Ja.. Ik begrijp nu waarom iedereen zo hard roept dat het 'achteraf meevalt'.. Weet zeker dat ik het zetten morgen weer eng ga vinden, maar na een tijdje zal het vast 'normaal' worden. Ik voelde er in ieder geval niets van, dus daar hoef ik niet meer bang voor te zijn!
Goed gedaan, Shaddixx! En fijn dat je ook begonnen bent nu en dat t meeviel! Wanneer heb je een 1e echo?
Ik moet bellen als ik ongesteld geworden ben en dan wordt er een echo ingepland.. Zag vandaag al wat lichtroze op het papiertje, dus ik vermoed dat ik overmorgen echt ongesteld wordt.. De echo zal dan dinsdag of woensdag wel zijn.. Vandaag ging het overigens een stuk minder.. Voel me ook helemáál niet lekker momenteel.. Maar goed, ik weet waar ik het voor doe Hoe is het met jullie?
Shaddixx, weet je al meer? Hier een flinke dip op het moment... Hoe zeer ik er ook naar uit keek, kijk!, ik heb echt geen vertrouwen meer in ivf. Mij bekruipt steeds vaker het gevoel dat wij kinderloos blijven. Vraag me niet waar dat gevoel vandaan komt, want we zijn eigenlijk altijd vrij positief. Toen ik vanavond dit gevoel naar min vriend uitte, bleek dat hij hetzelfde gevoel heeft. Als dat maar geen voorteken is... Ik voel me zo stom. Er is geen enkele reden om me zo te voelen en toch voel ik me al de hele middag down, heel veel geslapen en steeds met een schok wakker en helemaal van de wereld. Ik heb dus niet echt mijn dag vandaag ofzo. Tilly, hoe is het met jou? Loopt de spanning al op?
@Shaddixxx: Hoe gaat het? Ben je al ongesteld geworden? En hoe gaat het nu met het prikken? @Daycey: Wat een ontzettend rotgevoel, he! Ik heb ook weleens van die gedachtes (lees: regelmatig!)... ik weet al heel lang dat ik graag kinderen wil en vind het heel eng dat dat er misschien wel niet van gaat komen.. Probeer vertrouwen te hebben in de behandeling en je artsen (dat roep ik ook heel hard tegen mezelf)! Misschien lukt het niet direct, maar geeft het het ziekenhuis wel wat meer info mbt jullie 'onbegrepen onvruchtbaarheid'. Straks weet je of je eicellen van goede kwaliteit zijn en of er een bevruchting met je partner plaats kan vinden! Dat is toch ook prettig om te horen en geeft misschien weer meer moed om door te gaan! Zet em op, he! Ben lekker een weekendje weggeweest met een vriendin en dat was erg goed voor de afleiding, want ik word helemaal gek van mezelf. Ben elk pijntje aan het analyseren en heb er ook niet al teveel vertrouwen meer in. Wel al sinds de TP last van druk op mn baarmoeder, opgezette buik (maar geen extra kilo's), uberzere borsten, maar dit kunnen allemaal utro bijwerkingen zijn. Zo vervelend. Bovendien word ik normaal gesproken zo'n 10 dagen na mn eisprong ongesteld - dat is morgen. Heb vandaag de hele dag al zo'n ongi-gevoel, dus ga niet meer rustig naar de wc... En heb voor mezelf het idee dat ik de innesteling zou moeten voelen en die echte felle steken waar ik vaak over lees heb ik niet gehad.... Maar goed, nog geen bloed (houdt de utro ook tegen), dus we blijven afwachten.... Liefs!
