Op buik slapen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Boomer2009, 7 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boomer2009

Boomer2009 Fanatiek lid

4 aug 2009
    2.002
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Mijn dochter van 9 maanden wil sinds gisteren alleen maar op de buik slapen in haar bedje. Ik leg haar normaal altijd in een slaapzak onder een dekentje met het voeteneind van de slaapzak onder het matrasje gestopt zodat ze niet kan draaien. Maar nu heeft ze dus door hoe ze moet draaien en gaat ze toch op haar buik liggen. Zojuist heb ik haar bijvoorbeeld weer op haar rug gekeerd in haar bedje, net ga ik 10 minuten later weer kijken, ligt ze weer op haar buik te slapen.

Ik laat haar nu maar zo liggen. Maar vind het wel eng. Ik heb wel een aerosleep.

Mag dat nu?

2. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Als ze eenmaal zelf kunnen draaien, is het niet meer zo'n probleem. Je houdt het dan meestal ook niet meer tegen ;). Mijn zoontje ligt ook sinds hij naar de buik kan draaien (met 6 mnd), altijd op zijn buik te slapen.
    Als je het griezelig vindt, ga je desnoods een paar keer vaker kijken. Ik zou haar als ik jou was ook niet meer instoppen met haar slaapzak. Dan heb je meer kans dat ze zich vastdraait.

Wij doen het met Lucas nu zo dat hij alleen in zijn slaapzak gaat slapen (rond 7u) en als wij naar bed gaan (rond 11u) leggen we een los dubbelgeslagen dekentje over hem heen. Het woelen is dan tot rust gekomen en hij ligt dan bovenin zijn bedje. Hij kan dus niet verder naar boven kruipen en naar beneden doet ie niet.
    Omdat het dekentje los ligt, kan hij er ook makkelijk onderuit komen indien nodig.

Succes, het went vanzelf!

3. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Ja hoor, kan geen kwaad.. Ze is nu wel oud genoeg om haar hoofdje te draaien en op te tillen..
    Lenn ligt vanaf 5 maanden al op zijn buik in bed.. Hij slaapt zo veel beter.. Lekker laten liggen:)

4. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik zou haar lekker op haar buikje laten hoor. Mijn dochter slaapt sinds ze net zo oud was als jouw dochter op ook haar buik en doet dat nog. Ze slaapt alleen zonder deken, maar volgens mij maakt dat niet veel uit. Jouw dochtertje is oud genoeg dat ze haar hoofdje kan draaien zelf, dus ik zou haar gewoon laten ;)

5. sandranuijs

sandranuijs Bekend lid

29 apr 2010
    713
    1
    16
    Dat lijkt mij ook zo eng als ze op hun buik draaien maar ik denk wel dat jouw kindje er oud genoeg voor is. Wij hebben ook een airosleeper en dat scheelt toch iets denk ik.
    Leg vooral nu je slaapzakje niet vast in bed want dan draait ze zich vast en dat is gevaarlijk

6. Boomer2009

Boomer2009 Fanatiek lid

4 aug 2009
    2.002
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Bedankt! Stelt me gerust ;)

Ik laat het liefste de slaapzak aan, het is zo koud!

Wat betreft het nekje, ze kruipt enzo, dus dat nekje is wel sterk genoeg.

Maar ik heb ook wel eens gehoord dat wanneer ze langzaam in het matrasje ademen dat dan zelf niet doorhebben en alsnog zonder lucht komen te zitten...
    maar dat is niet waar dus?

7. Boomer2009

Boomer2009 Fanatiek lid

4 aug 2009
    2.002
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Oke, dan maak ik het wel los als dat gevaarlijk zou zijn! Bedankt.

8. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ja natuurlijk :) Lekker op haar buik laten liggen! Mijn oudste sliep op zijn buik zodra hij zich kon omdraaien, en dat doet hij nog steeds.

