Mijn oma is bijna verdronken toen ze een klein meisje was. Ze zei ook dat het 'daar' heel vredig en kalm aanvoelde.
Of een biologisch chemische reactie door de ervaring van dat licht te zien/ervaren. Een wetenschappelijke verklaring hieft niet altijd het spirituele uit te sluiten.
Dat er wat is ben ik wel van overtuigd, wat dat is geen idee. Toen zoon was overleden en ik hem ging baden, kreeg ik zo'n rust over mij heen. Ik zelf zag en zie dit als in het is goed.
Ik vind dit mooi maar ook vreselijk eng. hier geen ervaringen. Maar ALLES wat met de dood te maken heeft vind ik vooral heel erg eng. Geesten, aura’s, alles wat spiritueel of paranormaal is, maar ook begraafplaatsen, of foto’s van overledenen. Ik denk omdat ik zelf (gelukkig) nog nooit een dierbare heb verloren en dus ook nog nooit ‘een mooie afsluiting’ heb gezien. Brrr..
ik moet heel eerlijk zeggen dat ik ook een minder prettige ervaring heb met het overlijden van mijn schoonmoeder. Ook zij leek iets te zien vlak voor haar overlijden, maar raakte juist enorm in paniek hiervan. Echt heel naar om bij te zijn. Zij heeft juist heel moeilijke laatste uren gehad, op een manier die ik niemand zou toewensen