Ha meiden! Hier al 3 dagen overtijd! Vanmorgen getest, maar niks hoor... Is echt nog nooit gebeurd, ben altijd stipt op tijd ongi. Morgen intake-gesprek ICSI, dus als ik dan nog niet ongi ben gooi ik dat ook maar even op tafel. Als we er toch zijn... Groetjes jufaman
@Daycee; Wat een klotegevoel Hier heb ik dat ook heel erg lang gehad. Dat was eigenlijk vooral toen we de slechte uitslagen van de onderzoeken van mijn vriend te horen gekregen hadden. Maar 10 zaadcellen.. We wisten echt niet of er nog wel iets mogelijk was en ik had er totaal geen vertrouwen meer in. Ik wist zeker dat we nooit een kindje van ons 2 zouden krijgen. Sinds we weten dat ICSI nog een mogelijkheid is is het bij mij juist weer helemaal omgeslagen. Ik weet absoluut zeker dat ik zwanger zal raken. Ik heb het idee dat ik niet van de eerste terugplaatsing zwanger zal raken, maar van een cryo, en dat het dan een meisje is Geen idee waarom, maar al sinds de zwangerschap van m'n zoon riep ik dat ik niet nog eens op de natuurlijke manier zwanger zou raken, maar door middel van IVF/ICSI.. En ja, dat is ook uitgekomen We zullen zien of mijn gevoel nu weer klopt! @Tilly; Oh, zó spannend! Jij mocht 11 september testen toch? Nog 7 dagen.. Onmenselijk! @Jufaman; Hoe is het gegaan vandaag? Ik moet morgen weer naar de kliniek voor een echo. Als morgen alles er dan goed uitziet krijg ik de puregon of gonal-F mee en dan kan ik daar donderdag mee beginnen.. Sorry overigens voor de vreselijk late reactie, maar we hebben het zoooo waanzinnig druk met de verhuizing. We hebben het echt zwaar onderschat. Uiteindelijk hebben we er veel meer werk aan gehad dan we eerst hadden gedacht. We zijn vrijdag van half 9 tot 8 uur bezig geweest, zaterdag van 10 tot 7 en zondag van 10 tot 9.. Ben helemaal kapot, alles doet pijn, die hormonen maken het allemaal net even een beetje zwaarder maar.. We kunnen zeker zeggen dat het het waard is geweest! M'n vriend is nu bezig met de plinten en dan is alles af, gelukkig! Dan gaan we van het weekend alle spullen over verhuizen, en zaterdag zal onze eerste nacht in het nieuwe huis zijn!
Hier ook superdruk, maar dan op t werk. Eigenlijk wel lekker, dan kan ik er niet zo bij stilstaan dat we over een week de uitgangsecho hebben! En dan te bedenken dat er een nog drukkere periode voor de deur staat: onderwijsland is al volop met de sint bezig! @Shaddixx, wij zijn drie jaar geleden verhuisden dat viel ook zo tegen! Wel veel hulp, maar toch ruim een week van alleen maar klussen achter de rug, terwijl het 'op papier' vrij snel gedaan zou moeten zijn. @ jufaman, hoe was het idd vandaag? Heb je er een goed gevoel aan over gehouden? Ban benieuwd hoe het traject er bij jullie uitziet! @Tilly, de wachtweken zullen wel 8 keer zo lang voelen als wanneer je 'gewoon' op het wachtbankje zit! Kom je er nog een beetje doorheen? X
@Shadixxx: hoop dat je voorgevoelens helemaal juist zijn! Dat klinkt toch heel mooi! En veel succes nog deze week met de laatste loodjes van de verhuizing! Ben benieuwd naar je echo morgen! Hopelijk ziet het er prima uit en kun je door met de volgende stap! @Daycey: Ja, fijn he, een beetje afleiding op werk! En nog een weekje! Dan gaat het voor jou ook eindelijk beginnen! @Jufaman: Houd ons op de hoogte, meis! Benieuwd wat je te horen hebt gekregen. Menstruatiepijn is vandaag weer verdwenen..?! Nog steeds enorm beurse borsten, maar mn arts heeft duidelijk gezegd dat de utro veel zwangerschapsverschijnselen geeft - dus durf nergens op te hopen. De signalen van je lijf zijn echt niet te vertrouwen door die hormonen! Pfff.. dat wachten is idd echt killing - maar ben weer wat positiever als gister. Het zou natuurlijk ook zomaar wel kunnen!
