikken is me echt 100% meegevallen (nu hoefde ik dat natuurlijk ook maar een weekje te doen...). Ik hoop voor jou ook!

Gebruik nu utrogestan bolletjes. Die moet ik nog 15 dagen inbrengen (2maal daags) - maar bah, wat krijg je daar een vieze afscheiding van!!

8. Ah okay.. Ik heb nu de decapeptyl liggen natuurlijk, die hoeft maar 1 keer per dag. Mijn gevoel zegt dat ik het fijner vind om het 's avonds te zetten, maar ik denk niet dat ik donderdag nog een hele dag kan wachten voor ik de eerste ga zetten, en dat het dus 's morgens gaat worden ;)

Hebben jullie allemaal overigens toestemming gegeven voor het gebruik van de cryo's voor de wetenschap, mochten jullie de cryo's om één of andere reden niet meer willen gebruiken? Aan de ene kant ben ik blij dat alles wat ICSI/IVF betreft tegenwoordig mogelijk is, dat was natuurlijk niet mogelijk geweest zonder al die onderzoeken, maar het staat me zo tegen dat ze dan weetikveelwat-voor experimenten gaan doen met zo'n cryo.. Zo'n cryo is in feite nog niets natuurlijk en zal er ook helemaal niks van voelen, maar toch.. ;)

Lekker, die ultrogestan! :D 'Het is voor een goed doel he', om er maar weer eens een vreselijk irritante uitspraak, die buitenstaanders vaak gebruiken, tegenaan te gooien :p

9. Is het goed gegaan Tilly?

10. Tilly80

Tilly80 Lid

11 aug 2012
    82
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey! Lief dat je eraan denkt!
    Is goed gegaan. Zijn uiteindelijk zelfs nog 6 embryootjes geworden, waarvan 3 van topkwaliteit. We mochten ze bekijken in t lab en dat was toch wel een bijzonder moment! Hihi, helemaal trots.
    Terugplaatsing is echt een fluitje van een cent, was zo gebeurd. Nu beginnen dus die zenuwslopende weken. Mag 11 sep testen.

Hoe is t met jou? Zie je erg op tegen de 1e spuit? Zou het ook lekker 's ochtends doen-anders zit je er de hele dag tegenaan te hikken. En wanneer heb je dan een 1e echo?

11. Daycey

Daycey Actief lid

7 aug 2012
    370
    3
    18
    Vrouw
    Nootdorp
    Fijn dat het zo goed is gegaan!

Nu komt het moeilijkste nog: wachten tot 11 september!

Mijn duimen draaien volop voor je!

12. Tilly80

Tilly80 Lid

11 aug 2012
    82
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je! Nou, pffff-dat wachten.... Hoop dat we allebei mooi nieuws krijgen 11 september!!

13. Ja dat wachten.. Elke keer maar weer opnieuw dat wachten ;) Zo frustrerend!

Hier gaat het wel redelijk. Ik zie er eigenlijk niet meer heel erg tegenop, geen idee waarom niet. Misschien komt dat vanavond of morgenochtend weer? Ik heb de laatste tijd sowieso een beetje het idee dat ik 'op slot' zit wat emoties betreft. Ik kan me de laatste keer dat ik gehuild heb niet eens meer herinneren, ik weet alleen dat het vóór de laatste keer dat we in de kliniek waren was, en dat was op 17 augustus. Normaal gesproken huilde ik elke dag wel even, en dan minstens 1 keer in de 3 dagen een enorme jankbui ;) Ik wíl wel huilen, en het voelt ook alsof ik dat moet, maar er komt gewoon niets.. Heel irritant!

14. Jufaman81

Jufaman81 Fanatiek lid

17 aug 2011
    2.098
    0
    0
    Leerkracht
    Noord-Brabant
    Fijn om te horen dat het is meegevallen Tilly!! Toch nog goed nieuws... Spannend hoor!

Succes dames, ik blijf meelezen hier!

15. Tilly80

Tilly80 Lid

11 aug 2012
    82
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Shaddixx: Hey meis, probeer je niet te druk te maken. En zeker niet over het feit dat je al een tijdje niet gehuild hebt. Misschien is het gewoon een teken dat je mentaal klaar bent voor wat er komen gaat. Je hebt er tijden naar toegeleefd en nu gaat er daadwerkelijk iets gebeuren en heb je een kans.
    Heel veel succes met de 1e spuit morgen! Misschien volgt er daarna al een kleine ontlading en anders komt het straks met al die extra hormonen wel weer helemaal goed (en ga je die tranen nog vervloeken;))!

Liefs!

16. Daycey

Daycey Actief lid

7 aug 2012
    370
    3
    18
    Vrouw
    Nootdorp
    Spannend! Langzaamaan komen we allemaal bij het punt van de eerste spuit!

Pffff... Ik moet nog wachten tot 11 september. Kan me niet snel genoeg aan!

17. Sammy88

Sammy88 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    3.922
    1
    38
    den haag
    lieve meisjes, allemaal beginnen met de eerste ivf of icsi.. heel veel sterkte en heel veel succes allemaal.. maak jullie niet druk over de punctie, vooral geen spookverhalen gaan zitten lezen. ik had mezelf helemaal gek gemaakt en het viel me 100% mee. begin oktober ga ik voor de derde punctie! je moet alles gewoon over je heen laten komen en vooral niet teveel stressen! succes meiden en hopelijk allemaal snel een positieve test in handen!

18. Haha, het probleem is juist een beetje dat ik dolgraag wíl huilen. Alles zit me nu zoooo hoog, ik ben bloedchagerijnig en kan helemaal niets hebben, m'n hoofd zit overvol door alle stress, ik slaap daar ontzettend slecht door, en ik zou het er zo graag eens even lekker uitgooien.. Maar het lukt niet! Misschien morgen na de ontlading van de stress inderdaad.. Laten we het hopen!

Nu ook, ik zit 'Love is in the air' te kijken op RTL4.. Papa van die kindjes is overleden.. Normaal gesproken had ik hier al zitten janken. Nu voel ik de tranen wel opkomen, maar zodra ze m'n ogen raken zakken ze weer naar beneden (zo voelt het :p).. Echt zo raar!

Maarja, het zal wel weer overgaan, denk ik. ;)

@Sammy; Lief dat je hier even een berichtje plaatst! Jij ook ontzettend veel succes in oktober, hopelijk gaat het nu éíndelijk lukken meis!

@Daycee; Wanneer moet jij nou beginnen met spuiten? Al voor die echo toch? Of heb ik dat mis?

19. Daycey

Daycey Actief lid

7 aug 2012
    370
    3
    18
    Vrouw
    Nootdorp
    Hey shaddixx,

ik moet 11 september voor de echo en als die goed is, moet ik 14 september beginnen met spuiten.

Sammy, bedankt! Jij ook heel veel succes. Volgens mij kunnen we allemaal wel een dosis gebruiken!

20. Oef.. De eerste zit er in.. Ik ga het hele verhaal uittypen op m'n blog, maar.. Ik wilde even laten weten dat ik nog leef! ;):p

Deel Deze Pagina