9. Funkie

Funkie Bekend lid

13 jan 2009
    929
    0
    0
    Maak sieraden (BIBI)
    Scheveningen
    ze slaapt dan zo toch het lekkerst! xavi mijn zoontje slaapt al zo vanaf hij 4 maanden is.. je kan moeilijk hele tijd naast ze bed staan

10. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier deed ze dat vanaf een maand of 5. Toen kon ze met slaapzak en al omdraaien. Heb me er nooit druk om gemaakt. Zodra ze zelf zo ver zijn, zijn ze ook sterk genoeg om hun hoofd opzij te leggen. Als ik hier haar neus dicht zou knijpen, zou ze ook reageren. (niet dat ik dat doe hoor ;))

11. schaapje84

schaapje84 Fanatiek lid

22 nov 2008
    1.309
    0
    0
    lekker laten slapen hoor, ze is nu wel oud genoeg dat dit kan, Lisa is nu bijna 14 maanden en slaapt ook op de buik, boven op haar schaapje, zo lief, zodra ze in bedje gaat worstelt ze zich meteen om in de slaapzak, check ik ff dat er geen draai in zit bij de voetjes en ligt ze met haar hoofd op de buik van dr schaapje.... slaapt vrijwel meteen.

12. miepie28

miepie28 Fanatiek lid

13 aug 2008
    2.687
    0
    36
    intercedent
    Lekker laten slapen hoor. Je doet er toch niks aan als ze dat de lekkerste houding vinden. En idd voor je eigen gemoeds toestand kun je af en toe gaan kijken.

Onze dochter slaapt al vanaf 2 maand op de buik. Ze had zon last van krampjes dat ze gewoon heel weinig sliep. Zelfs de huisarts (mocht het niet hardop zeggen van de arts) raadde me aan dat eens te proberen. Ze sliep vanaf toen heerlijk. (ik vond het heel eng in het begin en keek om de haverklap)
    Met mn zoon net zo weer en die slaapt al vanaf 1 maand op de buik (was wel heel sterk in zn nekje) wederom vaak gekeken bij hem.

13. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Onze dochter was ook 1 maand. We hebben een maand zo vreselijk slecht geslapen en alleen als ze op haar buik op mijn buik lag sliep ze als een roos. Toen ik mijn moeder dit vertelde zei ze....dat zal vast een buikslaper worden net als jij, doe het maar gewoon. We hebben het gedaan in het wiegje naast ons bed en vanaf dat moment....heerlijk! Op het Cb zeiden ze toen, we mogen het niet adviseren maar..... jullie nachtrust is ook een hoop waard en als het zo is, kun je er weinig aan doen. Haar nekje was overigens ook erg sterk dat gaf me wel rust.

14. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    hier ook een buikslaper (net als ik) hij slaapt al vanaf een week of 3 op zijn buik en hij slaapt heerlijk zo. op zijn rug was het steeds woelen en wakker worden.
    hier zeiden ze op het cb de eerste keer ook: niet doen, als hij slaapt hem omdraaien. maar ik ben nogal eigenwijs (en hou van mijn eigen nachtrust;)) hij kon al vlug zijn hoofdje optillen en draait zijn hoofd regelmatig.
    de laatste keer op het cb zeiden ze: het word afgeraden. maar de arts zei ook: ze hebben wiegendood onderzocht en een van de dingen die het risico vermindert is op hun rug laten slapen, dus daarom wordt het afgeraden.

dochter draait hier ook altijd alle kanten op als ze slaapt, deed ze ook al vanaf dat ze kan draaien.

hier bij bieden geen aerosleep.
    slaap lekker;)

15. Boomer2009

Boomer2009 Fanatiek lid

4 aug 2009
    2.002
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Nou als ik dit zo teruglees, hoef ik me bij onze kleine van 9 maanden echt geen zorgen te maken! Bedankt.

Ze heeft trouwens erg onrustig geslapen vannacht. Ik had het dekentje eraf gegooid en de slaapzak niet vastgemaakt. maar ze kruipt heel het bed door. En om 6 uur zat ze gewoon rechtop.... En later begon ze te schreeuwen omdat ze met haar hoofd helemaal in de hoek van het bedje zat.

Het zal wel wennen zijn.

Deel Deze Pagina