Wat een hel inderdaad Tilly.. Wel, niet, wel, niet? Je kunt alleen maar afwachten, niets geeft zekerheid, zoooo irritant! Ik heb straks dus die echo.. We moeten er om 10 over 10 zijn dus we gaan om 8 uur de deur uit. M'n zoon gaat gewoon mee vandaag, dat scheelt weer anderhalf uur omrijden naar de oppas en het is toch alleen maar een echo. Ik zie er wel tegenop hoor. Ik heb eergister de kliniek al gebeld omdat ik sinds donderdag dus al roze/lichtrood had bij het afvegen, en omdat dat al 5 dagen duurde dacht ik dat het niet erger zou worden, maar gisteravond is het ineens écht doorgebroken. Ik voel me altijd al zo ontzettend smerig als ik ongesteld ben, en nu moeten zij lekker gaan 'onderzoeken' daar beneden.. Gadverdamme Het zal je baan ook maar zijn.. Als het van jezelf is is het misschien nog enigszins te doen, maar moet je je voorstellen dat je dat bij tig verschillende vrouwen moet doen.. Ze zitten er zo dicht op, naast dat het er niet echt smakelijk uit ziet zullen ze er ook best iets van ruiken.. Oh man, ik vind het echt te ranzig! Maar goed; Het is voor een goed doel, we weten waar we het voor doen, het zal het ongetwijfeld waard zijn.. Welke cliche's kennen we nog meer?
Hahahaha, ja, 't zal je vak maar zijn! Ik had de 1e echo op dag 3 - dus de menstruatie liep al behoorlijk op z'n eindje, maar voelde me er ook erg ongemakkelijk bij. Mijn arts zei: 'Je moest eens weten wat we allemaal zien, dus dit is voor ons niet erg, hoor'! Hihi! Maar hoe is het gegaan? Benieuwd! Hier nog geen menstruatie gelukkig... maar voel nu ook niet zoveel gerommel in mn buik meer. Lijkt me ook weer niet goed... Ja, ik weet het... afwachten!
Ja is goed gegaan! Heb nu dus Gonal-F erbij gekregen. Heb vanmorgen in de kliniek meteen de spuit gezet, want ik wilde het graag in hetzelfde dagdeel als m'n decapeptyl hebben. Zie het niet zo zitten om smorgens m'n decapeptyl te zetten en dan later op de dag nog eens de Gonal-F. Wij zouden pas smiddags thuis zijn vanuit de kliniek, dus heb ik 'm meteen onder begeleiding van de verpleegkundige gedaan. Schrok me wel kapot toen ik die pen zag. Vergeleken bij die subtiele decapeptyl spuitjes (die ik eerst al zo groot vond ) is dit ding echt ENORM Vond het ook zoooveel uitleg in 1 keer.. Zelf die naald erop draaien, dan het hoesje eraf, dan dat kleine dingetje eraf, ontluchten op 37,5, dan weer terugdraaien naar 187,5, terugtrekken en dán spuiten.. Wat een gedoe! Hoeveel mg heb jij gekregen? Trek je het wachten nog een beetje? En jij Daycee? Stom is het dat je dan op een gegeven moment niet meer naar de wc durft he Omdat je bang bent dat je dan bloed zal zien.. Ik durfde na mijn IUI ook amper meer seks te hebben omdat mijn menstruatie meestal vlak daarna doorzet Honderdduizend keer afvegen om te kijken of je écht geen bloed ziet.. Wat een ramp!
Hier gelukkig al weer wat positiever ingesteld wat de ivf betreft. Langzaam aan groeit de hoop weer! Kreeg alleen te horen dat mijn baan ophoudt te bestaan per 1 mei 2013... En nu wil het net zo zijn dat je met de pabo echt nergens komt, alle basisscholen en opvang hier behoorlijk teruglopen. Zit nu met het plan te spelen om gastouder te worden. Flink zelf werven enzo en dan maar hopen dat ik wat kindjes krijg. Ik zie dat eigenlijk als enige optie, aangezien niemand een (bijna) zwangere aan neemt. Ik zie het ook niet zitten om te verzwijgen dat we met ivf bezig zijn of tegen die tijd wellicht zwanger. Je begint dan al met een leugentje en dat lijkt me niet goed. Hoewel het geen rol mag spelen, geven ze er gewoon een andere draai aan volgens mij. Ik hoef 'maar' 1000 in te brengen elke maand, maar als je het mist, is het een hoop geld! Gastouder worden kost tijd om op te starten en ik hoop dat 4 maanden voldoende zijn om er een redelijk salaris uit te slepen. Meer ww krijg ik namelijk niet tegen die tijd... Lekker wat onzekerheid erbij dus in deze tijd! Het zal eens mee zitten...
