Ja nog meer wachten! En toch is de wachttijd tot het evt. testen minder slopend dan de afgelopen periode. Nu even geen ziekenhuis meer! Tilly, wanneer krijg je je volgende echo? (staat me even niet meer bij) Put nog steeds hoop uit het feit dat jij bij de eerste ivf zwanger bent geworden!
Mijn volgende echo is met 9 weken (ben vandaag 7 weken zwanger). We moeten eerst beslissen over prenatale diagnostiek: de combinatietest om Down uit te sluiten. Dit wordt iedereen aangeboden. Waarschijnlijk gaan we dit niet doen, want het is en blijft een kansberekening en wat besluit je te doen als er een verhoogd risico is? Dan kun je verdere onderzoeken doen, maar deze geven weer een kleine kans op een miskraam. We gaan het er vh weekend nog eens goed over hebben en alle info doornemen - maar ons 1e gevoel neigt naar niet. Jij succes de komende 'wacht'weken! Kun je wel meteen door met IVF mocht het niet gelukt zijn? Fijn weekend!
Moeilijke beslissing is dat, hè? Wij weten al dat wij de onderzoeken niet laten doen. Het kindje is welkom en we zien wel hoe het ter wereld komt. Ze kunnen tenslotte ook zeggen dat het waarschijnlijk het ene of het andere mankeert, terwijl het niet zo is. Dan zou ik me onnodig zorgen maken. Succes met de beslissing! En als deze iui niet is gelukt, kan ik volgens mij wel meteen door voor ivf. De arts had het in het begin wel over een maand rust voor je lichaam, maar volgens mij is dat meer ivm de punctie. Maar goed, dit moet ik nog even goed navragen. Doe ik wel lekker pas als het nodig is, anders maak ik me er nu al druk om! Iig wel het hele riedeltje van op cyclusdag 3 de eerste echo enz. Dan kijken ze of mijn lichaam er klaar voor is. Nog twee weekjes wachten voor de volgende echo. Spannend! Je bent al zwanger, maar aftellen naar de volgende echo lijkt me ook (voor je gevoel) lang duren. Wat vervelend dat het hele leven zo uit wachten lijkt te bestaan, zeg!
Hey meiden! Heb het hier nu wel even zwaar, hoor! Niet omdat ik me niet lekker voel, niet lekker in mijn vel zit oid. Meer omdat ik sinds de IUI van afgelopen vrijdag nu voor het eerst weer van alles voel. Ik wordt daar echt niet goed van. Als ik 'totaal geen kans' heb op een zwangerschap (dus geen behandeling heb gehad oid), voel ik gewoon niets en nu echt weer van alles. Allerlei krampjes en steekjes rondom mijn baarmoeder, enz. Ik weet dat het waarschijnlijk door de pregnyl komt die ik maandag heb gespoten en ook donderdag weer moet spuiten, maar dat neemt niet weg dat mijn hoofd toch weer op hol slaat. Echt van, je weet maar nooit! Elk krampje en steekje lijk ik te voelen deze dagen. Niet dat ik, mocht het dan al raak zijn, nu al iets zou merken 4 dagen na de IUI... Moet even dit geklaag kwijt, hoor! Jullie zullen het vast wel herkennen... Fijne avond!
Dat heb ik ook gehad na mijn IUI inderdaad Je probeert in alles een 'teken' te zien, maar ergens weet je ook wel dat het óf door de Pregnyl kan komen, óf dat je het je alleen maar inbeeldt.. Zucht, zó irritant!
Ja.... en dan weer dat topic 'eerste zwangerschapsverschijnselen' afstruinen!! Heel herkenbaar. Vreselijk he, dat wachten! Sterkte! Ik heb 15 oktober mijn 9 weken echo. We hebben besloten geen prenatale screening te doen. Ik mag verder zeker niet klagen over hoe alles tot nu toe verloopt. Vreeeeeeeselijk moe en voel me ook wel echt zwanger, maar houd alles netjes binnen en kom de dagen goed door (en dan om 21 uur in bed).
Ja verschrikkelijk, joh... Heb het eerste verschijnselentopic nog niet aangedaan dit keer. Wil daar heeeeeel ver vandaan blijven tot ik een positieve test heb, haha! Gelukkig flink druk en lang niet altijd internet tot mijn beschikking, dus het moet goed komen!
Hey meiden! Al drie dagen getest ivm d epregnyl en a drie dagen een goede positieve test die maar niet lichter wordt! Ook niet donkerder trouwens... Geeft me toch wel goede hoop, zo 6 dagen na de laatste spuit! Nog even wachten tot de officiele test!
Wat spannend, joh!! En nu...? Kun je al zien dat de streep donkerder wordt? Ik duim voor je! Morgen 2 weken na de IUI, toch?
Ja, morgen twee weken erna! Dacht gisteren dat de test wt donkerder was, maar vanmorgen weer dezelfde kleur als de andere testen. Als het goed is, is de pregnyl nu uit mijn lichaam... Ik durf niet te positief te zijn, de testen zijn nog niet donkerder...
Van het ziekenhuis mag ik morgen pas testen, dus nu willen ze ook geen bloedtest doen :x Nog even afwachten, maar morgen gaan we een digitale test doen!
Hmmm.. ik zou haast denken dat het raak is! Pregnyl zal toch niet ZO lang in je bloed blijven zitten? En dan zou je toch in ieder geval moeten zien dat de streep lichter wordt? En ook heel logisch dat de streep nog zo licht is, je bent dan natuurlijk ook pas heel pril zwanger. Hoe voel je je? Heb je zelf het idee dat het raak is? Ik blijf duimen! Spannend, hoor! Wij hebben maandag weer een echo. Ben dan 9 weken + 2dgn zwanger!
Ja dat dacht ik ook al, maar durf het haast niet te geloven. Pijnlijke borsten, zo'n bont-en-blauwgevoel. Ik heb ook erg last van krampen in mijn buik, soms ook best heftig. Wel eng, al weet ik dat het er bij kan horen ivm het klaarmaken en oprekken van je baarmoeder. Hopen dat dat snel voorbij is! Eerst morgen maar eens testen voor de zekerheid!