Bijna doorslapen, fles verhogen of niet??

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door heppiedepeppie, 2 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Mag ik vragen wat jullie doen als je fles vroegavond rond 18uur uitkomt? Als hij dan gedronken heeft brengen jullie hem dan naar bed voor de rest van de nacht? Ik vind dat dan zo vroeg voor mijn gevoel....
    We proberen Lucas rond 19 uur een fles te geven en dan rond half 8 naar bed. Soms is het kwart over 7. Maar meestal niet vroeger. Anders heb ik het gevoel dat hij zo lang boven is tot de volgende morgen.
    Misschien is dat gewoon psychisch van mezelf, want zo'n kleintje kan dat natuurlijk helemaal nog niet weten hihi

2. Purk2011

Purk2011 Lid

2 apr 2011
    27
    0
    0
    Provincie Groningen
    Hij is vanavond om 18.30 naar bed gegaan, en hij slaapt nu nog steeds.
    Geen idee wat hij dus vannacht/morgenvroeg gaat doen. We maken hem nog wel wakker voor een fles tussen 22.00 en 23.00.
    Ik denk dan maar zo.. hij zal het wel nodig hebben..

3. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Hier ligt ons meisje vanaf 17.00 plat.
    Net om 20.00 een badje gedaan flesje en slaapt vanaf 20.30 weer.
    Andere avond ligt ze pas rond 18.00
    En soms slaapt ze zelfs niet en dan vervroegen we der flesje naar 19.00 of half 8

4. heppiedepeppie

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Weten jullie of het heel erg is als je een paar dagen over de liter heen zit met voeding?
    Ik heb al in diverse topics gelezen dat Pepti lichter verteerbaar is. Maar ik weet dus niet of het erg/ schadelijk is als ze een paar dagen er overheen komen?

Maak me daar wel eens druk over, omdat Lucas sowieso tot 6 maanden geen bijvoeding mag hebben. En aangezien ik nu al over de liter heen zit, en hij pas 3 maanden is....

5. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
  6. heppiedepeppie

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    @wesdaan: dank je voor je linkje! Ik heb het even goed doorgelezen!
    Het probleem is een beetje dat hij Pepti heeft, anders zou ik misschien voeding voor hongerige baby's kunnen gebruiken...of over een paar weekjes rijstebloem erbij doen. Maar dat mag dus niet.

Nu had ik dinsdag een afspraak op het CB, maar heb net te horen gekregen dat Lucas dan geopereerd gaat worden aan zijn liesbreuk. Dus denk dat ik morgen even langsga om te wegen en meten en dan een nieuwe afspraak maak....

7. heppiedepeppie

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Vorige week bij het CB geweest en overlegd...Lucas groeit hard, zowel in gewicht als in lengte. Zijn curves zijn in verhouding maar het gaat hard!

Nu hebben we sinds een tijdje de flessen van 19 en 23 uur verhoogd naar 180/6. De nachtfles is 120/4 en overdag dus 3x 150/5. In de hoop dat hij dus zou doorslapen. Maar hij blijft standaard tussen 4 en 5 wakker worden....
    van het CB mocht dit bovestaande wel, maar hij krijgt dus nu wel 31 schepjes...en zit over de liter. Omdat hij vaak door de nutriton een bodempje laat staan, vond het CB dit niet erg.

Maar nu ben ik aan het terugbladeren in mijn boekje (ik schrijf alles op) en zie ik dat als de fles van 19 uur gewoon 150 is en de fles van 23 uur 180 is hij ook tot 4-5 uur slaapt....

Ik denk er nu dus over om die fles van 19 uur maar weer naar 150 te verkleinen zodat ik gewoon weer op 30 schepjes zit. Want het maakt dus blijkbaar qua tijd niet uit voor hem, hij is net zo tevreden met 150....

Of is dat niet slim?

8. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Als hij net zo tevreden is met 150/5 dan zou ik daarop teruggaan. Dan zit je toch onder die 30 schepjes.

9. Purk2011

Purk2011 Lid

2 apr 2011
    27
    0
    0
    Provincie Groningen
    Zou dat gewoon een avond proberen. Je kan altijd weer terug.
    Hoe is de operatie gegaan?

J werd tot vorige week ook nog iedere nacht tussen 4 en 5 wakker. Vorige week hebben we op een nacht eerst een speentje aangeboden, en toen werd hij pas om 07.00 uur weer wakker. Sindsdien hebben we geen nachtfles meer. Hier is het probleem dus vanzelf opgelost. We moeten wel ongeveer 1 x per nacht eruit om zijn speen te geven. Durfde het niet aan om hem dan even te laten jengelen omdat ik zelf 6 dagen moest werken.

Dus er is nog hoop.. haha ik dacht dat hij nooit zou doorslapen, maar geloof nu ook wel dat ze het vabzelf gaan doen als ze er aan toe zijn

10. heppiedepeppie

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Lucas hebben we idd ook geprobeerd een speentje te geven. Maar helaas lukt dat niet dan gaat hij alleen maar harder huilen.

Hij is er blijkbaar nog niet aan toe....

De fles van 19 uur hebben we maar weer naar 150 gezet...

Deel Deze Pagina