@Daycey: Jeetje, meis. Wat een slecht nieuws. Dat kun je er nu echt bij hebben ook... Wel knap dat je meteen al nieuwe plannen aan het maken bent. Wens je veel succes en fijn dat je weer wat positiever tegen de IVF aankijkt. Nog een paar dagen en dan mag je ook eindelijk beginnen! @Shaddixxx: Hoe gaat het met de extra spuit erbij? Met die Menopur was het ook echt een gehannes, joh! Het zetten vh spuitje was echt een fluitje van een cent, maar voordat je die spuit klaar had! Succes met de laatste loodjes van de verhuizing dit weekend! Het wachten is nog steeds killing. Normaal gesproken zou ik al ongesteld zijn (heb een korte cyclus), maar de utro onderdrukt alles, dus dat betekent niets. Sinds vandaag heb ik ook echt wat ongikrampjes en voelt alles wat 'natter', dus durf er niet echt meer in te geloven. We gaan een weekendje naar Texel zo - even weg samen voor mn verjaardag al - en dan zondag maar eens een testje wagen als de ongesteldheid wegblijft. Een positieve test zou wel het mooiste verjaardagskadootje ooit zijn!
Oh Tilly, ik hoop zo dat het niets betekent en dat je gewoon hartstikke zwanger bent (of blijft, is maar net hoe je het ziet natuurlijk).. Hopelijk heb je zondag gewoon een knaltest! Hoop ook dat je een lekker weekend hebt! Hier gaat het echt even zwaar klote momenteel. Ik voel me écht niet lekker, ben doodmoe en bloedchagerijnig. Als ik tegen mensen vertel over de verhuizing roepen ze vaak dat 'het vast heel lekker is dat ik me nu even op iets anders kan focussen', maar ik vind verhuizen in combinatie met die klotehormonen echt verschrikkelijk. Het traject is al zo ontzettend zwaar, en als je er dan ook nog een verhuizing bij hebt waarmee je van 'smorgens vroeg tot 'savonds laat bezig bent is dat echt vreselijk uitputtend. Ik kan het dus echt niet zien als 'lekkere afleiding' ofzo, en vind het vreselijk dat anderen er zo makkelijk over denken. Er zijn ook wat andere problemen waar ik nu tegenaan loop, en waarvan ik echt niet weet wat ik moet doen. Maakt me radeloos. Kan er hier openbaar op het forum niet over vertellen (eventueel wel in een PBtje). De hormonen zullen het gevoel misschien een beetje versterken, maar ik lig hier echt wakker om en weet gewoon niet hoe ik het moet oplossen Stress + stress + stress + stress dus.. Ik ben kapot en zit er echt even helemaal doorheen
Even n heel kort berichtje uit Texel (reageer na t weekend uitgebreider), maar had n licht positieve test vanmorgen!! Durf t nog niet te geloven. Doe maandag n nieuwe test om te kijken of de streep donkerder is geworden!!!!
Whaa! Wat een goed nieuws! Weet je wel zeker dat het niet meer door de hormonen kan komen? Ik hoop dat de test vandeweek donkerder is! Woehoe! Oh meiden, ik heb trouwens een tip gekregen van een vrinedin van mij die dmv icsi zwang is geraakt van haar twee kindjes. Zij heeft een zooi goedkope zwangerschapstesten gekocht en is vanaf een week voor de testdatum gaan testen. Zo wist ze zeker dat alle hormonen uit haar lijf waren verdwenen voor ze positief testte. Bij haar is de tweede streep echter nooit verdwenen, maar ze zag hem op een gegeven moment weer steeds duidelijker worden Ik heb dus ook al 12 goedkopen testen besteld en al binnen, haha! Alles om te voorkomen dat ik twijfel aan een evt. positieve test! Dat hebben we genoeg gedaan vind ik!